AnonymBruker Skrevet 28. juli 2016 #1 Skrevet 28. juli 2016 Hei, Hadde noen trøblete år som gav meg mye stress/angst. Merket i samme periode at sexlysten gikk rett ned. Kan ha litt lyst om jeg føler meg veldig bra i perioder, men i normal hverdag med mye stress og ansvar er det lite lyst som regel. Er det noen som har noen erfaringer med lignende problem? Tenker i hovedsak jeg må jobbe med angsten, men det er "work in progress" som man får si.. Er så dumt, får de går ikke bare utover sexlivet, selv om det er kjipt nok. Men også sosiale da det er vanskelig å finne seg dame når man ikke har noe stort ønske om sex ofte. Noen som har vært hos sexolog, er det i det heletatt noe de kan hjelpe med? Anonymkode: dacb5...679
John McClane Skrevet 10. oktober 2016 #2 Skrevet 10. oktober 2016 Hei Synd du ikke har fått noen svar på dette, men det er vel kanskje litt naturlig for det du beskriver virker å være et ganske alvorlig tilfelle hvor stort sett alt du foretar deg blir påvirket i perioder. Nå har det seg slik at sex er noe vi mennesker føler trang og lyst til å ha når vi har overskudd til det. Sex er en av de tingene kroppen luker bort om vi har tøffe tider og kroppen er mer sliten enn den ellers burde vært. Sex er en overskudds ting for å si det enkelt og hvis du har hatt noen år med problemer så er det helt naturlig at du ikke tenker på sex lenger, kroppen har fjernet det for deg slik at du kan bruke energien din på andre mer viktigere ting. Hvis en opplever sosial angst så kan det være veldig oppslukende og veldig belastende for den det gjelder. Ofte er det så tungt og alt for mye å forholde seg til slik at hver og en ikke klarer å komme seg ut av det på eget initiativ. Nå skriver du veldig lite om hva og hvorfor men jeg aner at du sliter mye og jeg vil anta at det å søke hjelp vil være lurt for deg i ditt tilfelle. Mange vegrer seg for å søke hjelp feks innen psykiatri da det dessverre fortsatt er sett på som nedverdigende og noe man ikke vil at andre skal vite om hvis man er under behandling. Mange ser på seg som tapere da de må få hjelp til å takle hverdagen, den hverdagen som tilsynelatende 'alle' andre takler helt fint. Det er synd at det er slik enda for i dagens samfunn så blir det bare mer og mer press fra mange kanter og det forventes mer og mer. Vi har for lengst blitt kjent med ordet 'tidsklemma' og det er mange som ikke gjør annet enn å jobbe på dagtid og så er det full fart med treninger, unger og engasjement etter jobb og til en skal i seng. Jeg skal ikke si så mye om hva du bør gjøre konkret men jeg vil anbefale deg å ta dette opp med fastlegen din og få han til å hjelpe deg slik at du blir sendt videre til de som kan hjelpe deg med å snu denne negative trenden du er inne i. Det er helt sikkert fullt mulig å gjøre noe med problemet ditt bare man får hjelp fra rett hold. Lykke til, håper du får gjort noe med det så raskt som mulig.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #3 Skrevet 10. oktober 2016 Huff, kjenner på det samme, bare at jeg er kvinne så det er kanskje mer "akseptert". Det er jo en negativ spiral ettersom angsten tar livet av den minste lyst i utgangspunktet, og så får man bare mer angst av det igjen. Jeg tenker det lure må være å finne noen du føler du stoler på, og som du kan ta opp problemene med i forkant for å legge bort litt av "prestasjonsangsten". Sexolog var lite hjelp her i allefall.. Anonymkode: 9e1b4...ccf
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #4 Skrevet 10. oktober 2016 Finn deg en ekte mann. Anonymkode: 8eea6...2d5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå