soleng Skrevet 1. august 2016 #1 Skrevet 1. august 2016 Hvordan er egentlig kvaliteten på klærene fra H&M? Har styrt unna h&m på grunn av at jeg tidligere har mislikt kvaliteten, altså at klærene kanskje bare tåler en vask før de ser slitt ut, krymper osv. Sammenlignet med f.eks. Cubus og Lindex, er vel klærene av ca. samme kvalitet?
Gjest Tigress Skrevet 1. august 2016 #2 Skrevet 1. august 2016 Eg har latt meg overraske av alle dei som klagar på at klede frå HM ikkje toler meir enn eit par vask. Det meste av det eg har handlar der har eigentleg vore ganske greitt. Eit par t-trøyer har blitt ganske "vridde" etter ei stund, altså at saumane liksom ikkje held seg i sia, om du skjønar kva eg meiner. Men eg har eigentleg oftare blitt skuffa over dyrare klede som har vore dårleg. Hovudgrunnen til at eg ikkje handlar så mykje nytt er knytt til at eg ikkje likar masseforbruket så billige klede legg opp til, og at eg er veldig skeptisk til korleis mellom anna HM handsamar dei som syr kleda for dei.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2016 #3 Skrevet 3. august 2016 Dårlig erfaring med h&m når det gjelder kvalitet. Anonymkode: 6e1b3...bd6
Grønt blad Skrevet 4. august 2016 #4 Skrevet 4. august 2016 Har i flere år styrt unna HM, men kjøpte for litt siden noen klær derifra. Ble kjempeskuffet over kvaliteten, som var dårligere en jeg husket. Stoffet er veldig tynt. På et par av plaggene raknet sømmene da de ble vasket, og de krympet ganske mye. Når det er sagt, så har jeg noen veldig behagelige HM plagg som jeg bruker mye hjemme. Kan ikke bruke dem ute blant folk, for de ser ikke ut. Kommer ikke til å handle der igjen (med unntak av noen hjemmeplagg som ikke skal brukes ute blant folk).
Gjest Nanne70 Skrevet 5. august 2016 #5 Skrevet 5. august 2016 Jeg har både gode og dårlige erfaringer med kvaliteten på H&M-plagg, og etter min erfaring kommer det veldig an på. De har et merke som heter L.O.G.G., de plaggene jeg har kjøpt av dette merket har uten unntak holdt god kvalitet, det samme gjelder Premium/Conscious Choice. Plagg fra ungdomslinja Divided og de billigste plaggene holder jeg meg unna, det sier seg nesten selv at det er dårlig kvalitet på dem.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #6 Skrevet 5. august 2016 Ungene har mye fra h&m og det er jevnt over helt fin kvalitet prisen tatt i betraktning. Men klærne bør vaskes p finvask og for all del IKKE i tørketrommel! Tørketrommel er virkelig døden for klær. Jeg har også en del basic plagg fra h&m og er som regel jevnt over fornøyd. Jeg styrer unna det billigste, er det veldig trendy gjør det uansett ingenting om plagget ikke overlever mer enn 1 sesong. Anonymkode: b0c05...4d3
Leeloo Skrevet 5. august 2016 #7 Skrevet 5. august 2016 Jeg har flere HM plagg jeg har hatt i mange år. Enkelte er vel nesten fra 90-tallet, ytterjakker og kjoler som ikke brukes hver dag, mens enkelte plagg er "ødelagt" etter et par vask (oftest t-skjorter som vrir seg eller krymper) så det kommer veldig an på. Generelt er de i hvert fall ikke verre enn andre i samme prisklasse. En del av klærne sys jo på samme fabrikk som de dyrere merkene, så dersom tekstilene er av ok kvalitet bruker det å gå bra. Det jeg merker størst forskjell på sammenlignet dyrere merker er som regel snitt/passform, ikke nødvendigvis holdbarhet.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #8 Skrevet 5. august 2016 Den 01.08.2016 at 17.33, soleng skrev: Hvordan er egentlig kvaliteten på klærene fra H&M? Har styrt unna h&m på grunn av at jeg tidligere har mislikt kvaliteten, altså at klærene kanskje bare tåler en vask før de ser slitt ut, krymper osv. Sammenlignet med f.eks. Cubus og Lindex, er vel klærene av ca. samme kvalitet? Har aldri hatt problemer med kvaliteten på klær fra noen av de kjedene. Man skal jo følge vaskeanvisningen, men sannheten her er at jeg hiver jo alt inn og vasker på 60 grader, med mindre det er et litt syntetisk stoff eller om det er et slikt trykk som ikke tåler så høy varme. Sistnevnte har jeg aldri i tørketrommel. Ellers bruker jeg tørketrommel på det meste. Plaggene er like fine vask etter vask. Anonymkode: 809be...d06
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #9 Skrevet 5. august 2016 Hvorfor kjøpe klær fra H&M i det heile tatt? Veit dere ikke hvordan disse klærne blir produsert? Anonymkode: b641a...dbf
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #10 Skrevet 5. august 2016 Særlig bomullstruser og bomullstrøyer fra HM er helt håpløst, det bare vrir seg etter noen vasker. Stoffet behandles helt feil under produksjonen. Det meste annet jeg har fra HM holder seg fint egentlig, men jeg har etter hvert også fått litt øye for kvaliteten på klærne der, så jeg kjøper bare det som ser ut til å skulle vare. Anonymkode: d5a1b...704
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå