AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #1 Skrevet 2. august 2016 Hei, kan dere gi dem konkrete ting å gjøre i: Kristiansand - 1 hel dag Stavanger - 2 dager Bergen - 1 dag byer rundt omkring hardangervidda/hadangervidda : 2-3 dager. evt. Ting å gjøre på vei til disse byene :-) Anonymkode: 44220...97f
Bokdamen Skrevet 5. august 2016 #2 Skrevet 5. august 2016 Er dere voksne eller reiser dere med barn? Ønsker dere sightseeing, kultur, naturopplevelser, shopping? Dette påvirker tipsene. I Bergen ville jeg tatt turen opp på Fløyen eller Ulriken og se utsikten, gjerne bane opp og gått ned. Spasertur på Nordnes eller Sandviken for å se på trehusene. Kunstutstilling på Kode (ville gått på lysverket). Med barn ville jeg fått med meg akvariet eller vil vite. Og så ville jeg spist noe god mat på Bare Vestland eller Bien. Det er vel strengt tatt ingen byer på Hardangervidda, og skal dere dit ville jeg gått på fottur. Når du sier "på vei til disse byene" mener du mellom dem? Eller fra hvor? Kommer du eks. til Bergen fra nord, øst eller sør?
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #3 Skrevet 6. august 2016 21 timer siden, Bokdamen skrev: Er dere voksne eller reiser dere med barn? Ønsker dere sightseeing, kultur, naturopplevelser, shopping? Dette påvirker tipsene. I Bergen ville jeg tatt turen opp på Fløyen eller Ulriken og se utsikten, gjerne bane opp og gått ned. Spasertur på Nordnes eller Sandviken for å se på trehusene. Kunstutstilling på Kode (ville gått på lysverket). Med barn ville jeg fått med meg akvariet eller vil vite. Og så ville jeg spist noe god mat på Bare Vestland eller Bien. Det er vel strengt tatt ingen byer på Hardangervidda, og skal dere dit ville jeg gått på fottur. Når du sier "på vei til disse byene" mener du mellom dem? Eller fra hvor? Kommer du eks. til Bergen fra nord, øst eller sør? TUSEN TAKK for svar! 😊 Vi kjører fra Stavanger mot Bergen nå, ifølge google maps tar det 4,5 time inkludert en ferjetur? Er Hardanger før eller etter Bergen? hvis du rekker å svare før vi er kommet oss til Bergen (som er om 4,5 timer forhåoentlgvis) er det noen spesielle steder du ville stoppet? :-) Anonymkode: 44220...97f
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #4 Skrevet 6. august 2016 Vi er forresten 2 stykk på 25 som aldri har reist før. Anonymkode: 44220...97f
Bokdamen Skrevet 6. august 2016 #5 Skrevet 6. august 2016 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: TUSEN TAKK for svar! 😊 Vi kjører fra Stavanger mot Bergen nå, ifølge google maps tar det 4,5 time inkludert en ferjetur? Er Hardanger før eller etter Bergen? hvis du rekker å svare før vi er kommet oss til Bergen (som er om 4,5 timer forhåoentlgvis) er det noen spesielle steder du ville stoppet? :-) Anonymkode: 44220...97f Hardanger er sør for Bergen, men jeg vet ikke hvilken vei dere kjører (hvis dere kjører E39 kjører dere "forbi" Hardanger) 4,5 er nok over Stord (stemmer med fergen), så tror ikke dere kommer innom Hardanger. Hardanger kan der får med dere på vei til Hardangervidda hvis dere skal den veien etterpå. I Hardanger vil jeg anbefale Rosendal og Jondal som stoppested. Hvis dere skal ut i Bergen er kveld ville jeg tatt utgangspunkt i gaten Vaskerelven, der er det masse forskjellige utesteder som kan være verdt et besøk. Personlig liker jeg Ferdinand og Henrik, men hvis jeg liker best snakke og drikke øl. Vaskeriet er å anbefale om dere vil danse og møte litt folk.
caroprins Skrevet 7. august 2016 #6 Skrevet 7. august 2016 Hvis dere aldri har vært I dyreparken I Kristiansand og været er bra så vil jeg anbefale å bruke dagen der. Om dere liker shopping så er sørlandssenteret rett over gaten et bra alternativ , om været ikke er så bra. Ellers så kan dere dra inn til kvadratturen( sentrum) og vandre ned Markens for så å besøke fiskebrygga og finne dere en koselig restaurant rett I nærheten .
Kjetil E Skrevet 7. august 2016 #7 Skrevet 7. august 2016 Den 6.8.2016 at 15.45, AnonymBruker skrev: TUSEN TAKK for svar! 😊 Vi kjører fra Stavanger mot Bergen nå, ifølge google maps tar det 4,5 time inkludert en ferjetur? Er Hardanger før eller etter Bergen? hvis du rekker å svare før vi er kommet oss til Bergen (som er om 4,5 timer forhåoentlgvis) er det noen spesielle steder du ville stoppet? :-) Anonymkode: 44220...97f Det er minst 2 ferjer mellom Stavanger og Bergen. Mortavika - Arsvågen og Halhjem - Sandvikvåg. Dette er langs E39 og da kommer dere ikke inn i Hardanger. Dere kjører da rett fra Haugalandet (Området rundt Haugesund) og inn i Sunnhordaland. Først Sveio og etterhvert Stord kommuner. Bedre da og ta Hardanger og Hardangervidda på vei fra Bergen mot Østlandet.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2016 #8 Skrevet 7. august 2016 I Stavanger kan du/dere dra opp til Prekestolen, ferje til Flo og Fjære, se rundt i gamlebyen, sverd i fjell i Hafrsfjord, omvisning i domkirken, dra på kafé i fargegata, sjøfartsmuseum, oljemuseumet, strendene på Jæren eller Solastranden, Valbergtårnet, gå langs kaien, teateret, jernaldergården, kulturhuset (rena express har supergod pizza) Anonymkode: 5d4fe...c0b
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #9 Skrevet 8. august 2016 Med barn i Bergen ville jeg faktisk tatt dem med på badeland-vestkanten. fløyen er jo fint, men det regner bøtter Anonymkode: 59ccd...787
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå