AnonymBruker Skrevet 1. august 2016 #1 Skrevet 1. august 2016 Har hatt angst av og på siden jeg var ung. Har i de senere år fått hjelp med dette. Nå er det lenge siden mitt siste angstanfall, tror det er flere år. Har vært veldig stresset og sliten i det siste, da jeg har fullført en hard utdanning. Kjenner jeg er litt mer angstpreget om dagene og kvalm. Er redd for at det plutselig kommer et anfall snart. Hva hjelper deg når du kjenner på angsten? Pusteteknikket, aktivitet o.l.?? Kom med tips😊 Anonymkode: 14a7d...bd2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2016 #2 Skrevet 1. august 2016 Aktivitet. En god og lang sykkeltur ute for eksempel. Anonymkode: 9621b...8c8 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2016 #3 Skrevet 1. august 2016 Jeg har i grunnen samme spørsmål, hadde mitt verste angstanfall noen sinne i natt, varte i mange timer. Føltes som jeg skulle dø og jeg har fortsatt litt angstfølelse i kroppen. Synes pusteøvelser hjalp litt men det tok bare toppen. Anonymkode: b6322...923
AnonymBruker Skrevet 1. august 2016 #4 Skrevet 1. august 2016 For min del har det hjulpet å bruke tid på å bli bevisst på nøyaktig hva som trigger. Da hjelper det meg å avverge anfall i mange situasjoner, men dog ikke alle. Så er det ikke slik at det som trigger skal unngås resten av livet. Når man har gjenkjent dem, skal man jobbe seg vekk fra dem/finne strategier som kan hjelpe en med å håndtere slike anfall slik at de på sikt blir færre og færre. Dette er noe en profesjonell kan hjelpe deg med Anonymkode: 89df6...711
AnonymBruker Skrevet 1. august 2016 #5 Skrevet 1. august 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Har hatt angst av og på siden jeg var ung. Har i de senere år fått hjelp med dette. Nå er det lenge siden mitt siste angstanfall, tror det er flere år. Har vært veldig stresset og sliten i det siste, da jeg har fullført en hard utdanning. Kjenner jeg er litt mer angstpreget om dagene og kvalm. Er redd for at det plutselig kommer et anfall snart. Hva hjelper deg når du kjenner på angsten? Pusteteknikket, aktivitet o.l.?? Kom med tips😊 Anonymkode: 14a7d...bd2 Frisk luft, regelmessige måltider, litt mosjon, være sosial/besøke noen kan og hjelpe... Av og til når jeg kjenner på at nå begynner jeg å få angst, så setter jeg meg rolig ned og drikker en kopp varm kakao, slapper helt av i skuldrene, slapper helt av... Anonymkode: 01e6c...b90
AnonymBruker Skrevet 1. august 2016 #6 Skrevet 1. august 2016 Min angst kommer vanligvis når det blir for mye vanskelige følelser. Jeg stopper opp og spør meg selv "hvorfor kommer dette nå? Hva er det jeg egentlig føler?" Det pleier å hjelpe. Dersom angsten er mest preget av uro hjelper det å skrive meg ut av det, ved å skrive ned tenkelige grunner til uroen og hvordan jeg skal håndtere årsakene. Anonymkode: 29aef...6c3 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2016 #7 Skrevet 1. august 2016 Å legge hodet på magen til en malende katt mens jeg puster dypt hjelper meg veldig. Jeg finner det veldig beroligende med katter som maler. Hvis en katt maler kan det liksom ikke være noe vondt som skjer på en måte. Litt vanskelig å forklare. Må ha en katt tilgjengelig for denne da Anonymkode: 8a1c7...1c4 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2016 #8 Skrevet 1. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Å legge hodet på magen til en malende katt mens jeg puster dypt hjelper meg veldig. Jeg finner det veldig beroligende med katter som maler. Hvis en katt maler kan det liksom ikke være noe vondt som skjer på en måte. Litt vanskelig å forklare. Må ha en katt tilgjengelig for denne da Anonymkode: 8a1c7...1c4 Bra tips! Er allergisk for katt, men kan prøve på hunden😊 TS Anonymkode: 14a7d...bd2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2016 #9 Skrevet 1. august 2016 Mange gode tips😊 Synes det hjelper å gå turer hvis jeg kjenner på uro. Da får jeg liksom pulsen opp litt og kjenner ikke så godt annet ubehag. Prøver å tenke over årsak til angsten, men synes ikke alltid det er så enkelt..Men mulig at jeg må prøve å senke skudrene litt. Noen som har prøvd noen mindfullness apper eller noe? TS Anonymkode: 14a7d...bd2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2016 #10 Skrevet 1. august 2016 Mange bra forslag her. I tillegg synes jeg guidet meditasjon hjelper. Finnes mange på youtube, og noen apper. Ikke alt som er like bra, men om du leter litt finner du sikkert noe som passer for deg. Det er vel litt smak og behag. Anonymkode: bd22f...35d
AnonymBruker Skrevet 1. august 2016 #11 Skrevet 1. august 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Mange bra forslag her. I tillegg synes jeg guidet meditasjon hjelper. Finnes mange på youtube, og noen apper. Ikke alt som er like bra, men om du leter litt finner du sikkert noe som passer for deg. Det er vel litt smak og behag. Anonymkode: bd22f...35d Har du et forslag til video på youtube?😊 TS Anonymkode: 14a7d...bd2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2016 #12 Skrevet 1. august 2016 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du et forslag til video på youtube?😊 TS Anonymkode: 14a7d...bd2 Jeg liker stemmen til denne karen. Hva slags meditasjon man liker er så ulikt, noen synes kanskje denne øvelsen blir ekkel. Noen foretrekker kanskje meditasjoner med bakgrunnsmusikk, kvinnelig stemme osv. Forresten, jeg har også en app med naturlyder som jeg bruker når jeg skal sovne. Jeg har ofte problemer med å sovne i perioder hvor jeg har mer angst. Særlig regnlyder fungerer bra for meg, det holder på en måte hjernen opptatt så jeg får slappe av. Anonymkode: bd22f...35d
AnonymBruker Skrevet 1. august 2016 #13 Skrevet 1. august 2016 Andrew Johnson❤ Anonymkode: f0d95...903
Sulosi Skrevet 2. august 2016 #14 Skrevet 2. august 2016 Men hva gjør dere når dere ikke kan sette dere ned og lytte til en app eller gå en tur? Når anfallet kommer på jobb og man jobber med mennesker...
PetrovaFire Skrevet 2. august 2016 #15 Skrevet 2. august 2016 Jeg har slitt mange år med angst og panikkanfall, og har stadig fryktet nye anfall. Jeg ble etterhvert sånn at hver gang jeg kjente at jeg kom til å få et panikkanfall så fikk jeg panikk av det, og det eskalerte :S Herregud, det er jo en ond sirkel. Men det jeg syntes har virket er: ENTEN: Gjør noe! Ta klesvasken, løft noen kasser, kost gulvet (gjerne noe skikkelig fysisk), eller noe treningsrelatert (som jeg ser er foreslått over, som for eksempel sykkel). ELLER: Si til deg selv: ja nå kommer angsten, bare la det komme. jeg klarer å stå igjennom dette som alltid. Jeg er sterk. Jeg vet at etter anfallet blir det bedre, og det er jo ikke farlig bare veldig ubehagelig (eller lignende). Når jeg har trigget fram angsten, så har jeg ofte opplevd at den kommer i mindre styrke *bank i bordet* Håper du får noen tips. Boken "trange rom, åpne plasser" er virkelig å anbefale
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå