Gå til innhold

Hvordan skru av maskin midt i vask?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Prøver å skru av en Samsung vaskemaskin midt i en vask. Får pauset vasken, skrudd av maskinen, men er umulig å åpne døra. Anyone?

Anonymkode: 16222...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sørg for at maskinen pumper ut vannet?  Har du et program for utpumping?

Anonymkode: 45cdc...e6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utpumping, eller dra ut strømmen. Da kan du åpne etter kort tid. Anbefales sikkert ikke, men :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Prøver å skru av en Samsung vaskemaskin midt i en vask. Får pauset vasken, skrudd av maskinen, men er umulig å åpne døra. Anyone?

Anonymkode: 16222...b08

Har du prøvd å vente? De fleste maskiner har en timer så du får ikke åpne døra med en gang. Som AB over her skriver kan det være lurt å kjøre et utpumpeprogram først. Selv har jeg god erfaring med å bare nappe ut ledningen, og vente 2-3 minutter på dørlåsen.

3 minutter siden, kisskissbangbang skrev:

Utpumping, eller dra ut strømmen. Da kan du åpne etter kort tid. Anbefales sikkert ikke, men :ler:

Du må ha en liberal tolkning av kort tid? :Hehe:

 

Endret av Lutetium 71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket bruksanvisningen? I bruksanvisningen til min maskin står det hva man gjør i slike tilfeller. Har et annet merke, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lutetium 71 skrev:

Har du prøvd å vente? De fleste maskiner har en timer så du får ikke åpne døra med en gang. Som AB over her skriver kan det være lurt å kjøre et utpumpeprogram først. Selv har jeg god erfaring med å bare nappe ut ledningen, og vente 2-3 minutter på dørlåsen.

Du må ha en liberal tolkning av kort tid? :Hehe:

 

:ler: "...da kan du åpne etter to-tre minutter". Sånn da! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Prøver å skru av en Samsung vaskemaskin midt i en vask. Får pauset vasken, skrudd av maskinen, men er umulig å åpne døra. Anyone?

Anonymkode: 16222...b08

Maskinen skal ikke åpnes før den er ferdig, du ødelegger elektronikken i maskinen på den måten. Sikkerheten i maskinen er og slik fordi du ikke skal kunne lage oversvømmelse når maskinen ikke er ferdig og eventuelt full av vann. Det samme gjelder for barns lek/forsøk på å åpne maskinen. 

Alternativt henvises du til bruksanvisningen for din maskin, den klarer ikke vi på forumet å lese. 

Anonymkode: caae6...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 31.7.2016 at 0.41, AnonymBruker skrev:

Maskinen skal ikke åpnes før den er ferdig, du ødelegger elektronikken i maskinen på den måten. Sikkerheten i maskinen er og slik fordi du ikke skal kunne lage oversvømmelse når maskinen ikke er ferdig og eventuelt full av vann. Det samme gjelder for barns lek/forsøk på å åpne maskinen. 

Alternativt henvises du til bruksanvisningen for din maskin, den klarer ikke vi på forumet å lese. 

Anonymkode: caae6...7fa

Hei, TS her :)

Datteren min på 12 år hadde satt på vask, og bommet på knappene. Vaskeprogrammene våre går slik: 30C, 40C, 60C, 95C, 30C osv hvor du trykker deg "videre" igjennom programmet. Hun skulle sette på finvask men klarte å bomme og sette på kokevask, oppdaget det rett etter hun hadde trykket på start og maskinen hadde gått et par minutter. Var ikke blitt varmt i maskinen enda så tenkte det var mulig å redde tøyet før alt ble ødelagt :) Fikk det heldigvis til. 

Åpner ikke maskinen bare for "moroskyld". Bruksanvisningen har jeg ikke for øyeblikket.

Anonymkode: 16222...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 31.7.2016 at 0.41, AnonymBruker skrev:

Maskinen skal ikke åpnes før den er ferdig, du ødelegger elektronikken i maskinen på den måten. Sikkerheten i maskinen er og slik fordi du ikke skal kunne lage oversvømmelse når maskinen ikke er ferdig og eventuelt full av vann. Det samme gjelder for barns lek/forsøk på å åpne maskinen. 

Alternativt henvises du til bruksanvisningen for din maskin, den klarer ikke vi på forumet å lese. 

Anonymkode: caae6...7fa

Snakk for deg selv, jeg er i stand til å lese en bruksanvisning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 31.7.2016 at 0.41, AnonymBruker skrev:

Maskinen skal ikke åpnes før den er ferdig, du ødelegger elektronikken i maskinen på den måten.

 

Anonymkode: caae6...7fa

Fortell meg gjerne mer om hvordan man ødelegger elektronikken i maskinen, om man åpner luka før den egentlig er ferdig.

:popcorn:

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan du kanskje finne bruksanvisning for din Samsung vaskemaskin:

https://www.bruksanvisningpdf.no/vaskemaskin/samsung

http://www.samsung.com/no/consumer/home-appliances/washing-machines/

På min vaskemaskin, så kan jeg stoppe programmet ved å holde inne av/på-knappen ca. 5 sekund. Deretter må jeg vente ett minutt til på låseknappen til den blinker. Jeg har en toppmatemaskin, da, og trenger ikke være redd for oversvømmelse hvis jeg åpner lokket midt i programmet. Skulle ønske det fantes større av dem. 

Anonymkode: 2cbf4...74f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På miele må man holde inne start knappen.

Anonymkode: 12a09...fa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, TS her :)

Datteren min på 12 år hadde satt på vask, og bommet på knappene. Vaskeprogrammene våre går slik: 30C, 40C, 60C, 95C, 30C osv hvor du trykker deg "videre" igjennom programmet. Hun skulle sette på finvask men klarte å bomme og sette på kokevask, oppdaget det rett etter hun hadde trykket på start og maskinen hadde gått et par minutter. Var ikke blitt varmt i maskinen enda så tenkte det var mulig å redde tøyet før alt ble ødelagt :) Fikk det heldigvis til. 

Åpner ikke maskinen bare for "moroskyld". Bruksanvisningen har jeg ikke for øyeblikket.

Anonymkode: 16222...b08

Da kan du jo bare skru av gjeldene program og starte det riktige? Trenger jo ikke åpne den i mellomtiden.

Anonymkode: d9d05...37e

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...

Annonse

Det samme skjedde med meg. Var dum nok til å bare sette vask for en bukse og da fikk jeg opp følgende varsel: 

 

"Døren kan ikke åpnes, vannet eller temperaturen er for høy." , slo på sluttsentrif og til slutt åpnet den seg opp etter 12 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...