AnonymBruker Skrevet 1. august 2016 #1 Del Skrevet 1. august 2016 Greit nok at der er 70 km/t grense på denne veien, men når alle druser på mot rundkjøringen for å slippe å måtte stoppe, ja da sier det seg selv at flyten stopper, for da kan ikke de som kommer fra de andre veiene kjøre inn i rundkjøringen, uten å ta sjanse... og kanskje kræsje pga de feilberegnet hvor fort de klarte å komme seg inn i rundkjøringen... Hadde fartsgrensen ved rundkjøringene vært lavere, slik at alle måtte gire ned til 30, så hadde det flytt mye bedre, for da hadde alle kunne kommet seg inn i lommene, man kunne omtrent "flettet" trafikken, slik at annenhver omtrent slapp inn i rundkjøringen fra hver sin vei. Slik det er nå kjører alle i sitt tempo, og de som druser på - og følger etter de andre i rekka og druser på, sørger jo for at de som kommer fra de andre veiene i rundkjøringen må vente og vente til det blir stor nok luke... og i rushen kan det ta sin tid, og bilene bak bilen som skal inn i rundkjøringen blir utålmodig og tuter på bilen, men den vil ikke ta sjansen pga lukene er for små... Anonymkode: 20ace...951 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 1. august 2016 #2 Del Skrevet 1. august 2016 Det er bare slik det er, for når det kommer mange biler på rekke fra en kant må du bare stå og vente på ei luke som oppstår når en bil fra en annen kant kommer og lager ei luke i køa for deg Og hastigheten spiller ingen rolle, er like håpløst for dét. Eneste muligheten er at alle hjelper hverandre fra, men egoismen rår enkelte steder, og derfor er faktisk noen rundkjøringer lysregulerte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2016 #3 Del Skrevet 1. august 2016 Kjører du i 30 i rundkjøringen skaper du kø og frustrerte bilister som kan finne på å ta livsfarglie forbikjøringer. Er det 70 på veien der rundkjørinen ligger, så kjører du i 70. Det er livsfarlig å kjøre sakte. Anonymkode: b73ad...8b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2016 #4 Del Skrevet 1. august 2016 Her er det noe som ikke stemmer. Siste biten mot en rundkjøring skal være skiltet med max 60 km/t. Hensikten med en rundkjøring er å få best mulig trafikk flyt og at bilene skal kjøre rundt ikke trille rundt, over eller utforbi rundkjøringen. Da må farten tilpasses. Anonymkode: 488fc...55d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2016 #5 Del Skrevet 1. august 2016 Høyest mulig fart og minst mulig oversikt bør være en del av trafikal grunnopplæring. Anonymkode: f509c...bc4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melkebarten Skrevet 1. august 2016 #6 Del Skrevet 1. august 2016 Hjelper lite når man har idioter som ikke greier å bruke de hjernecellene det kreves å skru på blinklyset for å vise hvor de skal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #7 Del Skrevet 15. august 2016 Den 1.8.2016 at 22.25, Melkebarten skrev: Hjelper lite når man har idioter som ikke greier å bruke de hjernecellene det kreves å skru på blinklyset for å vise hvor de skal. Åh ja amen for den! Hadde jeg ikke hatt lav fart i rundkjøringer kunne jeg lett ha blitt kjørt på flere ganger! Idioter som kommer fra en annen avkjørsel i rundkjøringen, vanskelig å forklare da, men de legger seg i innerste fil - men så kommer jeg fra neste fil og skal ut i filen etter det... og jeg ligger i høyre fil, så skal jeg blinke meg ut, men da kjører plutselig den bilen som lå i innerste fil til høyre - hadde jeg ikke vært årvåken og hatt forholdsvis lav fart hadde den jo kjørt rett i meg... for han brukte ikke blinklys og kjørte fort.... sånn at man ikke kunne forutse at han skulle dit. Heldigvis er jeg vant til mange slike idioter i rundkjøringer, så derfor følger jeg ekstra med de som ligger i innerste som kommer fra fila før meg. De ligger visstnok riktig plassert pga de skal ut i neste neste fil - men her må blinklys til! Det er i slike situasjoner man ser hvorfor man skal blinke seg ut av rundkjøringer. Man trenger ikke blinke seg inn i rundkjøringer, men ligge riktig plassert i rett fil, dvs er det en firearmet, så legger man seg i høyre film om man skal rett fram eller ut i neste avkjørsel til høyre, skal man til venstre i rundkjøringen, dvs ikke rett fram, men den etter der igjen, legger man seg til venstre... Problemet da, er at de som kom fra filen etter deg kanskje ikke fikk med seg at du kom fra den filen ogi kke kan spå hvor du skal, for du ligger jo i innerste fil, du skal vel ikke ut samme fil som de? Blinklys - ah du skal ut, da venter jeg... ikke blinklys? Da skal du vel videre da+ Nei9........... kraææææææææææææææææsj! Haha jeg forklarer vel litt rart, skulle hatt et ark og tegnet sitasjonen. Men dere har sikkert vært borti lignende selv. Er derfor jeg mener man ikke skal ha stor fart inni selve rundkjøringen. Trafikklys hadde vært en god ting, at man slipper forbi f.eks. 3-4 biler, eller at det skifter til grønt etter 1 minutt, så selv om det er lang kø da, så går det bare 4-5 minutt før de slipper frem neste pulje... så blir det flyt og mer rettferdig kø. Anonymkode: 20ace...951 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå