AnonymBruker Skrevet 30. juli 2016 #1 Skrevet 30. juli 2016 Jeg er alene hjemme med min bror nå vi er 17 og 15. Mamma og pappa har vært på fest med slektninger of venner. "onkel" var ganske drita og de sendte han i taxi hjem til oss for å sove her, no jeg er ok... Dette er en fest som har vært planlagt lenge så skjønner at de ville være igjen...Han er drita og hyler og ødelegger ting... Han maste på meg hele tiden som ikke har lappen om å kjøre han hjem, han bor 45min unna oss.... jeg er 100% sikker på at dette ikke var alkohol, han er rusa!! Han spurte flere ganger om hvem jeg var og hvor han var. "jeg ser ingenting,kan du få meg bort herfra" "åssen lukker jeg denne døra" det var ikke en dør en gang, det var et skap! ba han stoppe og han prøvde seg på meg!!!! Jeg slo tilbake og broren min hjalp til så nå er ansiket hans fullt av blod....Han ligger bevisstløs, puster men jeg aner ikke hva jeg skal gjøre? POLITET LA PÅ OG SA "HADET" JEG ringte 112 og fortalte hele situasjonen i en rolig tone. De spurte om navnet mitt og navnet til "onkern" min som jeg ikke ser som familie i det hele tatt siden han har vært narkis så lenge jeg husker det. Jeg har 0 kontakt med denne onkelen og ser heller ikke han som familie. Spurte politiet om de kunne komme og hente han fordi jeg ikke var sikker hva han kunne finne på. Jeg vet at folk som er på sånne ting som han er på Heroin/sprøyter kan være i en helt annen verden! hele armen hans er jo full av arr..... Aner ikke hva han kunne finne på, så jeg prøvde å få han ut av huset. Det var da det brakte løs og vi gikk løs på hverandre..... Da politet spurte hva han het sa jeg fornavnet, de sa da "fornavnet hans og hva da?" vet de hva ute etter etternavnet men jeg aner ikke hele navnet hans... helt serriøst! De svarte med akkurat i like ord "dette har vi ikke tid til, HADET!" Jeg tok opp denne samtalen og skal selvfølgelig rapportere dette! hva faen er dette??? Jeg ringte og ba desperat om hjelp og hun trodde jeg kødda????? Jeg sa det til henne at jeg kommer til å rapportere dette og at samtalen var tatt opp... Hun brydde seg ikke! Dette hadde de ikke tid til???? Dette kunne endt så mye verre! Jeg har nå bundet hendene hans fast og er redd hva han kommer til å gjøre når han våkner igjen..... Prøver å ringe politet igjen nå Anonymkode: 601fd...0f1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2016 #2 Skrevet 30. juli 2016 Hvis han er bevisstløs ringer du 113. De kontakter politiet om det er behov for det, og ellers vil de nok ta med seg onkelen din for akuttbehandling derosm han virkelig er slått bevisstløs. Anonymkode: b162e...b96
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2016 #3 Skrevet 30. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis han er bevisstløs ringer du 113. De kontakter politiet om det er behov for det, og ellers vil de nok ta med seg onkelen din for akuttbehandling derosm han virkelig er slått bevisstløs. Anonymkode: b162e...b96 takk skal prøve det. Jeg mente seff ikke å slå han bevisstløs men han var helt ute av kontroll.... Anonymkode: 601fd...0f1
Sh999 Skrevet 30. juli 2016 #4 Skrevet 30. juli 2016 Guri malla, dårlig gjort og sende en narkoman, gal fyr hjem til dere i taxi! Får du tak i foreldrene dine? Du må jo bare ringe opp igjen eller prøve 113. Høres ut som han er psykotisk..
venus_ Skrevet 30. juli 2016 #5 Skrevet 30. juli 2016 Ring foreldrene dine og si de skal komme hjem. Og ring politiet en gang til ja, om du ikke får hjelp ring 113. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2016 #6 Skrevet 30. juli 2016 Et øyeblikk siden, Sh999 skrev: Guri malla, dårlig gjort og sende en narkoman, gal fyr hjem til dere i taxi! Får du tak i foreldrene dine? Du må jo bare ringe opp igjen eller prøve 113. Høres ut som han er psykotisk.. De er på vei hjem nå. Jeg sitter bare her og skjelver fordi jeg tror jeg har gjort no veldig dumt no nå.... Klarer ikke å tenkte klart, alt skjedde for fort Anonymkode: 601fd...0f1
venus_ Skrevet 30. juli 2016 #7 Skrevet 30. juli 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: De er på vei hjem nå. Jeg sitter bare her og skjelver fordi jeg tror jeg har gjort no veldig dumt no nå.... Klarer ikke å tenkte klart, alt skjedde for fort Anonymkode: 601fd...0f1 Ring 113, med en gang.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2016 #8 Skrevet 30. juli 2016 Ring sykehuset istede😢 Prøv hvem som helst ring noen du kjenner eller noe!! Lykke til ! 😉 Anonymkode: a6c9a...a88
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2016 #9 Skrevet 30. juli 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: De er på vei hjem nå. Jeg sitter bare her og skjelver fordi jeg tror jeg har gjort no veldig dumt no nå.... Klarer ikke å tenkte klart, alt skjedde for fort Anonymkode: 601fd...0f1 Man kan gjøre mye dumt når man er redd, men dette vil nok gå som nødverge. Men du har en plikt til å hjelpe ham når han er bevisstløs og tilstanden er uavklart. Derfor MÅ du ringe ambulanserjenesten så de kan komme og vurdere helsetilstanden hans. Det sparer deg for mye trøbbel siden, og vil også bety at du kan bli bedre ivaretatt i situasjonen. Ambulansefolkene dømmer deg ikke. Ring 133 og forklar situasjonen. Ikke fokuser på forhistorien, men på at du ahr en bevisstløs mann på gulset, som har vært utsatt for vold. Resten av historien kan du forklare siden. Nå skal du først og fremst sørge for at situasjonen ikke kommer ytterligere ut av kontroll. Anonymkode: b162e...b96 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2016 #10 Skrevet 30. juli 2016 Bind fast med gaffateip Det er ganske sterkt:( Anonymkode: a6c9a...a88
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2016 #11 Skrevet 30. juli 2016 113 - ikke 133.... Anonymkode: b162e...b96 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2016 #12 Skrevet 30. juli 2016 2 minutter siden, venus_ skrev: Ring 113, med en gang. oh god de kommer og henter han nå FUCK. Hodet mitt bare frøs helt da politet sa "hadet" og la på. Tror jeg var i litt sjokk og ikke skjønte hva jeg skulle gjøre... Hele meg skjelver men har klart å samle meg litt... uff Anonymkode: 601fd...0f1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2016 #13 Skrevet 30. juli 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: oh god de kommer og henter han nå FUCK. Hodet mitt bare frøs helt da politet sa "hadet" og la på. Tror jeg var i litt sjokk og ikke skjønte hva jeg skulle gjøre... Hele meg skjelver men har klart å samle meg litt... uff Anonymkode: 601fd...0f1 Ta det med ro. Forklar bare rolig hva som skjedde. Du har neppe noe å være redd for, selv om dette føles vanskelig nå. Anonymkode: b162e...b96 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2016 #14 Skrevet 30. juli 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er alene hjemme med min bror nå vi er 17 og 15. Mamma og pappa har vært på fest med slektninger of venner. "onkel" var ganske drita og de sendte han i taxi hjem til oss for å sove her, no jeg er ok... Dette er en fest som har vært planlagt lenge så skjønner at de ville være igjen...Han er drita og hyler og ødelegger ting... Han maste på meg hele tiden som ikke har lappen om å kjøre han hjem, han bor 45min unna oss.... jeg er 100% sikker på at dette ikke var alkohol, han er rusa!! Han spurte flere ganger om hvem jeg var og hvor han var. "jeg ser ingenting,kan du få meg bort herfra" "åssen lukker jeg denne døra" det var ikke en dør en gang, det var et skap! ba han stoppe og han prøvde seg på meg!!!! Jeg slo tilbake og broren min hjalp til så nå er ansiket hans fullt av blod....Han ligger bevisstløs, puster men jeg aner ikke hva jeg skal gjøre? POLITET LA PÅ OG SA "HADET" JEG ringte 112 og fortalte hele situasjonen i en rolig tone. De spurte om navnet mitt og navnet til "onkern" min som jeg ikke ser som familie i det hele tatt siden han har vært narkis så lenge jeg husker det. Jeg har 0 kontakt med denne onkelen og ser heller ikke han som familie. Spurte politiet om de kunne komme og hente han fordi jeg ikke var sikker hva han kunne finne på. Jeg vet at folk som er på sånne ting som han er på Heroin/sprøyter kan være i en helt annen verden! hele armen hans er jo full av arr..... Aner ikke hva han kunne finne på, så jeg prøvde å få han ut av huset. Det var da det brakte løs og vi gikk løs på hverandre..... Da politet spurte hva han het sa jeg fornavnet, de sa da "fornavnet hans og hva da?" vet de hva ute etter etternavnet men jeg aner ikke hele navnet hans... helt serriøst! De svarte med akkurat i like ord "dette har vi ikke tid til, HADET!" Jeg tok opp denne samtalen og skal selvfølgelig rapportere dette! hva faen er dette??? Jeg ringte og ba desperat om hjelp og hun trodde jeg kødda????? Jeg sa det til henne at jeg kommer til å rapportere dette og at samtalen var tatt opp... Hun brydde seg ikke! Dette hadde de ikke tid til???? Dette kunne endt så mye verre! Jeg har nå bundet hendene hans fast og er redd hva han kommer til å gjøre når han våkner igjen..... Prøver å ringe politet igjen nå Anonymkode: 601fd...0f1 Prøv gaffateip og ring 113 istede😉😢 lykke til 👍🏻 Anonymkode: a6c9a...a88
venus_ Skrevet 30. juli 2016 #15 Skrevet 30. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: oh god de kommer og henter han nå FUCK. Hodet mitt bare frøs helt da politet sa "hadet" og la på. Tror jeg var i litt sjokk og ikke skjønte hva jeg skulle gjøre... Hele meg skjelver men har klart å samle meg litt... uff Anonymkode: 601fd...0f1 Så bra de kommer! Oppdater oss på hvordan det går. Det er forresten IKKE greit at foreldrene dine sender en slik person hjem til deg og lillebroren din. 4
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2016 #16 Skrevet 30. juli 2016 17 minutter siden, Sh999 skrev: Guri malla, dårlig gjort og sende en narkoman, gal fyr hjem til dere i taxi! Får du tak i foreldrene dine? Du må jo bare ringe opp igjen eller prøve 113. Høres ut som han er psykotisk.. Det var ille. Han var i en helt annen verden, narkose eller no. Virket ikke som han var her selv om kroppen hans var her. Aner ikke hvordan jeg skal forklare det, men han var veldig aggresiv og lost. 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta det med ro. Forklar bare rolig hva som skjedde. Du har neppe noe å være redd for, selv om dette føles vanskelig nå. Anonymkode: b162e...b96 Jeg aner ikke hva som skjedde med meg i det ene minuttet han angrep meg. For meg virket det som liv og død og jeg bare slo slo slo slo vilt tilbake. Selv om broren min sa at han ba meg stoppe så stoppet jeg ikke....Mannen lå der og det var helt svart i tankene mine og jeg ville bare beskytte meg selv og broren min... Jeg er så i trøbbel..... Aldri sett så mye blod før....FUCK! 12 minutter siden, venus_ skrev: Så bra de kommer! Oppdater oss på hvordan det går. Det er forresten IKKE greit at foreldrene dine sender en slik person hjem til deg og lillebroren din. Han har blitt kjørt av gårde av