AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #21 Skrevet 2. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Ja jeg kjenner til problemet med hunden.den tisser inne fordi den er ikke opplært til å go på do ute. Den går i sofaen må sove i seng. Men vi er ikke nabo med hunden for å si det slik.ikke har vi hunden heller. Helt og holdent x konas ansvar alene. Jeg mener fortsatt det må være lov å lufte uten å være redd for at babyen min skal få en hund oppå seg. Jeg kan være på kjøkkenet for den del eller på do. Man sittet ikke å ser på babyen som sover. Man beveger seg da rundt. Jeg ble bare veldig redd for babyen min. Er ikke redd for hunder.min X mann har hun en rottmann og hadde full kontroll. Men en ukontrollert liten veps av en chiuaua -livredd- Anonymkode: 22d8c...0be Når døren står opp er det naturlig at dyr, tamme som ville tar turen inn, når det ikke er noen til å stoppe dem. Neste gang lukk døren enn å la babyen til alene i ett rom, ta babyen med, og værtfall ikke på en sofa med null støtte, mye kan skje på ett par sekunder, hva om barnet hadde rullet ned på gulvet og du ikke er der? Greit nok at man ikke sitter å ser på ungen, men når man er i rommet legger man merke til om det skjer noe og med jevne mellomrom titter bort på barnet. Anonymkode: 7e946...6b6 1
infectedsopp Skrevet 2. august 2016 #22 Skrevet 2. august 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Denne hunden er stadig på ville veier. Fordi eier åpnet bare døren så stikker hunden ut å lufter seg selv. Hadde ikke reagert til vanlig på en hund som tar seg en tur av og til. TS har ikke noe problem med det. Men når den står oppå barnet mitt og bjeffer. Lukk igjen døren. Normalt sett kunne jeg tatt en tlf til eier. Men eier er min manns x kone. Og det er å snakke til døve ører.e Jeg har en følese om at det handler om noe annet, men hvis TS ikke kan snakke med personen, få en nabo/eller venninne å snakke med henne, eller snakk med mannnen. Skriv ett brev. Det er skjedd en gang, fordi ts ikke lukket døren, jeg synes det blir litt mye å ringe mattilsynet og politet av en enkel sitasjon som gikk greit. Og når naboene ikke har ett problem med hunden, vil jeg tippe at de tar forholdsregler og slike ting ikke skjer noe særlig. Går an å prøve å ordne opp i stillhet først før man tar inn de tunge skyttsene. Anonymkode: 7e946...6b6 Klart de kan prøve å ordne opp å snakke sammen først, eventuelt mannen som du sier, men TS mener det ikke går. At folk må ta forhåndsregler i sitt eget hus pga en hund som løper løs i båndtvangen skulle virkelig ikke være nødvendig. Loven er loven, uansett. 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #23 Skrevet 2. august 2016 Et øyeblikk siden, infectedsopp skrev: Klart de kan prøve å ordne opp å snakke sammen først, eventuelt mannen som du sier, men TS mener det ikke går. At folk må ta forhåndsregler i sitt eget hus pga en hund som løper løs i båndtvangen skulle virkelig ikke være nødvendig. Loven er loven, uansett. Nemlig prat med de først, det er ikke nok å tro at det ikke går, og som jeg har sagt få noen andre å ta praten eller skriv ett brev. Loven er loven, men det går ann å bruke litt vett. Og i dette tilfellet kommer ingenting å skje enn at x-kona til mannen og muligens naboer/ venner til TS lager mye bråk. Jeg mener at begge sider har gjort feil her. Og har ingen sympati med ts, da hun nekter å prøve å ordne sitausjonen, har forståelse for at det var en skremmende opplevelse, men ikke når hun nekter å prøve å snakke med de først. Og fortelle de at hvis dere ikke skjerper dere kontakter jeg politi osv, og lar de mulighet til å ornde sitausjoen, la oss si at hunden blir avlivet, jeg hadde ikke forbanna om jeg hadde blitt kontaktet først, og hadde hatt muligheten til å trene in ny oppførsel til hund, gå tur i bånd osv. Anonymkode: 7e946...6b6
infectedsopp Skrevet 3. august 2016 #24 Skrevet 3. august 2016 Den 02.08.2016 at 17.14, AnonymBruker skrev: Nemlig prat med de først, det er ikke nok å tro at det ikke går, og som jeg har sagt få noen andre å ta praten eller skriv ett brev. Loven er loven, men det går ann å bruke litt vett. Og i dette tilfellet kommer ingenting å skje enn at x-kona til mannen og muligens naboer/ venner til TS lager mye bråk. Jeg mener at begge sider har gjort feil her. Og har ingen sympati med ts, da hun nekter å prøve å ordne sitausjonen, har forståelse for at det var en skremmende opplevelse, men ikke når hun nekter å prøve å snakke med de først. Og fortelle de at hvis dere ikke skjerper dere kontakter jeg politi osv, og lar de mulighet til å ornde sitausjoen, la oss si at hunden blir avlivet, jeg hadde ikke forbanna om jeg hadde blitt kontaktet først, og hadde hatt muligheten til å trene in ny oppførsel til hund, gå tur i bånd osv. Anonymkode: 7e946...6b6 Enig med deg om dette med kommunikasjon først Håper det ordner seg for alle, TS.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå