AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #1 Skrevet 2. august 2016 Min 9 mnd gammel baby sov på sofaen. Jeg skulle gå ut på Terassen gikk ut gangdøren og i det jeg åpnet terasse døren ( tar toppen 20 sek) å gå rundt . Da står det en chiuaua oppå ungen min å bjeffer. Jeg løpet inn toppen 4 steg fra veranda døren til sofaen og tok ungen. Hunden fikk jeg ikke ut med en gang for den løp jo rundt . Hva hadde dere gjort ? Det er båndtvang i kommunen vi bor i. Denne hunden er stadig på ville veier. Fordi eier åpnet bare døren så stikker hunden ut å lufter seg selv. Hadde ikke reagert til vanlig på en hund som tar seg en tur av og til. Men når den står oppå barnet mitt og bjeffer. Normalt sett kunne jeg tatt en tlf til eier. Men eier er min manns x kone. Og det er å snakke til døve ører. Men har lest inne på politiets sine sider at de kan ta affære. Hva gjør jeg ? Anonymkode: 22d8c...0be
infectedsopp Skrevet 2. august 2016 #2 Skrevet 2. august 2016 Jeg ville først og fremst tatt kontakt med eier, dersom det ikke hjelper så ville jeg snakket med politiet. Båndtvang gjelder alle og om hunden er den som pleier å stikke av i tillegg så burde virkelig noe gjøres. 4
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #3 Skrevet 2. august 2016 Her går det ikke Ann å ta kontakt med eier. Da eier ikke bryr seg. Jeg ble kjempe redd for babyen min. Anonymkode: 22d8c...0be
Frøken888 Skrevet 2. august 2016 #4 Skrevet 2. august 2016 Du kan kontakte Mattilsynet anonymt på nettsiden. En liten hund kan gjøre stor skade på små barn og hadde ikke nølt med å kontakte politiet eller Mattilsynet. 4
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #5 Skrevet 2. august 2016 Hva kan Mattilsynet gjøre? Jeg bare spørr siden jeg ikke vet 😊 Anonymkode: 22d8c...0be
infectedsopp Skrevet 2. august 2016 #6 Skrevet 2. august 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her går det ikke Ann å ta kontakt med eier. Da eier ikke bryr seg. Jeg ble kjempe redd for babyen min. Anonymkode: 22d8c...0be Det forstår jeg godt at du ble! Ville tatt kontakt med politiet da. http://www.mattilsynet.no/dyr_og_dyrehold/kjaledyr_og_konkurransedyr/hund/baandtvang.5703
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #7 Skrevet 2. august 2016 Jeg ringte til politiet rett før stengetid . De skulle ringe opp igjen. Men har ikke hørt noe. Så da får jeg ringe dem på nytt i morgen 😊 Anonymkode: 22d8c...0be 2
Frøken888 Skrevet 2. august 2016 #8 Skrevet 2. august 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva kan Mattilsynet gjøre? Jeg bare spørr siden jeg ikke vet 😊 Anonymkode: 22d8c...0be De kan gjøre samme jobb som politiet og eventuelt melde hundeeier til politiet pga den trusselen hunden er mot ditt og andres barn. Brudd på båndtvang er lovbrudd og gir en fin bot til hundeier. Du kan også ringe politiet for råd og forklare hvorfor situasjonen er så vanskelig.
Forundret.. Skrevet 2. august 2016 #9 Skrevet 2. august 2016 Hva med å høre med andre naboer om ikke de også har problemer med denne hunden? Hvis så så samle inn underskrifter på en klage ang hundeholdet. Da slipper du å stå alene mot ekskona hans.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #10 Skrevet 2. august 2016 Vet at nabo kona (eneste hun jeg kjenner her) har også problemer med hunden. Der springer den inn å tisser. Så kan høre med hun. Anonymkode: 22d8c...0be
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #11 Skrevet 2. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Min 9 mnd gammel baby sov på sofaen. Jeg skulle gå ut på Terassen gikk ut gangdøren og i det jeg åpnet terasse døren ( tar toppen 20 sek) å gå rundt . Da står det en chiuaua oppå ungen min å bjeffer. Jeg løpet inn toppen 4 steg fra veranda døren til sofaen og tok ungen. Hunden fikk jeg ikke ut med en gang for den løp jo rundt . Hva hadde dere gjort ? Det er båndtvang i kommunen vi bor i. Denne hunden er stadig på ville veier. Fordi eier åpnet bare døren så stikker hunden ut å lufter seg selv. Hadde ikke reagert til vanlig på en hund som tar seg en tur av og til. Men når den står oppå barnet mitt og bjeffer. Normalt sett kunne jeg tatt en tlf til eier. Men eier er min manns x kone. Og det er å snakke til døve ører. Men har lest inne på politiets sine sider at de kan ta affære. Hva gjør jeg ? Anonymkode: 22d8c...0be Var ungen på verandaen? Eller inne i stua? Og hvis ungen var i stua,så skjønner ikke helt hvordan hunden klarte å komme seg inn til dere. Anonymkode: 7e946...6b6
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #12 Skrevet 2. august 2016 Babyen min lå på sofaen. Og gangdøren stod åpen da jeg gjikk rundt huset . Pleier ofte å ha gangdøren åpen jeg. Så ja kanskje litt min skyld også siden døren sto åpen. Men på egen tomt så må man kunne ha gangdøren åpen på en fin dag Anonymkode: 22d8c...0be 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #13 Skrevet 2. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Babyen min lå på sofaen. Og gangdøren stod åpen da jeg gjikk rundt huset . Pleier ofte å ha gangdøren åpen jeg. Så ja kanskje litt min skyld også siden døren sto åpen. Men på egen tomt så må man kunne ha gangdøren åpen på en fin dag Anonymkode: 22d8c...0be Da var det faktisk din skyld, da du forlot babyen og i tillegg lot døren sto oppe. Spesielt når du kjenner til hunden oppførsel ifølge hi. Anonymkode: 7e946...6b6
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #14 Skrevet 2. august 2016 Neste gang hunden kommer inn til deg er det bare å fange den og levere den på Falken. Da må eier betale for å få den tilbake igjen. Antar at de kommer til å slutte med å slippe hunden ut ganske fort etter dette. Anonymkode: 054a2...bba 5
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #15 Skrevet 2. august 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da var det faktisk din skyld, da du forlot babyen og i tillegg lot døren sto oppe. Spesielt når du kjenner til hunden oppførsel ifølge hi. Anonymkode: 7e946...6b6 Som hundeeier så vil jeg si at dette er _kun_ hundeeiers ansvar. Ja, en hund kan stikke av innimellom men det skal være unntaket mer enn den normen som TS beskriver. Anonymkode: 10771...346 8
infectedsopp Skrevet 2. august 2016 #16 Skrevet 2. august 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da var det faktisk din skyld, da du forlot babyen og i tillegg lot døren sto oppe. Spesielt når du kjenner til hunden oppførsel ifølge hi. Anonymkode: 7e946...6b6 TS sier at det er båndtvang i kommunen deres, da er det eier sin skyld. Det er eieren som skal sørge for at de er innenfor båndtvangloven. Man kan ha hundene løs utenfor båndtvangstiden om hunden er under kontroll. Legger til samme linkhttp://www.mattilsynet.no/dyr_og_dyrehold/kjaledyr_og_konkurransedyr/hund/baandtvang.5703
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #17 Skrevet 2. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Som hundeeier så vil jeg si at dette er _kun_ hundeeiers ansvar. Ja, en hund kan stikke av innimellom men det skal være unntaket mer enn den normen som TS beskriver. Anonymkode: 10771...346 Hvis dette hadde vært ett stort problem hadde det vært flere som mente det, ikke bare TS og en nabo til. Burde å eier å litt mer koll på hunden, ja, men synes dette bar overdrevent og krisemaksiert når, ts kunne ha forhindret dette. Det kunne ha fint vært fugl, katt eller noe annet som hadde kommet gjennom døra. Anonymkode: 7e946...6b6 1
infectedsopp Skrevet 2. august 2016 #18 Skrevet 2. august 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis dette hadde vært ett stort problem hadde det vært flere som mente det, ikke bare TS og en nabo til. Burde å eier å litt mer koll på hunden, ja, men synes dette bar overdrevent og krisemaksiert når, ts kunne ha forhindret dette. Det kunne ha fint vært fugl, katt eller noe annet som hadde kommet gjennom døra. Anonymkode: 7e946...6b6 Det er jo faktisk et problem, siden det er båndtvang. Har ikke noe med om hvor mange som mener at det er et problem. Loven sier at det er båndtvang og da skal ikke hunden være løs. 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #19 Skrevet 2. august 2016 Et øyeblikk siden, infectedsopp skrev: Det er jo faktisk et problem, siden det er båndtvang. Har ikke noe med om hvor mange som mener at det er et problem. Loven sier at det er båndtvang og da skal ikke hunden være løs. Denne hunden er stadig på ville veier. Fordi eier åpnet bare døren så stikker hunden ut å lufter seg selv. Hadde ikke reagert til vanlig på en hund som tar seg en tur av og til. TS har ikke noe problem med det. Men når den står oppå barnet mitt og bjeffer. Lukk igjen døren. Normalt sett kunne jeg tatt en tlf til eier. Men eier er min manns x kone. Og det er å snakke til døve ører.e Jeg har en følese om at det handler om noe annet, men hvis TS ikke kan snakke med personen, få en nabo/eller venninne å snakke med henne, eller snakk med mannnen. Skriv ett brev. Det er skjedd en gang, fordi ts ikke lukket døren, jeg synes det blir litt mye å ringe mattilsynet og politet av en enkel sitasjon som gikk greit. Og når naboene ikke har ett problem med hunden, vil jeg tippe at de tar forholdsregler og slike ting ikke skjer noe særlig. Går an å prøve å ordne opp i stillhet først før man tar inn de tunge skyttsene. Anonymkode: 7e946...6b6
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #20 Skrevet 2. august 2016 Ja jeg kjenner til problemet med hunden.den tisser inne fordi den er ikke opplært til å go på do ute. Den går i sofaen må sove i seng. Men vi er ikke nabo med hunden for å si det slik.ikke har vi hunden heller. Helt og holdent x konas ansvar alene. Jeg mener fortsatt det må være lov å lufte uten å være redd for at babyen min skal få en hund oppå seg. Jeg kan være på kjøkkenet for den del eller på do. Man sittet ikke å ser på babyen som sover. Man beveger seg da rundt. Jeg ble bare veldig redd for babyen min. Er ikke redd for hunder.min X mann har hun en rottmann og hadde full kontroll. Men en ukontrollert liten veps av en chiuaua -livredd- Anonymkode: 22d8c...0be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå