AnonymBruker Skrevet 30. juli 2016 #1 Del Skrevet 30. juli 2016 Jeg driver å tar teorien og har begynt å øvelseskjøre. Jeg kom i en situasjon i går som jeg har tenkt over. Det var en plass jeg hadde vikeplikt, ved et vikepliktskilt. Jeg skulle svinge til høyre og veibanen var klar, men bilen på motsatt kjørebane skulle svinge inn der jeg sto, jeg ventet ikke til han hadde svinget inn (tror vi gjorde det nesten på likt). Ingen ulykke skjedde, men er dette feil? Jeg ble å usikker.... da krysset var ganske bredt ! Anonymkode: 7e551...12a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2016 #2 Del Skrevet 30. juli 2016 Strengt tatt bør du vente, for du har vikeplikt for ham til han har forlatt veien du har vikeplikt for, men mange gjør det samme som deg når veien er bred nok. Hvis du eller han feilberegner avstanden til den andre og dere er borti hverandre, er det din feil, fordi du ikke ventet til han forlot veien og du hadde vikeplikt. Ikke gjør det på oppkjøringa. Anonymkode: 337f3...6fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2016 #3 Del Skrevet 30. juli 2016 Så lenge du ikke hindrer hans bane, kan du kjøre. Anonymkode: 1917b...0f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2016 #4 Del Skrevet 30. juli 2016 Så vist dette gir bedre trafikkavvikling er det greit? Jeg har alltid ventet, men har da kanskje måttet vente ganske lenge siden det da er biler i veibanen jeg skal inn på (altså når jeg svinger til høyre) uff... kommer nok ikke til å gjøre dette på oppkjøring, men ønsker å forstå og bli en god sjåfør som mulig....... Er ikke så flink og har nesten ikke øvelseskjørt Anonymkode: 7e551...12a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2016 #5 Del Skrevet 30. juli 2016 Er du usikker på om det går, venter du. Erfaring som bilist gir deg etterhvert et bedre blikk for om du kan kjøre eller om du bør vente. Lykke til med kjøretreninga. Anonymkode: 337f3...6fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2016 #6 Del Skrevet 30. juli 2016 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så vist dette gir bedre trafikkavvikling er det greit? Jeg har alltid ventet, men har da kanskje måttet vente ganske lenge siden det da er biler i veibanen jeg skal inn på (altså når jeg svinger til høyre) uff... kommer nok ikke til å gjøre dette på oppkjøring, men ønsker å forstå og bli en god sjåfør som mulig....... Er ikke så flink og har nesten ikke øvelseskjørt Anonymkode: 7e551...12a Du blir bedre med tiden og trening, ta det helt med ro. etterhvert vil du få øye for å ta avgjørelser som gir bedre trafikkflyt, men for nå bør du øve, øve, øve, å være sikker i din sak før du kjører. Men det er ikke noe problem at du kjører når det er en bil som skal svinge inn der du står, så lenge du ikke hindrer bilen du har vikeplikt for, kan du kjøre. Anonymkode: 1917b...0f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
penny_ Skrevet 1. august 2016 #7 Del Skrevet 1. august 2016 (endret) Er det noen her som i det hele tatt skjønner hva TS mener? Kan du tegne det? Hvis dere ikke krysser hverandre, så er det ikke noe poeng i å vente. Endret 1. august 2016 av penny_ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2016 #8 Del Skrevet 1. august 2016 10 timer siden, penny_ skrev: Er det noen her som i det hele tatt skjønner hva TS mener? Kan du tegne det? Hvis dere ikke krysser hverandre, så er det ikke noe poeng i å vente. Joda, jeg skjønner godt hva ts mener. TS skal svinge til høyre i et kryss, men har vikepliktsskilt. En annen bil kommer fra hennes høyre og skal svinge til venstre, altså skal de følge samme bane, bare motsatt vei. De skal ikke krysse hverandre, men se for deg at ts svinger før den andre bilen er ferdig med sin sving, den andre bilen kutter svingen og de treffer hverandre i siden. TS blir da den tapende part fordi hun har vikepliktsskilt. Anonymkode: 337f3...6fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå