Gå til innhold

Trenger hjelp til å laste opp bilder

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Smartphoto og fotoknudsen sier at bildende mine har feil filtype, og at de må være JPG, men på egenskaper på bildene står det JPG. Hva kan jeg gjøre? Lager fotobøker og dette har aldri skjedd før.

Anonymkode: 252ca...28c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilken filtype er det fotoknudsen og smartphoto mener du skal ha for å få laget fotobok? Benytter de et annet bildefilformat? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 31.7.2016 at 22.15, AnonymBruker skrev:

De vil ha JPG

Anonymkode: 252ca...28c

Kan det være tilfellet at det er feil type JPG?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det ha sneket seg inn æ, ø eller å i filnavnet? Prøver du å laste opp mange bilder samtidig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Hm. Jeg veit ikke hvorfor, men  kan dele ett lite triks jeg bruker når jeg ikke får til å bytte til riktig "peg". Obs. Anbefaler deg å <kopiere> ett bilde å prøve på det, så du ikke forandrer bilde med uhell.

Det du gjør er å høyreklikke på bildet med musa di og velg <åpne med>. Da kommer det opp mange alternativer. Velg <Paint>. Så blir bildet åpent i paintprogrammet. Ikke gjør noe med bildet. Bare trykk på øverst til venstre hvor lagringsalternativene står under. Beklager husker ikke hva den heter. Men du finner den i en unnerkollonne lett for den heter <lagre som>. Her velger du <JPG> som står sammen med andre filtyper. Kommer ann på PCen, men nå vil det opprettes (enda) en kopi(2), bare at denne har riktig filtype. Prøv å last denne fila opp på fotoknudsen og se om den funker.

Dette er en veldig langdryg og kronglete måte å gjøre det på, helt sikkert. Men det fungerer alltid til meg. 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...