Gå til innhold

Charmiss starter livet som mamma

charmisss

Anbefalte innlegg

Så satt jeg her med den tredje positive testen på rad og det begynner kanskje endelig å demre opp for meg at jeg er gravid. Jeg? Mamma? 

Samboer og meg venter vårt første barn sammen, foreløbig termin 12.april 2017. Jeg er per idag 3+5 uker på vei og rakk ikke engang å få mensen etter pilleslutt før den satt. Jeg vet det er mange som sier at det er stor risiko for å miste når man blir fort gravid etter pilleslutt, men jeg velger å være optimistisk. Dette blir en ny og spennende hverdag for oss, håper jeg slipper å være kvalm absolutt hele tiden og at babyen er frisk og rask:gravid:

2w3s0wj.jpg

Endret av charmisss
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg! :)

Gratulerer med graviditet! Jeg sitter her med termin om 6 dager og jeg fikk også som deg positiv test rett etter pilleslutt før jeg fikk første ordentlige mens. :) Krysser fingrene for at det samme skjer deg!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 29. juli 2016 at 9.02, Weebs skrev:

Se det du! Gratulerer! :) April er en fin måned :jepp: 

Tusen takk! Ja, veldig fornøyd med at det blir april altså:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Chandra skrev:

Hei på deg! :)

Gratulerer med graviditet! Jeg sitter her med termin om 6 dager og jeg fikk også som deg positiv test rett etter pilleslutt før jeg fikk første ordentlige mens. :) Krysser fingrene for at det samme skjer deg!

Har lest dagboken din og husker jeg tenkte "shit, så heldig" når jeg leste du ble gravid så fort. Håper jeg er like heldig som deg og får gå hele veien ut med lille spira <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3+6 uker på vei idag.

Samboeren er kommet over det verste sjokket om han skal bli pappa allerede nå og jeg begynner å glede meg litt.
Håper virkelig atl går fint med den lille i magen. Har allerede noen symptomer:

- Varm
- Slimhinnene har forandret seg (uten å gi flere opplysninger om det.... :tongue: )
- Halsbrann
- Kvalm

Var fryktelig kvalm imorres, håper bare det var en engangsforeteelse og ikke at jeg allerede nå så tidlig må være kvalm hver morgen. Leste dog at det er et godt tegn å være kvalm, så får bare trøste meg med det. 
Tok også min første digitale test idag og der kom det i klartekst: Gravid 1-2 uker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4+1 uker.

Kvalmen kommer i rykk og napp nå, samt at jeg er helt hoven i lillemagen etter å hatt murringer i 5 dager. Samtidig som jeg håper at de letter snart, så er det godt å kjenne på at tegnene er der.

Samboeren min er så stolt og glad allerede, og vi har bestilt oss TUL i uke 11. Det blir så spennende og jeg håper spira viser seg frem. :) Har også bestilt time for kontroll dagen før TUL, ble hos fastlegen min siden vi har et veldig godt forhold, stoler 100% på henne og hun kjenner meg godt.

Nå skal jeg straks på jobb, blir vanskelig å ti stille om det store som holder på å skje i livet mitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker godt den følelsen med kvalmen. Det var så fælt, men allikevel litt godt å kjenne symptomene. :) Men håper dog du slipper den forferdelige kvalmen jeg hadde.

Håper tiden flyr frem mot TUL og jeg skjønner godt at det blir vanskelig å holde seg på jobb. Jeg sa det til mine nærmeste kolleger (de jeg deler kontor med) veldig tidlig siden jeg ikke klarte å holde meg. Man har jo lyst til å fortelle det til hele verden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Den 1. august 2016 at 13.04, Chandra skrev:

Jeg husker godt den følelsen med kvalmen. Det var så fælt, men allikevel litt godt å kjenne symptomene. :) Men håper dog du slipper den forferdelige kvalmen jeg hadde.

Håper tiden flyr frem mot TUL og jeg skjønner godt at det blir vanskelig å holde seg på jobb. Jeg sa det til mine nærmeste kolleger (de jeg deler kontor med) veldig tidlig siden jeg ikke klarte å holde meg. Man har jo lyst til å fortelle det til hele verden!

Ja, det er veldig godt å kjenne litt på symptomene, men de kan gjerne forsvinne fort igjen for min del, he he...

5+2 idag. Formen er veldig bra om dagen, blir jo skremt av det, skal man ikke liksom ligge langflat å spy nå? Tok en Clearblue som viste 3+, så det virker jo som ting går veien for oss, så prøver å slappe av litt. Samboeren min har fortsatt litt panikk, han er nok veldig glad i oss som kjærester og tiden vi har hatt sammen. Prøver å si at ja, ting blir annerledes, men det er faktisk litt hva man gjør det til også. Er vel ganske normalt for menn å få litt kalde føtter og småpanikk.:tongue: Han er veldig søt, kjenner på magen og passer på så jeg får i meg vitaminene mine og sånn. 

Har bestemt oss for å ta en TUL allerede i uke 7, siden vi skal på ferie uken etter. Vil så gjerne se hjertet, om vi evt. venter flerlinger og om alt ser ok ut. Superspent!:)

Endret av charmisss
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

6+3.

Kvalm, kvalm og litt mere kvalm. Dagene går i å prøve å overleve stort sett. Idag måtte jeg faktisk stoppe på en butikk langs veien for å kaste opp, that´s a new. Morgenkvalmen er enorm nå, og jeg er så utrolig sulten om morgenen samtidig som at jeg ikke har lyst på noe, brød kan jeg bare glemme.. Har kjøpt postafen nå som jeg skal prøve imorgen, håper virkelig det fungerer. 

Noen sa at jeg måtte prøve å tenke på at kvalmen er et godt tegn, men er ikke så enkelt å huske det når man ligger på badegulvet og prøver å finne krefter til å komme seg opp. Hadde dog en anelse om at det kom til å bli sånn. 

Neste uke skal vi ivei og se om vi finner hjertelyden til den lille, da er jeg nesten 8 fullgåtte uker og det blir så kjempestas! Håper i det lengste at alt er fint, men ser jo at i termingruppa mi så faller det fra noen nesten hver dag nå, så trist :icon_frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Min eldste er født 17.april så jeg kan skrive under på at det er en perfekt måned å få baby!:jepp: håper kvalmen slipper taket snart og at du får kost deg på tur. Er ikke enkelt å tenke positivt når man tilbringer dagene på badegulvet eller i sofaen med bøtten foran seg. Forhåpentligvis blir det bedre om ikke altfor lenge!:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 17. august 2016 at 23.40, Strikkesokken skrev:

Gratulerer! Min eldste er født 17.april så jeg kan skrive under på at det er en perfekt måned å få baby!:jepp: håper kvalmen slipper taket snart og at du får kost deg på tur. Er ikke enkelt å tenke positivt når man tilbringer dagene på badegulvet eller i sofaen med bøtten foran seg. Forhåpentligvis blir det bedre om ikke altfor lenge!:klem:

Tusen takk for det :)

Er kjempeglad for at h*n kommer i april, helt perfekt måned, virkelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff jeg føler så med deg! Den kvalmen er fæl. Håper den gir seg snart. Jeg var vel dårlig til rundt uke 12. Det var tøft. Eneste tips er å se masse på netflix og prøve å spise. Min beste redning mot kvalmen var cola.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Chandra skrev:

Huff jeg føler så med deg! Den kvalmen er fæl. Håper den gir seg snart. Jeg var vel dårlig til rundt uke 12. Det var tøft. Eneste tips er å se masse på netflix og prøve å spise. Min beste redning mot kvalmen var cola.

Ja, har grodd fast i sofaen omtrent. Bruker å bli bedre en periode på ettermiddagen, så da går jeg alltid en lang tur. Får vel bare bite tenna sammen og håpe disse ukene går fort. Hvilke uker var verst for din del? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror uke 6-10 var verst og så roet det seg litt og litt frem til uke 12. Var lit kvalm etter det også men bare om jeg ble sulten eller stresset for mye. Jeg hadde også en bra periode på ettermiddagen. Lurt å få luft. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tidlig ultralyd idag. 
Ble satt frem til 8+0 og det var en frisk og fin liten spire inni magen til mamman sin, som både vifta med armer og bener, eller ihvertfall stumpene.:fnise: Fikk høre hjerteslagene og så klart og tydelig den lille reka. 
Perfekt hjerteslag og vekst, gynekologen sa at dette så veldig bra ut og han kunne ikke se noen grunn til at dette ikke skal gå bra. :rodmer: 

14051730_10157414038710381_1960767230406036510_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+4.

Enormt støl i magen idag, spesielt øverst i magen, kjennes virkelig ut som noen har slått til meg eller at jeg har tatt en million sit-ups. Prøver å pakke til ferietur imorgen, går sånn middels bra når jeg må sette meg ned hele tiden :tongue: 
Ellers er formen uggen, men er et par dager siden siste dans med doskåla, så det er jo en bonus. Spent på flyturen imorgen, men det går nok også veldig fint. Har investert i kompresjonsstrømper til nesten 500 (!) kroner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

10+3.

Da er vi hjemme fra ferietur og det har virkelig gått fint. Seabandet har vært på, har tatt kveldene med ro og la inn en sovepause midt på dagen hver dag. Og sørget for å ikke bli sulten, ikke minst! Har også vært litt overrasket over hvor greit kvalmen har utartet seg mens vi har vært på ferie, men tror dere ikke at straks jeg satte bena på norsk jord så var det første jeg gjorde å løpe på badet og henge over doskåla.. Gleder meg virkelig til kvalmen letter!

Utrolig spent på kjønn for tiden kjenner jeg, litt vanskelig å ikke ha kontroll:tongue: Kusina mi som er lika gammel som meg venter baby bare 2 måneder før meg, så det er utrolig koselig! Også veldig greit å ha noen å snakke med om alt. Nå er det ikke lenge igjen til vi også skal dele nyheten med de rundt oss. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake! :) Kjipt at kvalmen måtte komme tilbake med en gang da, men nå nærmer du deg forhåpentligvis tiden der det blir enklere. Får håpe det bare var fordi du var sliten etter reisen. Jeg merket i alle fall at jeg lettere kastet opp om jeg hadde vært på farta og var litt sliten.

Har du noen tanker rundt hva du får? Jeg var sikker på at jeg fikk jente og tror jeg hadde fått sjokk om jeg hadde fått en annen beskjed! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...