Marpessa Skrevet 10. november 2004 Forfatter #21 Skrevet 10. november 2004 Kontaktlærer skal holde en konferansetime hvert halvår per elev. Jeg synes ikke du kan forvente at kontaktlæreren skal måtte holde to konferanser fordi dere ikke bor sammen. Jo det kan jeg, - fordi far nekter å ha konferanse sammen med meg og fordi vi har delt forelderansvar. :evil: Marpessa
Gjest Xavia Skrevet 10. november 2004 #22 Skrevet 10. november 2004 Jeg skjønner du vil at lærer skal jobbe dobbelt for deg, men sånn fungerer det ikke i praksis. Det er utrolig mange foreldre i dette land som ikke klarer å samarbeide. De kan faktisk ikke være i samme rom, selv om det er deres barn som skal stå i fokus.Det er fryktelig synd, men det er ikke vanlig å ha to foreldrekonferanser pr. elev hvert halvår av den grunn. Hvis foreldrene ikke kan samarbeide foreslås det gjerne at den ene foreldren tar konferansen på høsten, den andre på våren. Og så sendes det feks ut referat fra konferansetimen til den foreldren som ikke var tilstede.
Gjest Tex Skrevet 10. november 2004 #23 Skrevet 10. november 2004 Trådstarter: Har jeg forstått det riktig, at barnet bor hos far mens du har hovedomsorgen, vunnet i tingretten? Er dommen anket? Hvorfor bor ikke barnet hos deg? Jeg bare prøver å få oversikt.......
Gjest Sissi Skrevet 10. november 2004 #24 Skrevet 10. november 2004 Xavia - det du sier er positivt feil. Det ER både fullt mulig og vanlig å få to konferanser pr. halvår pr. barn om foreldrene ber om det. Mitt barn har gått på to skoler, og det har aldri vært noe problem. Dersom man ønsker det kan man jo få mer enn en konferanse pr. halvår også, om man mener det er behov for et formelt møte med læreren. Dette blir da en slik ekstra konferanse. Du vet åpenbart ikke særlig mye om hvilke grunner som kan ligge bak et ønske om å slippe å møte den andre av barnets foreldre. Sissi
Marpessa Skrevet 10. november 2004 Forfatter #25 Skrevet 10. november 2004 Trådstarter: Har jeg forstått det riktig, at barnet bor hos far mens du har hovedomsorgen, vunnet i tingretten? Er dommen anket? Hvorfor bor ikke barnet hos deg? Jeg bare prøver å få oversikt....... Barnet har etter rettsforlik bodd hos far de siste 6 1/2 årene. Jeg reiste i vår sak for tingretten hvor dommen falt nylig, retten mener at barnet bør bo hos meg, dvs jeg skal ha daglig omsorg. Dommen fra tingretten er imidlertid ikke rettskraftig, da den nå er anket til lagmannsretten, altså en høyere rettslig instans. I lagmannsretten er det 3 dommere i motsetning til tingretten hvor det altså er 1 dommer. Så, vi må gjennom belastningen en gang til, for det er ikke spesielt moro å være kvinne og ikke ha den daglige omsorgen. "Alle" tror at det er noe galt med meg som mor, og det stemmer ikke med virkeligheten. Håper du ble litt klokere...? Marpessa
Gjest Xavia Skrevet 10. november 2004 #26 Skrevet 10. november 2004 Du vet åpenbart ikke særlig mye om hvilke grunner som kan ligge bak et ønske om å slippe å møte den andre av barnets foreldre. Nei, selvsagt vet jeg da ikke om de ulike grunnene til at foreldre ikke ønsker å møtes...
Gjest Xavia Skrevet 10. november 2004 #27 Skrevet 10. november 2004 Det ER både fullt mulig og vanlig å få to konferanser pr. halvår pr. barn om foreldrene ber om det. Jeg sier da ikke at det er umulig heller. Jeg sier at det ikke er vanlig. Jeg ser jo også at det sikkert finnes spesielt vanskelige saker, hvor foreldrene ikke kan være i samme rom.
Marpessa Skrevet 10. november 2004 Forfatter #28 Skrevet 10. november 2004 Xavia - det du sier er positivt feil. Det ER både fullt mulig og vanlig å få to konferanser pr. halvår pr. barn om foreldrene ber om det. Mitt barn har gått på to skoler, og det har aldri vært noe problem. Dersom man ønsker det kan man jo få mer enn en konferanse pr. halvår også, om man mener det er behov for et formelt møte med læreren. Dette blir da en slik ekstra konferanse. Du vet åpenbart ikke særlig mye om hvilke grunner som kan ligge bak et ønske om å slippe å møte den andre av barnets foreldre. Sissi Slik det har fungert for mitt vedkommende i disse årene, har aldri skolen nektet meg å ha "egen konferanse". Vil bare presisere at det fra min side aldri har vært aktuelt å nekte å delta om far er tilstede, - dette er det far som forlanger.. :cry: Marpessa
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå