Gå til innhold

Trene bort magefett

Fremhevede innlegg

Gjest Runforit
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har hørt nesten det samme; at hva slags fett du får i deg (enumettet, flerumettet, mettet) avgjør hvor på kroppen det legger seg. Sunt fett legger seg på mer "flatterende" steder (som hofter) enn usunt fett som legger seg i mageregion og rygg. Mest sannsynlig totalt oppspinn :fnise:

Anonymkode: d1713...86d

Vi har dessverre ikke små fettfordelere inni oss om avgjør hva type mat som blir til fett og hvor fettet skal lagres. Hadde selvsagt vært veldig praktisk. Større puppe og rumpe: spis fet fisk :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mye grønnsaker får du i deg?

Skrevet

Har ikke lest resten av tråden, så jeg har ikke sett hva du har fått av tips, men skriver uansett.

Synes det høres litt for mye ut i starten. Anbefaler deg å begynne rolig og trappe opp sånn at du ikke skader deg. Å trene hver eneste dag er ikke nødvendig. To-tre økter per uke er nok, så lenge du spiser sunt og variert. Varm opp først, men hvis du skal gå er ikke det så nødvendig. Aldri strekk ut FØR du begynner, det er ikke så bra når musklene dine er kalde. Det finnes mange gode videoer på nett om hvordan du kan varme opp før en joggeøkt. Her er et tilfeldig program jeg fant på nett. Men det finnes mange flere.

training_t.png

Å ta et par situps nå og da er ganske nytteløst. Mange tror de blir å få bort alt magefettet og få en helt flat mage bare ved å ta situps etter en joggeøkt, men kroppen er mer avansert enn så. Anbefaler å trene litt styrke hjemme også. Du kan jo f.eks. gå/jogge to ganger i uka og ta en styrkeøkt for hele kroppen. Du trenger ikke trene på studio for å få det til.

FitnessBlender på YouTube har utrolig mange gode og enkle treningsprogrammer uten forstyrrende bakgrunnsmusikk. Du trener sammen med dem, de teller ned og motiverer deg mens du trener og de har programmer for både nybegynnere og mer avanserte. Pilates, yoga, styrketrening både med og uten utstyr, HIIT, kondisjonstrening, etc. Alt mulig. :) Etter to måneder med trening til deres videoer to-tre ganger i uka + godt kosthold fikk meg i toppform. Jeg mistet all magefettet og fikk sprettrumpe, haha. :D Jeg var storfornøyd. Men husk, kosthold har mest å si! :) 

• Liker 1
Skrevet
Den 29.7.2016 at 21.59, Runforit skrev:

Vi har dessverre ikke små fettfordelere inni oss om avgjør hva type mat som blir til fett og hvor fettet skal lagres. Hadde selvsagt vært veldig praktisk. Større puppe og rumpe: spis fet fisk :ler:

Når det gjelder underhudsfett så er vel dette korrekt. Men bukfett (altså det fettet som lagres rundt organene) oppstår vel hovedsakelig av et for høyt inntak av mettet fett og ikke minst sukker, og dette fører igjen til den klassiske ølvomma.

Gjest Runforit
Skrevet
6 timer siden, Cyrus skrev:

Når det gjelder underhudsfett så er vel dette korrekt. Men bukfett (altså det fettet som lagres rundt organene) oppstår vel hovedsakelig av et for høyt inntak av mettet fett og ikke minst sukker, og dette fører igjen til den klassiske ølvomma.

Ok, true. Innvendig fett. Men for en fast kropp så nytter det ikke å tro at en matvare i seg selv vil hjelpe på så lenge en ikke er i underskudd. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...