AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #21 Skrevet 2. august 2016 10 minutter siden, Citronella skrev: Jeg vet at det er massiv arbeidsinnvandring i Dubai. Og hvordan vet du at de er slaver? Hæ? Fins det voksne folk som ikke har fått med seg at ufyselige Dubai (ja jeg har vært der og følte meg kjapt kvalm) og ekstrem materialisme der er bygd på slavers rygg. Anonymkode: 4937b...be5 4
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #22 Skrevet 2. august 2016 Et øyeblikk siden, hog skrev: https://www.regjeringen.no/no/tema/utenrikssaker/reiseinformasjon/velg-reiserad/tyrkia_reiserad/id2475584/ "Utenriksdepartementet fraråder reiser til eller opphold i grenseområdene nærmere enn ti km fra grensen til Syria som ikke er strengt nødvendig." Mer utfyllende info inne på regjeringens sider. Takk. Anonymkode: 000fd...b9e
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #23 Skrevet 2. august 2016 Jeg skal ALDRI reise dit Anonymkode: 6409d...c4b 2
Gjest Citronella Skrevet 2. august 2016 #24 Skrevet 2. august 2016 19 minutter siden, hog skrev: https://www.theguardian.com/commentisfree/2011/may/27/dubai-migrant-worker-Deaths Fordi det er skrevet tusen (jeg tror ikke det er en overdrivelse) artikler om emnet. Den ovenfor er bare et kjapt eksempel hentet fra Google. Ja, jeg har lest. Men jeg kjenner flere som jobber der og som ikke er slaver. Et land som f.eks Tyrkia er vanskelig å forstå for vestlige mennesker. Samme med Kina. Velutdannede mennesker vil så gjerne forstå og endre. Men de forstår ikke at endring tar tid, at det må synke inn blant mennesker som bor der.
hog Skrevet 2. august 2016 #25 Skrevet 2. august 2016 6 minutter siden, Citronella skrev: Ja, jeg har lest. Men jeg kjenner flere som jobber der og som ikke er slaver. ... Anekdotisk 7 minutter siden, Citronella skrev: ... Et land som f.eks Tyrkia er vanskelig å forstå for vestlige mennesker. Samme med Kina. Velutdannede mennesker vil så gjerne forstå og endre. Men de forstår ikke at endring tar tid, at det må synke inn blant mennesker som bor der. Problemet er jo gjerne at f.eks familien Saud i Saudi Arabia har null interesse av endring. Så lenge de kan vasse i luksus uten konsekvenser gir jo de faen i om kvinner har lite rettigheter der. Det er derfor det er viktig å øve press, gi dem konsekvenser for sine handlinger. 1
Gjest Citronella Skrevet 3. august 2016 #26 Skrevet 3. august 2016 5 minutter siden, hog skrev: Anekdotisk Problemet er jo gjerne at f.eks familien Saud i Saudi Arabia har null interesse av endring. Så lenge de kan vasse i luksus uten konsekvenser gir jo de faen i om kvinner har lite rettigheter der. Det er derfor det er viktig å øve press, gi dem konsekvenser for sine handlinger. Jeg er pro press og opplysning, men jeg tror ikke veien omkring boikott er den å gå. Samme med Israel og Palestina. Jeg tror ikke veien er å gå med å boikotte Israel.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå