Gå til innhold

Hvorfor er de her?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For å se Norges vakre natur og for å fiske, kanskje?

Mange har med seg dypfrysere og kjøleskap med mat inn i Norge, fordi de ikke vil bruke penger på å kjøpe kostbar mat i Norge, samt at de har med selvfisket fisk hjem i dypfryserne sine.

Anonymkode: 610f2...260

• Liker 2
Gjest Catalina Culès
Skrevet

De var på ferie, akkurat som Nordmenn reiser på ferie til utlandet.

Skrevet

Ikke rart mange vil se Norge, med all den fine naturen som er her. Hva ellers er så galt med det?

AnonymBruker
Skrevet

Den norske kronen er svak så flere utenlandske turister ønsker å gripe muligheten til å se et land som normalt har pleid å være svært dyrt? 

Anonymkode: d1385...6a4

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er den ukrainske turistbussen helt oppe her egentlig? Jeg kan ikke se for meg at markedet for ukrainske turister til Norge er noe særlig, så det at de ordnet med en egen buss fra Ukraina virker litt merkelig.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/kolliderte-med-politimann-foer-bussen-kjoerte-av-veien/a/23753407/

Anonymkode: 2f66a...392

Mange utenlandske turistbusser i Norge. Forøvrig er det kun 50 lenger mellom Kiew og Oslo, enn det er mellom Oslo og Nordkapp. Og det er hvis du kjører den kjedelige veien gjennom Sverige. Kjører du gjennom Norge fra Oslo til Nordkapp er det sannsynligvis lenger enn å kjøre mellom Kiew og Oslo.

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er den ukrainske turistbussen helt oppe her egentlig? Jeg kan ikke se for meg at markedet for ukrainske turister til Norge er noe særlig, så det at de ordnet med en egen buss fra Ukraina virker litt merkelig.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/kolliderte-med-politimann-foer-bussen-kjoerte-av-veien/a/23753407/

Det er ikke uvanlig å ha med egen buss når poenget er å reise med buss til en destinasjon. Har du tenkt at de skulle leie en norsk buss i Ukraina og reise med norsk buss fra Ukraina til Norge? Da jeg var yngre har jeg vært med på noen lignende gruppereiser med buss gjennom Europa. Og vi startet alltid med buss fra landet vi dro fra, ikke buss fra landet vi dro til. Dette er naturlig. Dessuten så er det mye man kan se i Norge av natur og opplevelser. Det er mye også i andre land har man planlagt det godt. Min lengste tur varte i 2 uker hvor vi stoppet og overnattet et par netter i hvert land. Har du ikke sett turistbussene som står parkert foran Frognerparken for eksempel? Eller turistbussene med barn foran Disneyland i Paris? Tror du det er bare franske og norske busser?

Anonymkode: 224bd...7df

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke uvanlig å ha med egen buss når poenget er å reise med buss til en destinasjon. Har du tenkt at de skulle leie en norsk buss i Ukraina og reise med norsk buss fra Ukraina til Norge? Da jeg var yngre har jeg vært med på noen lignende gruppereiser med buss gjennom Europa. Og vi startet alltid med buss fra landet vi dro fra, ikke buss fra landet vi dro til. Dette er naturlig. Dessuten så er det mye man kan se i Norge av natur og opplevelser. Det er mye også i andre land har man planlagt det godt. Min lengste tur varte i 2 uker hvor vi stoppet og overnattet et par netter i hvert land. Har du ikke sett turistbussene som står parkert foran Frognerparken for eksempel? Eller turistbussene med barn foran Disneyland i Paris? Tror du det er bare franske og norske busser?

Anonymkode: 224bd...7df

Nei, jeg tenkte at man tok tog/fly til Norge, for å deretter ta en Norsk buss der. Eller ta en buss opp til Norge, for å bytte til en norsk turistbuss. Det er iallefall sånn jeg har gjort det i Italia, Frankrike og Spania, jeg brukte lokale turistbusser der. Det hadde vel vært rart om en Norsk buss kjørte rundt i de landene?

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...