AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #1 Skrevet 2. august 2016 Jeg sliter litt om dagen, og trenger å få ut et lite hjertesukk.... Går i behandling på DPS for blandt annet spiseforstyrrelse. Men nå har behandleren min stilt et ultimatum, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Behandleren mener jeg må gå inn for å bli frisk, og jobbe mer målrettet mot det. H*n sier at det ikke er noe poeng å fortsette behandlingen om den ikke fører noen vei.... Blir jeg kastet ut nå da? Jeg vil bli frisk, men jeg vil ikke miste kontrollen over matinntaket. Hater å skrive kostlister, de minner meg bare på hvor viljesvak jeg er. Bortsett fra de dagene det ikke står noe særlig på listen, de dagene blir jeg fornøyd. Om bare vekten er lav nok.... Jeg vil så gjerne ha hjelp med min engstelse og angst, jeg er redd. Noen som har vært i samme situasjon? Noen som vet om noe som kan klare å motivere meg? Uff, det ble både langt og sippete dette! Beklager! Anonymkode: 5b496...6e1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #2 Skrevet 2. august 2016 Det er derfor du må skrive kostlistene, så du blir bevisst på hva du driver med og hvorfor du spiser som du gjør. Skriver du ned følelser du har rundt det du inntar? Anonymkode: 1ce08...8b3 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #3 Skrevet 2. august 2016 Hatt sf. vet det er hardt. Tror tråden din blir stengt. For strenge på å diskutere sf her inne. Men ville bare si at kanskje dere kan bli enig om noe du kan prøve å forbedre i forhold til maten ? Noe lite,litt skummelt men ikke så du faller helt ? En terapaut må vite at en bruker sf til å ha kontroll. Og at ingen kan gi helt slipp på det eneste en har å holde fast i over natten selv om det er usundt og syklig. Men kanskje dere skulle snakke mer om hva det er som gjør du trenger noe så konkret som en sf å holde fast i og hvor det kommer fra at du trenger det. Sf har ofte kompliserte årsaker. Anonymkode: d0a4a...6a9 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #4 Skrevet 2. august 2016 Motivasjon: hva kunne du tenkt deg å bruke tiden din på om du ikke brukte så mye tid på Sf ? Hva drømmer du om å tørre. Hva ville du gjort om du var frisk. Det er målet. Tror jeg .Anonymkode: d0a4a...6a9 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #5 Skrevet 2. august 2016 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er derfor du må skrive kostlistene, så du blir bevisst på hva du driver med og hvorfor du spiser som du gjør. Skriver du ned følelser du har rundt det du inntar? Anonymkode: 1ce08...8b3 Ja. Men jeg synes det er så vanskelig. Det er flaut å komme til beh å vise frem at jeg har feks drukket 3 halvlitere øl, og spist potetgull en kveld liksom. Føler at det viser at jeg ikke er syk nok til å få hjelp. Jeg er ikke verdt å bruke tid på. De dagene jeg har kost meg, blir det å kompensere med avf.tabl. Det er hvertfall flaut å skrive opp! Jeg er så rådvill.... Har prøvd i ca 3 mnd, men ikke noe fremgang.. Anonymkode: 5b496...6e1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #6 Skrevet 2. august 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. Men jeg synes det er så vanskelig. Det er flaut å komme til beh å vise frem at jeg har feks drukket 3 halvlitere øl, og spist potetgull en kveld liksom. Føler at det viser at jeg ikke er syk nok til å få hjelp. Jeg er ikke verdt å bruke tid på. De dagene jeg har kost meg, blir det å kompensere med avf.tabl. Det er hvertfall flaut å skrive opp! Jeg er så rådvill.... Har prøvd i ca 3 mnd, men ikke noe fremgang.. Anonymkode: 5b496...6e1 Det er ikke lurt å drive å ta avføringstabletter i hytt og pine altså. Men må du kose deg med mat? Er det andre ting du kan gjøre for å få samme lykke/avslappingsfølelsen? Hvordan blir du når du ikke har god mat eller snacks i huset og får lyst på? Anonymkode: 1ce08...8b3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #7 Skrevet 2. august 2016 Om jenta sliter med å få i seg mat så tror jeg ikke det beste er å si hun ikke skal kose seg med mat ! Det er jo bare fint om hun kan det. Anonymkode: d0a4a...6a9
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #8 Skrevet 2. august 2016 Jeg har fått en uke på å bestemme meg for om jeg vil fortsette behandlingen.. Lurer på om jeg blir kastet ut av hele DPS da? El om jeg kan forvente å få hjelp mtp angsten og depresjonen min? Anonymkode: 5b496...6e1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #9 Skrevet 2. august 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om jenta sliter med å få i seg mat så tror jeg ikke det beste er å si hun ikke skal kose seg med mat ! Det er jo bare fint om hun kan det. Anonymkode: d0a4a...6a9 Slik jeg forsto det var det snakk om overspising, spesielt på kvelden men at hun var fornøyd de dagene hun hadde spist lite, som ikke var så ofte. Mulig jeg misforsto. Anonymkode: 1ce08...8b3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #10 Skrevet 2. august 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slik jeg forsto det var det snakk om overspising, spesielt på kvelden men at hun var fornøyd de dagene hun hadde spist lite, som ikke var så ofte. Mulig jeg misforsto. Anonymkode: 1ce08...8b3 Nei.... Når jeg skriver at jeg spiser mye så er det vanlig middag! Altså alt utenom 3-4 skiver pr dag. Og alt som kan regnes som usunt. TS Anonymkode: 5b496...6e1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #11 Skrevet 2. august 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har fått en uke på å bestemme meg for om jeg vil fortsette behandlingen.. Lurer på om jeg blir kastet ut av hele DPS da? El om jeg kan forvente å få hjelp mtp angsten og depresjonen min? Anonymkode: 5b496...6e1 Hvis du ikke er villig til å jobbe med tingene så blir du jo ikke bedre.. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei.... Når jeg skriver at jeg spiser mye så er det vanlig middag! Altså alt utenom 3-4 skiver pr dag. Og alt som kan regnes som usunt. TS Anonymkode: 5b496...6e1 Åkei beklager, takk for oppklaringen. Hvorfor spiser du ikke? Anonymkode: 1ce08...8b3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #12 Skrevet 2. august 2016 . Hvorfor spiser du ikke? jeg er redd for å bli tykk.... Jeg synes selv at jeg er altfor stor Anonymkode: 5b496...6e1
fjærestein Skrevet 2. august 2016 #13 Skrevet 2. august 2016 Ville bare tipse deg om disse sidene jeg. Ikke fordi jeg tro du trenger mer info om spiseforstyrrelser. Men fordi jeg tenkte du kanskje kunne spørre her om hvilke rettigheter du har som syk. Jeg tror nemlig det er slik at Dps er pliktig til å gi deg ett tilbud. Men vet det ikke. Dessuten vil folka her skjønne mer hva du snakker om en vi her inne. http://www.iks.no/iks/tilbud/nettforum/ http://www.nettros.no/ 1
fjærestein Skrevet 2. august 2016 #14 Skrevet 2. august 2016 http://www.senterforspiseforstyrrelser.no/ 1
lillesky Skrevet 2. august 2016 #15 Skrevet 2. august 2016 Kjære trådstarter, Jeg stenger denne tråden nå og vil gjerne formidle telefonnummeret til http://www.iks.no, 22 94 00 10. Her sitter det mennesker med både kompetanse og erfaring, og som kan gi deg gode og nyttige råd på veien. Vennlig hilsen lillesky (mod) 1
Fremhevede innlegg