ambulansen nå... Forklarte dem fort hva som skjedde og de sa at politet kansje kommer innom senere i natt eller imorgen for å stille noen spørsmål. Hva skal man liksom tenke når man ringer desperat politiet og de ikke tror på deg? Jeg var helt skjelven i stemmen og helt serriøst. jeg hørte på samtalen igjen nå og hadde jeg vært på andre siden så hadde jeg skjønt at denne personen trenger hjelp. Det var fælt å ikke bli trodd på! Uff så mye drama. Det hjalp virkelig å starte en tråd her. Takk for dere som svarte og fikk roet meg ned! Dere var til STOR hjelp Tusen tusen hjertelig takk Anonymkode: 601fd...0f1 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2016 #17 Skrevet 30. juli 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var ille. Han var i en helt annen verden, narkose eller no. Virket ikke som han var her selv om kroppen hans var her. Aner ikke hvordan jeg skal forklare det, men han var veldig aggresiv og lost. Jeg aner ikke hva som skjedde med meg i det ene minuttet han angrep meg. For meg virket det som liv og død og jeg bare slo slo slo slo vilt tilbake. Selv om broren min sa at han ba meg stoppe så stoppet jeg ikke....Mannen lå der og det var helt svart i tankene mine og jeg ville bare beskytte meg selv og broren min... Jeg er så i trøbbel..... Aldri sett så mye blod før....FUCK! Han har blitt kjørt av gårde av ambulansen nå... Forklarte dem fort hva som skjedde og de sa at politet kansje kommer innom senere i natt eller imorgen for å stille noen spørsmål. Hva skal man liksom tenke når man ringer desperat politiet og de ikke tror på deg? Jeg var helt skjelven i stemmen og helt serriøst. jeg hørte på samtalen igjen nå og hadde jeg vært på andre siden så hadde jeg skjønt at denne personen trenger hjelp. Det var fælt å ikke bli trodd på! Uff så mye drama. Det hjalp virkelig å starte en tråd her. Takk for dere som svarte og fikk roet meg ned! Dere var til STOR hjelp Tusen tusen hjertelig takk Anonymkode: 601fd...0f1 Du skal bare være ærlig. Broren din er vitne til hva som skjedde, og hans historie stemmer nok tilstrekkelig med din til at dette ikke får noe etterspill for deg. Du er blitt angrepet av en voksen mann, og du er svært ung. I den situasjonen er det høyst forståelig at man får panikk. Du visste at denne mannen har et narkotikaproblem og kan være uberegnelig. Det tyder på at frykten du kjente var rasjonell, og gjør det desto mere forståelog at du kistet komtrollen over egne handlinger. Jeg kjenner selvsagt ikke detaljer og forløp idette, men jeg tror ikke du har noe trøbbel å se frem til utover at du må forklare deg. Vær ærlig om hvordan du opplevde situasjonen. Om du er usikker på detaljer gjør ikke det noen ting. Ikke prøv å analysere, tolke, eller pynte på ting, men forklar saklig hva du opplevde. Dette er en vanskelig opplevelse. Du bør sørge for å ha noen å snakke med i dagene fremover. Om opplevelsen ikke slipper taket i deg bør du vurdere en legvisitt, slik at du kan få vurdert om det er behov for terapi for å lose deg gjennom vanskelige reaksjoner. Det er absolutt ikke uvanlig å få vanskelige tankerog reaksjoner etter en slik opplevelse. Anonymkode: b162e...b96 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #18 Skrevet 31. juli 2016 Du har fått fine svar her. Jeg er helt enig i at dette ikke vil få konsekvenser for deg. Du og din bror er mindreårige, og handlet i selvforsvar mot en ruset, voksen mann. Håper det går bedre nå som han ble hentet av ambulansen. Anonymkode: aa795...e2b
Gjest Magnifiq Skrevet 31. juli 2016 #19 Skrevet 31. juli 2016 Så godt at de har hentet han. Har foreldrene dine kommer hjem?
Gjest MadameDeRosa Skrevet 31. juli 2016 #20 Skrevet 31. juli 2016 Bra at de hentet ham. Har du forsøkt å ringe foreldrene dine?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå