Huldra Skrevet 21. juli 2002 #1 Skrevet 21. juli 2002 Skal lage sangheftet, men vil at det skal være i A5 format. Altså brette et A4 ark i to slik at det blir som en bok. Dette er jo forsåvidt greit, men når jeg skal skrive inn teksten i Word så får jeg ikke dette til.... vil jo da bare skrive på den ene eller andre siden (på langs) og få midtstilt dette på arket... Noen som vet hvordan jeg skal klare det? Eller finnes det andre program som er lettere å bruke til akkurat dette? Vi skal bruke sangheftet som bordkort også, så derfor vil jeg ikke ha det større enn A5.
Rose Skrevet 21. juli 2002 #2 Skrevet 21. juli 2002 Jeg vil anbefale deg program som f.eks Photoshop eller Windows Publisher fordi Word over hode ikke er egnet til slike ting. Selv brukte jeg sistnevnte program, jeg har laget hele programmet som en ekstrautgave av Se og Hør. Publisher er enkel å bruk dersom du kan Word, og gir deg mye mer muligheter til å legge bilder og tekst akkurat der du vil ha det på siden.
Huldra Skrevet 21. juli 2002 Forfatter #3 Skrevet 21. juli 2002 Photoshop eller Windows Publisher; finnes disse som gratis nedlastning her på nettet? Og i såfall hvor? Takk for tipset!
MicroMy Skrevet 21. juli 2002 #4 Skrevet 21. juli 2002 Hei Huldra! Microsoft Powerpoint er svært egnet til dette. Brukervennlig og enkelt. Photoshop er kostbart, og noe komplisert å bruke dersom du ikke har benyttet programmet tidligere. Powerpoint er en del av Office-pakken dersom du har denne installert. Hvis ikke, send meg en PM med teksten og jeg kan formatere den for deg og sende den tilbake til deg som en redigerbar fil. Hilsen MicroMy
CecilieB Skrevet 21. juli 2002 #5 Skrevet 21. juli 2002 Jeg brukte Word til akkurat dette som du er ute etter, fikk litt hjelp over nett (fikk tilsendt ferdig mal) og fikk det da til. Skal prøve å finne min mail så kan jeg sende den til deg, men jeg lover ingenting
Tulle-brud Skrevet 22. juli 2002 #6 Skrevet 22. juli 2002 Hvis du vil kan du også lage sangheftet i powerpoint, jeg begynte også med det i word men ga fort opp heldigvis og lagde fort og greitt et sanghefte som jeg er veldig fornøyd med i pp. Lykke til !
September-Maja Skrevet 22. juli 2002 #7 Skrevet 22. juli 2002 Hvis du vil lage sangheftet ditt i Word så går det an. Det som jeg har gjort ved flere anledninger når jeg skal ha A5, er å velge liggende ark og dele det i to spalter. Det går fint. Lykke til!
HMSP Skrevet 22. juli 2002 #8 Skrevet 22. juli 2002 Det finnes en måte til i Word. Da slipper du å tenke på marker og slikt. Lag det du vil ha på venstre side av arket på første side, høyre side på neste ark. Print så ut disse to arkene, men bruk også funksjonen (engelsk): zoom - pages pr sheet. Velg 2 og print ut. Jeg har 12 siders sanghefte og hos meg ligger de i følgende rekkefølge: 12, 1, 2,11, 10, 3, 4, 9, 8, 5, 6,7 Skrev så ut 1+2 med zoom = 2, snudde arket - 3+4 (z=2), nytt ark 5+6 (z=2), snu - 7+8 (z=2), nytt ark - 9+10 (z=2) og til sist 11+12 (z=2) Arkene var nå bare å brette dobbelt. Legge oppå hverandre og fiks ferdig. Lykke til send gjerne en pm hvis det ble litt rotete forklart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå