Gå til innhold

Hvordan bli kvitt liktorn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en liktorn midt under foten foran, der man legger mest vekt når man går. Har hatt den i flere måneder nå og prøvd liktornplaster, middel for hard hud og fotbad for å få den vekk. Har klart å fjerne såpass mye av den at jeg trodde den var borte, men det er den altså ikke, den er nå like stor som den var før. Noen som har noen gode råd til hvordan jeg kan bli kvitt den?

Anonymkode: 73e31...fc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en liktorn midt under foten foran, der man legger mest vekt når man går. Har hatt den i flere måneder nå og prøvd liktornplaster, middel for hard hud og fotbad for å få den vekk. Har klart å fjerne såpass mye av den at jeg trodde den var borte, men det er den altså ikke, den er nå like stor som den var før. Noen som har noen gode råd til hvordan jeg kan bli kvitt den?

Anonymkode: 73e31...fc9

Min liktorn kommer også fort tilbake, ganske snart etter at jeg har fjernet den. Har dessverre ingen råd, bortsett fra at mykgjørende fotkrem vil hjelpe noe.

Anonymkode: d118b...990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Min liktorn kommer også fort tilbake, ganske snart etter at jeg har fjernet den. Har dessverre ingen råd, bortsett fra at mykgjørende fotkrem vil hjelpe noe.

Anonymkode: d118b...990

Altså regelmessig bruk av mykgjørende fotkrem

Anonymkode: d118b...990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en slik på tommelen. Hadde i mange år. Vondt når man trykte på den. 

Kjopte vortefri på apotek, og for en gang skyld så fungerte et produkt akkurat som det lovet. 

Brukte den som bruksanvisning så, og det forsvant helt ila uker. Noen mnd siden nå, og den er Ikke tilbake igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satte foten i grønnsåpebad. Når foten var myk nok i huden gravde jeg ut liktornen med saks. Satte på plaster etterpå.

Var litt ubehagelig, men ikke særlig vondt. Det kom ikke noe blod. Ble bare en grop igjen. Etter en tid lukket det seg og jeg har ikke hatt liktorn siden.

Anonymkode: 2082f...c7f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da datteren min hadde en på foten klippet jeg bort huden på toppen slik at jeg fikk tak i den og fikk dratt den ut. Måtte gjenta det etter en tid, men så var den borte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Satte foten i grønnsåpebad. Når foten var myk nok i huden gravde jeg ut liktornen med saks. Satte på plaster etterpå.

Var litt ubehagelig, men ikke særlig vondt. Det kom ikke noe blod. Ble bare en grop igjen. Etter en tid lukket det seg og jeg har ikke hatt liktorn siden.

Anonymkode: 2082f...c7f

 

1 time siden, asterix skrev:

Da datteren min hadde en på foten klippet jeg bort huden på toppen slik at jeg fikk tak i den og fikk dratt den ut. Måtte gjenta det etter en tid, men så var den borte.

Au au og au. Eller kjøp vortefri. Skal smøres rett på vorte, én gang i uken, ila 3-4 uker var det borte, uten spor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sonush skrev:

 

Au au og au. Eller kjøp vortefri. Skal smøres rett på vorte, én gang i uken, ila 3-4 uker var det borte, uten spor. 

Men liktorn er ikke det samme som vorte altså.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, asterix skrev:

Men liktorn er ikke det samme som vorte altså.

Da var det liktorn jeg hadde. Det så ut som Google bilder av "vorten" jeg hadde òg det var ekstremt vondt å trykke på den. Vortefri fungerte med 3-4  behandlinger. X 1 pr uke  b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, sonush skrev:

Da var det liktorn jeg hadde. Det så ut som Google bilder av "vorten" jeg hadde òg det var ekstremt vondt å trykke på den. Vortefri fungerte med 3-4  behandlinger. X 1 pr uke  b

Vorter kan se veldig like ut som en liktorn, og kan også være vonde å trykke på, men vorter kommer av virus og kan ofte fjernes med vortemiddel. Om man har en liktorn hjelper ikke vortemiddel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS får gjøre hva hun vil. Hvorfor gjøre det enkelt når man kan gjøre det vanskelig. Bedre å klippe med saks og grave den ut, enn å prøve og feile med en smøring. ☺️☺️☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, sonush skrev:

TS får gjøre hva hun vil. Hvorfor gjøre det enkelt når man kan gjøre det vanskelig. Bedre å klippe med saks og grave den ut, enn å prøve og feile med en smøring. ☺️☺️☺️

Neida, det er jo selvfølgelig mye lurere å ta en runde først med en behandling som ikke hjelper...

Middel mot fotvorter hjelper ikke mot liktorner, enkelt og greit.

http://www.iknowthatmagazine.com/2014/02/06/la-oss-snakke-om-liktorn-fotvorter/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har hatt liktorn på samme plass som deg. Hadde fire stk faktisk. Jeg la en skive løk på foten og brukte tape for at den skulle ligge på plass. Sov med den og en sokk utenpå over natten. Merket at liktornene ble mindre og mindre (de gikke ikke så dypt). Tror jeg gjorde dette to ganger, der jeg først dusjet og prøvde å skrape vekk litt hud utenpå. Nå er to av de vekke og jeg har bare to igjen fordi løken traff ikke skikkelig på de. 

 

Dette høres altså helt sykt ut men anbefaler deg å prøve det, det kan jo ikke skade vel? Og ikke er det dyrt heller .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, asterix skrev:

Neida, det er jo selvfølgelig mye lurere å ta en runde først med en behandling som ikke hjelper...

Middel mot fotvorter hjelper ikke mot liktorner, enkelt og greit.

http://www.iknowthatmagazine.com/2014/02/06/la-oss-snakke-om-liktorn-fotvorter/

Jo, salisylsyre hjelper faktisk på begge deler. Plaster med salisylsyre kombinert med skraping/ filing og ev mykgjørende bad er nok det beste. Det er ikke så vondt å pirke den ut, heller, ikke så mye følelse i den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, asterix skrev:

Neida, det er jo selvfølgelig mye lurere å ta en runde først med en behandling som ikke hjelper...

Middel mot fotvorter hjelper ikke mot liktorner, enkelt og greit.

http://www.iknowthatmagazine.com/2014/02/06/la-oss-snakke-om-liktorn-fotvorter/

Jeg er på en bryllupsfest nå på lørdagskveld. Så dere får kose dere med vortene deres. Har ikke tid til noe videre diskusjon. 

Kos dere 🎶🍸🍷 skål 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...