Gå til innhold

Ekle uvaner...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser hodebunnskorper og kviser. Jeg vet at dette er utrolig ekkelt. Men jeg klarer ikke la være. Er dette farlig? Jeg føler meg rolig og har det bra når jeg gjør det. Og er det andre som har ekle uvaner? 

Anonymkode: 241ed...641

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Farlig, tjah... jeg ville ikke spist kviser, det er jo masse bakterier i kviser, og det vil du ikke ha i munnen din vel?

Greit nok med skorper og sånn....

men er det ikke bedre å tygge på noe annet, tørrfisk, tyggis - eller kanskje en gulrot?

Av ekle ting jeg gjør, må være at jeg biter av løs hud på siden av neglen... og spiser denne :D

Blir sår da men... gjør det ikke så ofte, bare hvis det er løst og jeg ikke vil bruke saks.

Anonymkode: 458df...c24

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

:fnise:

Anonymkode: f37d1...9de

Skrevet

😨

AnonymBruker
Skrevet

Føler meg plutselig lite ekkel her nå. Takk. 

Anonymkode: e0f1d...daf

Skrevet

Spising av hundebæsj. Vet ikke om personen har utviklet dette til å bli en uvane, men dog... 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Farlig, tjah... jeg ville ikke spist kviser, det er jo masse bakterier i kviser, og det vil du ikke ha i munnen din vel?

Anonymkode: 458df...c24

Du har ufattelig mange bakterier i munnen din fra før, og dette er helt normalt. Munnen har sin egen bakterieflora. Hver gang du spiser, slikker deg på fingeren eller på annen måte har oral kontakt med noen del av kroppen din får du enda flere bakterier i munnen. Kviser inneholder stort sett de samme bakteriene, pluss rikelige mengder med propionebacterium acne, som ikke skaper noen sykdom i munnhule eller fordøyelseskanal. Det samme gjelder f. eks. staph. epidermidis og streptococcus viridans som finnes naturlig på huden, og ofte rikelig rundt kviser. Allerede i munnhulen begynner enzymatisk nedbrytning av slike bakterier, og immunforsvaret vil om nødvendig angripe dem. I magesekken er miljøet for surt til at disse overlever.

Jeg vet ikke om ekelt er riktig ord, men det er ikke noen god vane å ha med seg ut i samfunnet. Farlig er det ikke.

Anonymkode: 7abd1...8dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...