Gå til innhold

Allergi soverom pga hund

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg håper noen har noen råd.

Vi har en hund jeg ikke har kontakt med og som ikke beveger seg innenfor soverommet. Likevel reagerer jeg ganske kraftig på soverommet. Jeg vasker ofte og skifter sengetøy, men blir helt tett i nesa/kløe og ubehag og sår i øynene. Spesielt ille er det på kvelden og når jeg våkner. Våkner med tørre sviende øyne og "stivnet" snørr i nesa. Bruker allerginesespray hver dag. 

Dette går kraftig ut over livskvaliteten min. Jeg kan knapt være innendørs, og kan ikke gjøre lekser på soverommet fordi jeg er tett og klarer ikke jobbe. Må dra på det lokale biblioteket eller lignende for å gjøre lekser eller skolegreier med bok og papir. Det er i tillegg et stykke unna, så jeg kan ikke dra dit hele tiden. 

Reagerer i de andre rommene i huset også, men like mye på soverommet, og det syntes jeg er rart siden hunden ikke er her inne, jeg holder meg vekk fra den så mye som mulig, og lufter veldig mye. Kan allergener virkelig være så sterke i rom hunden aldri har vært i? 

Noen som har tips? Kan allergien for hunden bli forverret av f.eks midd osv? 

Aldri reagert allergisk før hunden.

PS jeg går på videregående og kan ikke bare flytte.. Å fjerne hunden er ikke aktuelt for de andre familiemedlemmene dessverre

Anonymkode: db68e...69c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd allergitabletter? Nesespray er for de som har mild allergi, eller for de som har kraftig allergi og trenger det som kombinasjon med tabletter og andre medisiner. Så nesespray for deg blir bare unødvendig, dra til legen og få blåresept på tabletter istedet. Da tar du en tablett daglig, og vil ikke få slike symptomer. Blir det for ille kan du ta nesesprayen som tillegg (husk øyedråper også).

Anonymkode: a709a...3d0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...