Gå til innhold

Reise til Tyrkia nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Har blitt invitert på tur med noen venner til en leilighet de eier. Dette er i Alanya, utenfor sentrum. Men jeg er kjempe usikker på om jeg vil bli med, og rett og slett litt redd. Burde jeg bli hjemme, eller er det trygt å reise? 

Anonymkode: 9d84e...1df

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville i alle fall aldri ha reist dit uansett. Uavhengig av terror-fare.

Jeg har ikke lyst til å sponse en slik kultur (eller oppførsel) ved å legge igjen penger der som turist.

For eksempel hvordan de behandler ikke-muslimer, kvinner eller homofile / lesbiske for å nevne noe!

Anonymkode: c0ae5...672

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har hatt leilighet der i over 10-år og reiser dit flere ganger i året. Jeg har ingen betenkeligheter med å reise. Istanbul, Ankara og storbyer i Europa er jeg derimot litt mer skeptisk til når det gjelder terrorfaren. 

Anonymkode: cc079...ccf

• Liker 1
Gjest TrailerEnka
Skrevet (endret)

Jeg hadde ikke reist til Tyrkia nå, skjønner ikke at folk vurderer det en gang 

Endret av TrailerEnka
Gjest Elseby13
Skrevet

Jeg hadde reist på flekken! Elsker Alanya! Husk visum.

AnonymBruker
Skrevet

Nei.Ikke nå.

Anonymkode: 000fd...b9e

• Liker 1
Skrevet

Akkurat kommet hjem, i Alanaya var alt som det pleier. Jeg hadde reist ned igjen på flekken om jeg kunne!

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, lizziea skrev:

Akkurat kommet hjem, i Alanaya var alt som det pleier. Jeg hadde reist ned igjen på flekken om jeg kunne!

Men der er vel ikke like mange turister som det er til vanlig?

Skrevet

Nei det er veldig stille både i gatene og på restauranter. Ingen problem og få solsenger heller. Men det er egentlig helt greit.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei det er ille like mye turister, men ikke helt dødt heller. Bargatene i sentrum er det ganske mye liv i på kveldene 

Anonymkode: cc079...ccf

AnonymBruker
Skrevet

Hadde reist jeg! Jeg reiser til Tyrkia neste uke, gleder meg. Elsker Tyrkia😀😀 

Anonymkode: 34108...770

• Liker 1
Skrevet
Den 1. august 2016 at 20.50, AnonymBruker skrev:

...

Jeg har ikke lyst til å sponse en slik kultur (eller oppførsel) ved å legge igjen penger der som turist.

For eksempel hvordan de behandler ikke-muslimer, kvinner eller homofile / lesbiske for å nevne noe!

Anonymkode: c0ae5...672

This. Samme gjelder Dubai, Egypt etc.

• Liker 2
Gjest Citronella
Skrevet
2 minutter siden, hog skrev:

This. Samme gjelder Dubai, Egypt etc.

Så boikott er det det beste for folket i arabiske land? 

Skrevet
Et øyeblikk siden, Citronella skrev:

Så boikott er det det beste for folket i arabiske land?

Det får være din konklusjon. Det funker i hvert fall bedre enn å spytte penger inn i korrupte statskasser der statene gir f i menneskerettigheter.

• Liker 5
Gjest Citronella
Skrevet
Et øyeblikk siden, hog skrev:

Det får være din konklusjon. Det funker i hvert fall bedre enn å spytte penger inn i korrupte statskasser der statene gir f i menneskerettigheter.

Jeg tror ikke på boikott. Det gangner sjelden mannen i gaten. Han som selger vannmeloner på hjørnet, eller kelneren på restauranten man pleide å besøke før.

Skrevet
Et øyeblikk siden, Citronella skrev:

Jeg tror ikke på boikott. Det gangner sjelden mannen i gaten. Han som selger vannmeloner på hjørnet, eller kelneren på restauranten man pleide å besøke før.

For å ta et eksempel; I Dubai utgjør turisme 40-50% av GDP alt etter hvilke kilder man ser på. Tror du de kunne tatt inn like mange fremmedarbeidere som "slaver" uten turismen?

Synes man må tenke hakket mer langsiktig enn på den ene kelneren man har møtt før.

• Liker 5
Gjest Citronella
Skrevet
1 minutt siden, hog skrev:

For å ta et eksempel; I Dubai utgjør turisme 40-50% av GDP alt etter hvilke kilder man ser på. Tror du de kunne tatt inn like mange fremmedarbeidere som "slaver" uten turismen?

Synes man må tenke hakket mer langsiktig enn på den ene kelneren man har møtt før.

Jeg vet at det er massiv arbeidsinnvandring i Dubai. Og hvordan vet du at de er slaver?

AnonymBruker
Skrevet

Hva sier UD?

Anonymkode: 000fd...b9e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...