Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg elsker krigsfilmer.

Har sett endel, men er alltid på jakt etter nye titler - noen som har forslag?

Det snør i dag - nå er det lov å stenge seg inne med DVD og godteri (det er forøvrig alltid lov, men mer fristende nuh). :sjarmor:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Platoon - Genial film om Vietnam krigen med bl.a. Charlie Sheen, Willem Dafoe og Tom Beringer (faktisk Johnny Depp og)

Black Hawk Down - Utrolig bra og realistisk film som omhandler borgerkrigen i Somalia og USA's rolle i krigen. STOR rolleliste.

Saving Private Ryan - En nokså realistisk film om andre verdenskrig. Starter med landgangen i Normandie og fortsetter med jakten etter Ryan, en menig som har mistet 3 av sine brødre i krigen.

Har flere hjemme men orker ikke skrive om så altfor mange nå ;) Send meg en PM og spørr =D

Skrevet
the thin red line

Den er god :Nikke:

Ellers så får Braveheart og Gladiator blodet mitt til å bruse. Men hvem har ikke sett dem :roll:

Skrevet

Den er god :Nikke:

Ellers så får Braveheart og Gladiator blodet mitt til å bruse. Men hvem har ikke sett dem :roll:

Ehem...

Skrevet

"Enemy at the gate" er heller ikke så verst.

Skrevet
Hamburger Hill

mm ja, den er jo klassisker! :Nikke:

Tar for seg den umennesklige journalist søken også.

Skrevet

Ikke glem serien Band Of Brothers. Dette er en enkte berettning fra ekte helter.

Ut over det; Kelly's Heroes, Broen Over Kwai og Ørneredet er udødelige klassikere.

Og så to av mine store favoritter; Stalingrad og Das Boot.

Skrevet

Takk for tips, jeg har sett endel av dem, men enkelte forslag skal jeg lagre bak øret!

Braveheart og Gladiator er ikke krigsfilmer i den grad jeg tenker på det - kjeeedelig. :wink:

Har sett deler av Band of Brothers, men rakk aldri hele. Den skal helt klart kjøpes.

Jeg har lett etter Ørneredet lenge, men finner den aldri.

Men hva handler Hamburger Hill om?

Skrevet

Ikke glem Schindlers Liste! Den er fantastisk godt laget, men gjør skikkelig, skikkelig vondt. :cry:

Gjest Anonymous
Skrevet

Om jeg husker rett så er det et lite fjell/berg som må taes i Vietnam og den fikk navnet Hamburger fordi det var så mange som ble drept under forsøket.Er lenge siden jeg har sett den men synes det var meget bra.

Skrevet

*From here to enternity-herfra til evigheten

Vet om mange gamle filmer som omhandler krig, etc, om enn ikke om Vietnam osv..

Mvh Yvonne :heiajente:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...