Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi bor i et hus på 3 etg med bad i hver etg. Stuen er i den ene etasjen, mens soverommene er i en annen. Ville dere da kjøpt inn stellerom til de to hovedbadene? Noe annet vi evt. burde hatt dobbelt av?

Anonymkode: 8eb14...62d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gjorde det ikke forrige gang og kommer ikke til å gjøre det denne gangen heller. Syns det er like greit å være babyen opp en etasje. I begynnelsen var det en del klesskift ved bleiebytte også, så greit å ha stellebordet i nærheten av skittentøyskurven. Kan eventuelt ha en ekstra stellematte og bleier/kluter på det andre badet også som backup.

AnonymBruker
Skrevet

Har hovedbad i andre etasje(samme som soverommene) og har stellebord bare der. Var inne på tanken å ha på badet i første etasje også, men  fant ut at jeg ikke har vondt av å gå den trappa, går nå opp og ned flere ganger om dagen ellers også.

Anonymkode: d95f1...170

AnonymBruker
Skrevet

Har to etasjer med stue/kjøkken/bad i 1. etajse og soverom/bad i 2. etasje. Har ikke et eneste stellebord, men har «stellestasjon» med s

Anonymkode: cecd6...69b

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi bor i et hus på 3 etg med bad i hver etg. Stuen er i den ene etasjen, mens soverommene er i en annen. Ville dere da kjøpt inn stellerom til de to hovedbadene? Noe annet vi evt. burde hatt dobbelt av?

Vi hadde et stellebord som vi arvet.
Men det ble lite brukt, da jeg fant ut det var like praktisk å skifte bleie på en håndduk på gulvet :)

I stedet for et helt stellebord, kjøp heller en stellematte til hver etasje da, 

om du ikke liker å jobbe på gulvet, kan du f.eks. ha den på senga og skifte på ungen der :)

Å bade ungen holder vel å gjøre i ene etasjen? 

Anonymkode: 615e9...40f

AnonymBruker
Skrevet

Uffda, jeg er anonym over, gikk litt fort i svingene her :-) har stellestasjon med stellematte og alt utstyr i 1. etasje. I begynnelsen hadde jeg stellematta på vaaskemaskina, men nå syns jeg ikke det er trygt for baby spreller sånn (4 uker), så har stellematta på gulvet. Om natta skifter jeg på hånduk i senga.

Anonymkode: cecd6...69b

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri brukt stellebord til mine barn, så kan ikke si jeg skjønner behovet for å gå til anskaffelse av flere stellebord. Kjøp en oppblåsbar stellematte fra Ikea som en lett kan skifte trekk på.. Legg den på sofaen, sengen, gulvet, komoden, vaskemaskinen eller hvor en du har lyst å skifte.. Snart er babyen en aktiv krabat som ikke vil ligge stille å da blir det å løpe etter dem med pullup-bleier.. Stellebord tar unødvendig mye plass er min mening..

Anonymkode: e5356...1cc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her går vi bare opp en etasjeeller skifte på håndkle på gulvet.

Anonymkode: fbedd...ebd

AnonymBruker
Skrevet

Har to etg., soverommene oppe. Har stellemulighet i begge etg., men bruker badet nede i 95% av tilfellene. 

Skifter bare kjapt bleie i senga på natta om den blir veldig full av tiss. 

Anonymkode: adb89...8a4

Skrevet

Vi bor også over tre etasjer med bad i første og tredje etasje. VI kjøpte stellebord til badet i tredje etasje, siden det er der soverommene er, men ordnet stellemulighet (brettet håndduk oppå vaskemaskinen rett og slett) på badet nede også. Et ekstra stellebord så vi ikke poenget med å kjøpe. 90% av stellene foregikk på badet oppe. Stellebord ville jeg ikke klart meg uten uansett. Kommodene våre er for høye til at man kan stelle på dem, og jeg gidder ikke måtte sette meg ned på gulvet for å stelle babyen og styre med å reise meg opp og ned igjen hver gang jeg skal skylle kluten i vasken o.l. Stellebord i nærheten av vasken slik at alt er tilgjengelig var supert.

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jvordan overlever folk å bo i tre etasjer, med barn er mer mitt spørsmål. Men stellebord og vaskemaskin bør vel være i samme etasje? Om natten kan du stelle på din seng  og ha løs stellematte, tenker nå jeg. 

Anonymkode: 7f53c...947

• Liker 2
Skrevet

Vi har stellekommode på hvert av badene i huset, veldig praktisk om mer enn 1 barn skal skiftes på samt at det gjør hverdagskabalen enklere.

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri brukt stellebord til mine barn, så kan ikke si jeg skjønner behovet for å gå til anskaffelse av flere stellebord. Kjøp en oppblåsbar stellematte fra Ikea som en lett kan skifte trekk på.. Legg den på sofaen, sengen, gulvet, komoden, vaskemaskinen eller hvor en du har lyst å skifte.. Snart er babyen en aktiv krabat som ikke vil ligge stille å da blir det å løpe etter dem med pullup-bleier.. Stellebord tar unødvendig mye plass er min mening..

Kommer ann på hvilken løsning en går for, samt hvor mye plass en har til rådighet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 20 stellebord. Et i hvert hjørne i stua, to i finstua, et på kjøkkenet, et i kottet, et på den lille dassen, et på rommet til lille Belle Chanel, et i garasjen, et på terrassen og to på hvert av de 4 soverommene våre. Rommene er så store og det er så langt å gå, så har et ved døra og et bakerst i rommet avhengig av hvor det er kortest å gå til der og da. 

Anonymkode: 9831a...690

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har 20 stellebord. Et i hvert hjørne i stua, to i finstua, et på kjøkkenet, et i kottet, et på den lille dassen, et på rommet til lille Belle Chanel, et i garasjen, et på terrassen og to på hvert av de 4 soverommene våre. Rommene er så store og det er så langt å gå, så har et ved døra og et bakerst i rommet avhengig av hvor det er kortest å gå til der og da. 

Anonymkode: 9831a...690

Du må det fint.

Bare husk å ta medisinene dine og nei det går ikke ann å slå seg ut av en polstret celle.

Anonymkode: bddec...9da

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde ett i hovedetasjen og ett på soverommet. Kjøpte ett billig brukt et, mannen fikk så vondt i ryggen av og bytte bleie på senga om natta så da ble det løsningen. Babyen hadde ofte bæsje bleier om natta de første mnd. 

Anonymkode: cbe5f...1fe

Skrevet

Vi bor nå med bare én etasje og ett bad, men flytter snart til to etasjer med to bad. Kommer til å ha stellemuligheter i begge etasjene. 

Her bruker vi bare stellepute på vaskemaskinen og har ikke savnet stellebord, så ikke sikkert det blir det denne gangen heller. 

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

For oss bare det aldri aktuelt og skifte en bæsjebleie i sofaen? Vi brukte enten kluter eller skylte barnet under vasken, så vi var avhengig av å ha noe på badet. Å stelle på gulvet var aldri særlig lettvint da jeg har mye ryggvondt og mannen får fort vonde knær pga skader, så vi hadde stellebord og vi brukte det jo både til å stelle, bade og oppbevaring av håndklær, litt klær, alle kremer, badekaret, bleier, kluter osv. Vi hadde stellebord til barnet var over ett år og det ble brukt flittig. Så folk er forskjellige...

Anonymkode: ba368...5f0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har aldri hatt stellebord, og har klart oss helt fint uten. Kjøpte en polstret stellematte som vi hadde på en benk på badet med førstemann, og på gulvet i stua med andre. Våtservietter og bleier hadde vi liggende lett tilgjengelig, og så kastet vi bleiene i bleiebøtte på badet, eller la i en pose og kastet i søpla, alt ettersom hvor vi var. Veldig deilig å slippe bekymringen med fall fra stellebord med nummer to. Det skal så lite til før de ruller seg ned, og så er jeg glad for at vi slapp et møbel vi måtte kvitte oss med senere også. 

Anonymkode: 703e3...52f

Skrevet

Har også tre etasjer med bad i alle etasjer. Kjøpte to stellebord, endte opp med å ikke bruke noen av dem :) Jeg har stellematte på gulvet på badet i øverste etasje, og bruker det i 98 % av tilfellene. Hender jeg tar en kjapp tissebleie "i farten" nede i stua.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...