AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #1 Skrevet 3. august 2016 Min forlovede og jeg har kranglet en del de siste månedene. Vi har ingen store problemer egentlig, men vi har nok litt forskjellig måte å se situasjoner på, samt reagere på/kommunisere om disse. Etter min mening er dette helt unødvendige krangler, som kunne vært løst kjapt og vennlig med bedre kommunikasjon. Tror grunnen til at vi har kranglet mer enn vi pleier er at det har vært noen "kriser" i livene våre. Slitsomme greier med familien, samt helseutfordringer som har tæret på den ene, noe den andre kanskje ikke har taklet helt optimalt. Dessuten er vi muligens i den berømte treårskrisa? Jeg foreslo i dag at vi kanskje kan ta oss en tur i parterapi. For å lære oss å kommunisere bedre. Krangle sunnere, for å si det sånn. Han har gått motvillig med på dette, da han mener forholdet vårt er verdt å jobbe for. Vi er tross alt forlovet og ser for oss et liv sammen. Men det har vært tungt i det siste ... Han føler seg bedrøvet over dette med parterapi, mener det er et sykdomstegn. Jeg ser mer på det som en investering i forholdet, men blir redd når han sier sånn. Redd vi skal krangle etter hver time. At ting bare blir verre, ikke bedre. Har noen av dere vært i samlivsterapi og kan fortelle meg litt om det? Hvordan det var, hvordan det eventuelt fungerte for dere. Og gjerne også deres tanker om det jeg skriver. Setter stor pris på svar! Ps! Vi er i slutten av 30-årene begge to, bor sammen og har "mine og dine" barn, dersom det er nyttig informasjon. Anonymkode: 4e82a...481
Ardenus Skrevet 4. august 2016 #3 Skrevet 4. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: 4e82a...481 Har selv aldri vært der, men har hatt en kompis som dro ditt, han sa at det hjalp litt, fikk de til å tenke litt ekstra på ting.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #4 Skrevet 4. august 2016 Kan ikke se hva dere har å tape på dette? Viktig at du poengterer for ham at du ser det som en investering i forholdet, siden forslaget kom fra deg. Jeg og min eksmann var til etpar samtaler. Vil understreke at jeg da hadde gitt oss opp etter å ha stanget hodet i veggen de siste tre årene med en mann som nektet å snakke om noe vanskelig eller innse at vi hadde problemer. Timene var for å få snakket ut og få innspill vedr videre samarbeid pga felles barn. Timene var gode!!! Dette til tross for en sår situasjon og at jeg syns det er veldig kleint å skulle snakke om vanskelige og personlige ting med en fremmed. Min eksmann syns også terapeuten var god. Jeg følte på etterpå at kanskje hadde ekteskapet vært reddet dersom vi hadde gått til terapi to- tre år tidligere Vi følte begge at hun hørte like mye på oss og ga oss begge like stort rom for uforstyrret å få legge fram vår oppfatning. Også gode spørsmål som fulgte opp det vi sa. Anonymkode: f0c3f...76f
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #5 Skrevet 4. august 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan ikke se hva dere har å tape på dette? Viktig at du poengterer for ham at du ser det som en investering i forholdet, siden forslaget kom fra deg. Jeg og min eksmann var til etpar samtaler. Vil understreke at jeg da hadde gitt oss opp etter å ha stanget hodet i veggen de siste tre årene med en mann som nektet å snakke om noe vanskelig eller innse at vi hadde problemer. Timene var for å få snakket ut og få innspill vedr videre samarbeid pga felles barn. Timene var gode!!! Dette til tross for en sår situasjon og at jeg syns det er veldig kleint å skulle snakke om vanskelige og personlige ting med en fremmed. Min eksmann syns også terapeuten var god. Jeg følte på etterpå at kanskje hadde ekteskapet vært reddet dersom vi hadde gått til terapi to- tre år tidligere Vi følte begge at hun hørte like mye på oss og ga oss begge like stort rom for uforstyrret å få legge fram vår oppfatning. Også gode spørsmål som fulgte opp det vi sa. Anonymkode: f0c3f...76f Tusen takk for svar. 🌸 Godt å høre at det var en god/nyttig opplevelse for dere, selv om dere var der for sent. Det er vel akkurat det jeg prøver å unngå, at det skal bli slutt fordi vi ikke gjør noe med problemet. Jeg vil virkelig ikke miste han. Så håper vår kommunikasjon blir bedre med tiden. Noen ganger føler jeg "alle" har perfekte forhold, mens vi krangler jevnlig. Samtidig finnes det sikkert folk som tror alt er perfekt her også, for jeg legger jo ikke ut krangler i sosiale medier eller bretter ut for mye privat i kantina på jobben, liksom. Men jeg er ærlig og sier at vi krangler innimellom, når vi har samtaler om slike ting i venninnegjengen eller på jobb. Men da er det mange som gir inntrykk av at de aldri krangler. Det får ikke vi til — selv om jeg er uendelig glad i mannen min. Anonymkode: 4e82a...481
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå