Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har meldt meg ut av en stor kristen menighet/kirke. Jeg mener selve medlemskapet var gjort på feil premisser (tvangsmedlemskapsavtale ved dåp) og at kirken er en kriminell organisasjon som beskytter pedofile prester og sin blodige historie.

Takk for meg og velkommen etter de som skjønner hva kristendommen egentlig står for.

Anonymkode: 4bc85...719

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det var da voldsomt! 

Anonymkode: 7dd93...c28

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har meldt meg ut av en stor kristen menighet/kirke. Jeg mener selve medlemskapet var gjort på feil premisser (tvangsmedlemskapsavtale ved dåp) og at kirken er en kriminell organisasjon som beskytter pedofile prester og sin blodige historie.

Takk for meg og velkommen etter de som skjønner hva kristendommen egentlig står for.

Vil du ikke følge lyset? Du velger en evig fortapelse.

Anonymkode: 9f75b...2a0

• Liker 2
Skrevet

Nå kommer du til helvete altså!

• Liker 1
Skrevet

Forstår godt at du forlater menigheten om det er slik den har fremstilt kristendommen og historien for deg...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstod at det ikke kunne finnes noen guder når jeg leste om Dr Mengeles eksperimenter på barn i Auschwitz.

Jeg anser jesusmannen for å være en av de ondeste i historien siden han startet religioner som brukes hans navn til å drepe i 2000 år.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

At menigheten er en kriminell organisasjon som beskytter pedofile prester? Altså hallo. fordi at NOEN katolske prester har drevet overgrep på barn i menigheten så betyr jo ikke det at alle gjør det og at det er en selvfølge i alle kirker og menigheter. 

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstod at det ikke kunne finnes noen guder når jeg leste om Dr Mengeles eksperimenter på barn i Auschwitz.

Jeg anser jesusmannen for å være en av de ondeste i historien siden han startet religioner som brukes hans navn til å drepe i 2000 år.

Og du? La meg minne deg på at Gud ga oss fri vilje. Det er opp til hver enkelt hva de velger å gjøre med den. Men det å skylde på religionen og at det er det bibelen sier vi skal gjøre så vet ikke jeg hvilken bok du har lest. 

Hahaha tror du det var Jesus sitt ønske at grusomme handlinger skal begås i hans navn? Nei tvert imot. Men enda finnes det en hel skåkk med galne mennesker som trenger noe å skylde på og har en eller annen forestilling om at sånn skal det være. Nei dette blir for dumt.

du tror ikke på Jesus men du tror at han var en ond mann som kun ble født for å gi folk en unnskyldning til å drepe. Gi meg styrke 

Anonymkode: 888ca...e1b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

du tror ikke på Jesus men du tror at han var en ond mann som kun ble født for å gi folk en unnskyldning til å drepe. Gi meg styrke 

Siden har var sønn av en gud som var all-viten (for de som tror på noe slikt), så viste han det kirken ville gjøre mot andre når den ble skapt. Han viste at jødene ville bli forfulgt og han viste om religionskrigene og at de kristne ville gjennomføre etnisk rensing i Amerika. Så når han valgte å sende en from homoseksuell alkoholisert profet født av en jomfru (slike alle gudebarn ble på den tiden) så ville han menneskene bare vondt.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vil du ikke følge lyset? Du velger en evig fortapelse.

Anonymkode: 9f75b...2a0

Hva mener du med evig fortapelse? 

Anonymkode: 22da9...7d8

AnonymBruker
Skrevet

Ærlig talt? Har du lest Det gamle testamentet? Den jødiske toraen(mosebøkene) er jo det verste du finner i bibelen. 

Man kan være uenig, men det står faktisk i menneskerettighetene at foreldre har rett til å oppdra sine barn til sin religion.

Anonymkode: 70dcb...b3d

AnonymBruker
Skrevet

Siden har var sønn av en gud som var all-viten (for de som tror på noe slikt), så viste han det kirken ville gjøre mot andre når den ble skapt. Han viste at jødene ville bli forfulgt og han viste om religionskrigene og at de kristne ville gjennomføre etnisk rensing i Amerika. Så når han valgte å sende en from homoseksuell alkoholisert profet født av en jomfru (slike alle gudebarn ble på den tiden) så ville han menneskene bare vondt.

Vet ikke helt hva du har lært på skolen, men Maria fødte Jesus Guds sønn for at verden skulle bli frelst, og for å dø for våre synder. Ikke for å skape krig og elendighet. Igjen har vi fri vilje. Tror du det er Jesus eller Gud som har skapt kirken? Religion var faktisk til lenge før Kristus.

Homoseksuell og alkoholisert? Alvorlig talt, det er noen lærere her som bør få sparken, altså. 

AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer, TS. 

Jeg meldte meg ut av kristendommen for en haug av år siden, og senere meldte jeg meg ut av statskirken.

Velkommen etter. 

Anonymkode: 3ec2f...337

• Liker 1
Skrevet

Du kommer mye lenger med kritikk hvis du dropper spydighetene.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er du konfirmert?

Anonymkode: 4d206...ce5

AnonymBruker
Skrevet

Så bra, at du tok til fornuft.

Anonymkode: 8299e...2e2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du sett på muligheten av at det er du som ikke vet hva kristendommen står for? Noe sier meg at du ikke har allverdens erfaring med kristne. ;)

Jeg kjenner heller ikke til pedofiliskandaler i den norske kirke. Og dersom det skjer eller har skjedd; er det egentlig en grunn til å melde seg ut? Det er som om jeg skulle melde meg ut av det lokale idrettslaget fordi en eller annen trener ett eller annet sted har tafset på noen.

Anonymkode: 21982...63d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du sett på muligheten av at det er du som ikke vet hva kristendommen står for? Noe sier meg at du ikke har allverdens erfaring med kristne. ;)

Jeg kjenner heller ikke til pedofiliskandaler i den norske kirke. Og dersom det skjer eller har skjedd; er det egentlig en grunn til å melde seg ut? Det er som om jeg skulle melde meg ut av det lokale idrettslaget fordi en eller annen trener ett eller annet sted har tafset på noen.

Anonymkode: 21982...63d

Amen.

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke helt hva du har lært på skolen, men Maria fødte Jesus Guds sønn for at verden skulle bli frelst, og for å dø for våre synder. Ikke for å skape krig og elendighet. Igjen har vi fri vilje. Tror du det er Jesus eller Gud som har skapt kirken? Religion var faktisk til lenge før Kristus.

Homoseksuell og alkoholisert? Alvorlig talt, det er noen lærere her som bør få sparken, altså. 

Jeg tenker at religion skal være noe personlig. Når Saul tok de muntlige historiene rundt 70 år etter at jesusmannen flakset videre og laget en kokebok med tekster slik det passet han, så laget han en ny dommedagssekt basert på at jesusmannen skulle falle ned igjen om kort tid på jorda. Siden det ikke har skjedd på 2000 år (med mindre du er muslim -> og funnet ny profet) så kommer nok det aldri til å skje igjen. Tiden har gått fra denne sekten.

Skrevet

Forstår godt at TS har meldt seg ut av kyrkja. Har gjort det same sjølv pga støtte til homofil vigsel i strid med Guds ord. Det er imidlertid viktig å skilje mellom kva kyrkja står for og kva som er sann kristendom. Kristendom for meg er fyrst og fremst definert utifrå Guds ord og Jesu eksempel. Eg er veldig glad at eg er frelst. Jesus lever!

• Liker 3
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

En ting som plager meg med mange kristne er at de nettopp ignorerer sin blodige historie 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...