AnonymBruker Skrevet 28. juli 2016 #1 Skrevet 28. juli 2016 Fikk en telefon fra fastlegekontoret i dag, og de sa jeg skulle komme på time i morgen fordi nav har bedt om legeerklæring på meg. Var på navmøte før påsken og spurte om de kunne sjekke om jeg kunne få ung ufør tillegget på arbeidsavklaringspenger som jeg mottar. Saksbehandleren sa hun skulle hente inn informasjon fra psykologen min. Først nå får jeg vite at hun ikke har tatt kontakt med psykologen min, men med legen min. Dette er en lege jeg ikke har vært hos før. Det er fastlegen min, men hun vet ingenting om meg. Syns det er rart at de skal ha legeerklæring når jeg prøver å få ung ufør tillegget? Hva skal legen som ikke kjenner meg skrive? Hadde jo vært mye bedre om de hadde kontaktet psykologen som de sa de skulle.. Anonymkode: 5430a...a5b
Vesentlig Skrevet 28. juli 2016 #2 Skrevet 28. juli 2016 Behandleren min skrev for meg, men hun er psykiater. Vet ikke helt hvordan reglene er, men er det ikke lurt at du blir litt kjent med fastlegen din uansett? Psykologer har jo ikke s mye "makt"
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2016 #3 Skrevet 28. juli 2016 En lege har en annen utdannelse og derfor en annen "tyngde" i faget enn en psykolog. Det har nok noe med utredning og diagnose og medisiner og slikt å gjøre? Anonymkode: f699b...567
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2016 #4 Skrevet 28. juli 2016 Er jo greit å bli kjent med fastlegen min ja, men er bare det at hun ikke kjenner meg og da kan jeg egentlig si hva som helst? Jeg har journaler fra jeg var 5 år og fram til idag, så kanskje jeg bare skal gi dette til legen? Om hun gidder å lese alt da. Det føles bare rart å fortelle fastlegen om sånt, kanskje hun ikke tror meg osv.. Alt av utredninger og medisiner er jo gjort hos BUP/DPS :s Ts Anonymkode: 5430a...a5b
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2016 #5 Skrevet 28. juli 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: En lege har en annen utdannelse og derfor en annen "tyngde" i faget enn en psykolog. Det har nok noe med utredning og diagnose og medisiner og slikt å gjøre? Anonymkode: f699b...567 En psykolog og en psykiater skiller seg ikke i så stor grad i faglig tyngde annet enn at en psykiater har i større grad en medisinsk tilnærming. En psykolog kan selvsagt utrede og diagnostisere, men kan ikke skrive ut medisiner - noe en psykiater kan. Når det gjelder psykisk sykdom er en erklæring fra en psykolog mer enn holdbart, og er langt mer faglig tyngde enn fra en fastlege som mest sannsynlig ikke er spesialisert innenfor psykiatrien. Anonymkode: d262b...a82 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2016 #6 Skrevet 28. juli 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er jo greit å bli kjent med fastlegen min ja, men er bare det at hun ikke kjenner meg og da kan jeg egentlig si hva som helst? Jeg har journaler fra jeg var 5 år og fram til idag, så kanskje jeg bare skal gi dette til legen? Om hun gidder å lese alt da. Det føles bare rart å fortelle fastlegen om sånt, kanskje hun ikke tror meg osv.. Alt av utredninger og medisiner er jo gjort hos BUP/DPS :s Ts Anonymkode: 5430a...a5b Jeg synes det høres pussig ut. Har du tatt kontakt med NAV for å høre om det har skjedd en glipp? Det er helt riktig som du selv skriver. Behandlingen din har foregått hos psykologen din, og det er selvsagt han/henne som kjenner din situasjon best. Anonymkode: d262b...a82 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #7 Skrevet 31. juli 2016 Da får legen bare sende et skriv ut fra hun/han vet, og det blir tydeligvis kanskje kort med mindre legen din har mottatt tidligere journaler. Dersom hun mottar de må hun gjennomgå de og skrive en erklæring til nav, som kan være med på å styrke en evt uføre søknad. Anonymkode: fa60d...943
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå