Gå til innhold

Ikke klar for jobb etter operasjon.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal etter planen starte på jobb igjen onsdag, og har da vært sykemeldt en uke. Er det fair å ringe fastlegen for å få ekstra sykemelding? Føler meg ikke klar for å kunne trå til på jobb enda, da jeg kun blir sittende ved pcen, og vet ikke om psyken holder. Eller er det ikke vanlig å forlenge sykemeldingsperioden etter en operasjon?

Fastlegen er ikke den som har henvist til operasjon, men regner med at hun vet/har fått oversendt info.

Uff, verken vært operert eller sykemeldt tidligere, så dette er helt nytt for meg.

Anonymkode: 82e5e...d34

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Etter en operasjon var jeg sykmeldt i to uker. Fikk forlenget den med to uker til da jeg ikke var i stand til å jobbe.

Anonymkode: 45da5...e4e

AnonymBruker
Skrevet

Snakk med legen. Det er ingen her som kan si noe om hva som er rimelig i ditt tilfelle. En operasjon kan være så mye, og du gir oss ikke på langt nær nok informasjon til at vi kan mene noe som helst nyttig. 

Anonymkode: a8ef8...af4

Skrevet (endret)

.

Endret av Ravna
Skrevet

Dersom det er en operasjon gjennom det offentlige så skal legen ha tilgang til journalen. Uansett så er det bare å ringe legekontoret og høre med dem om hvordan de kan hjelpe deg. 

Lengden på sykemelding etter operasjon er basert på gjennomsnittspasienten, noen kommer seg fortere enn dette og er tilbake i jobb før sykemeldingsperioden er over, andre trenger mer tid. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...