Gå til innhold

Respektere bloggere.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Den 28.7.2016 at 21.08, Carina Maria skrev:

jeg har også sett at bloggere klager over at de blir mobbet uten at de blir det. de klager over at andre skriver stygge kommentarer på bloggene deres og de misbruker mobbebegrept. noen har jeg sett hylt høyt om at dem blir mobbet når de har fått konstruktive kommentarer. andre bloggere har gått i taket når lesere har vært uenig med dem. respekt gjelder både fra bloggerns side mot leserne og fra leserne til bloggern. 

Den siste setningen er jeg enig i. Men mobbebegrepet blir nok heller for lite brukt i visse situasjoner når det gjelder ting på nettet!

Videoannonse
Annonse
Gjest Carina Maria
Skrevet
1 minutt siden, Lovelulu skrev:

Den siste setningen er jeg enig i. Men mobbebegrepet blir nok heller for lite brukt i visse situasjoner når det gjelder ting på nettet!

jeg tror begge deler for jeg har sett bloggere sier dem blir mobbet når dem har fått saklige og fine kommentarer fra lesere der hvor leserne er uenige med bloggeren. det er da jeg synes ordet mobbet blir misbrukt.

så har du dem som blir faktsik blir mobbet med gjentatte kommentarer over tid på grunn av utseende, dem får høre dem er stygge, dem får høre dem er feit, dem får høre dem har stygge klær, dem får høre dem er stygt sminket, dem kanskje får gjentatte stygge kommentarer på hudfarge, kultur, religion og kanskje dem får gjentatte trusler om at folk skal gjøre noe med dem. da snakker vi om mobbing. 

det er ikke mobbing og si på saklig og fin måte at til noen at jeg syns ikke brillene var helt din stil. det er ikke mobbing. noen kan bli lei seg av en sånn kommentar også. men og si at brillene til noen ikke helt er stilen til personen er ikke mobbing. 

Skrevet (endret)
1 time siden, Carina Maria skrev:

jeg tror begge deler for jeg har sett bloggere sier dem blir mobbet når dem har fått saklige og fine kommentarer fra lesere der hvor leserne er uenige med bloggeren. det er da jeg synes ordet mobbet blir misbrukt.

så har du dem som blir faktsik blir mobbet med gjentatte kommentarer over tid på grunn av utseende, dem får høre dem er stygge, dem får høre dem er feit, dem får høre dem har stygge klær, dem får høre dem er stygt sminket, dem kanskje får gjentatte stygge kommentarer på hudfarge, kultur, religion og kanskje dem får gjentatte trusler om at folk skal gjøre noe med dem. da snakker vi om mobbing. 

det er ikke mobbing og si på saklig og fin måte at til noen at jeg syns ikke brillene var helt din stil. det er ikke mobbing. noen kan bli lei seg av en sånn kommentar også. men og si at brillene til noen ikke helt er stilen til personen er ikke mobbing. 

Selvsagt er ikke det siste du skriver her mobbing, det har jeg da heller ikke sagt. Men når en gjentatte ganger får høre hvilken forferdelig person en er..Da er det mobbing, og går under det eksemplene du setter som mobbing! Det er slike ting jeg mener er mobbing også!

Endret av Lovelulu
Skrevet (endret)
Den 28.7.2016 at 12.52, Sk57 skrev:

Hvis vi tenker på den samme bloggeren så liker hun ikke noen merkedager.Det være seg 1 eller 17 Mai,jul,påske eller pinse.Et meget spesiellt menneske.Og hun er her.

Men det der høres jo ut som noe tull som noen skriver om denne personen.
Over til overskriften på enda et innlegg for å gi svar på det. Jeg syntes at både bloggere, facebookere, google+'ere og til og med mennesker som ikke bruker internett fortjener vanlig, medmenneskelig respekt. Jeg syns overhode ikke at facebookere, bloggere og lignende fortjener mindre respekt enn de som ikke bruker blogg, facebook, osv.

Endret av fuglekvinnen__
Skrevet
9 timer siden, fuglekvinnen__ skrev:

Men det der høres jo ut som noe tull som noen skriver om denne personen.
Over til overskriften på enda et innlegg for å gi svar på det. Jeg syntes at både bloggere, facebookere, google+'ere og til og med mennesker som ikke bruker internett fortjener vanlig, medmenneskelig respekt. Jeg syns overhode ikke at facebookere, bloggere og lignende fortjener mindre respekt enn de som ikke bruker blogg, facebook, osv.

Tørr jeg spørre, hva som er så galt med at mennesker IKKE liker helligdager? Kjenner mange som ikke bryr seg om og feire 17.mai, påske eller jul, og nyttår. De har det likt , som ellers i året. Ikke pynter de, ikke spiser de noe spesielt. Og de er ikke mer sammen med familien, en ellers i året. De sier de ikke har noe forhold til disse høytidene, og det er jo deres eget valg. Man må da vel få slippe og få høre at man er RAR, selv om de ikke gjør som alle andre? Jeg mener at det er fritt hva man velger. Jeg selv respekterer at folk , er ulike, av ulike grunner. Hva med dere?

Skrevet (endret)
11 timer siden, Carina Maria skrev:

AKK O VE. 

Endret av CKT
Skrevet (endret)
Den 28.7.2016 at 12.37, Carina Maria skrev:

jeg skrev i komentaren min om bloggere som klart provoserer og jeg husker en blogg som hadde skrevet en blogg post at bloggern ikke likte 17 mai  og hellig dager og bloggern skrev på bloggen sin at alle som likte 17 mai hellig dager var hjerne vasket. greit at den bloggern ikke likte dem dagene der men og si at dem som liker 17 mai og hellig dager er hjerne vasket var en drøy påstand og et innlegg som la opp til og provosere. 

Plager det deg, at andre IKKE liker det samme som deg?

Må da vel være opp til vær enkelt om de liker helligdager eller ikke. Du vet jo ikke grunnen til hvorfor vedkommende tar det valget. Hvorfor terper du på dette hele tiden, hva enkelt mennesker gjør og ikke. Dette går ikke på en blogger, men en privatperson, sitt valg i livet.

Endret av CKT
Tilføyelse
Gjest Carina Maria
Skrevet
24 minutter siden, CKT skrev:

Må da vel være opp til vær enkelt om de liker helligdager eller ikke. Du vet jo ikke grunnen til hvorfor vedkommende tar det valget. Hvorfor terper du på dettu                                                 e hele tiden, hva enkelt mennesker gjør og ikke. Dette går ikke på en blogger, men en privatperson, sitt valg i livet.

plager det deg og lese andre skriver sin mening her inne? det du henviser til her var et eksempel på en blogger som er syl frekk mot leserne sine. 

Skrevet
29 minutter siden, CKT skrev:

Må da vel være opp til vær enkelt om de liker helligdager eller ikke. Du vet jo ikke grunnen til hvorfor vedkommende tar det valget. Hvorfor terper du på dette hele tiden, hva enkelt mennesker gjør og ikke. Dette går ikke på en blogger, men en privatperson, sitt valg i livet.

Det er jo ingen som har noe med hva en blogger liker og ikke liker. Liker en ikke helligdager, så må man respektere dette. Rart og utenfor normal, ja, men så lenge et menneske har gjort et valg i livet, så lenge det ikke er kriminelt, må vi da klare å respektere dette.

Alle er ikke like og godt er det

Gjest Carina Maria
Skrevet (endret)
36 minutter siden, CKT skrev:

Tørr jeg spørre, hva som er så galt med at mennesker IKKE liker helligdager? Kjenner mange som ikke bryr seg om og feire 17.mai, påske eller jul, og nyttår. De har det likt , som ellers i året. Ikke pynter de, ikke spiser de noe spesielt. Og de er ikke mer sammen med familien, en ellers i året. De sier de ikke har noe forhold til disse høytidene, og det er jo deres eget valg. Man må da vel få slippe og få høre at man er RAR, selv om de ikke gjør som alle andre? Jeg mener at det er fritt hva man velger. Jeg selv respekterer at folk , er ulike, av ulike grunner. Hva med dere?

det er ikke det som er poenget. poenget er at den bloggern som skrev dette selv er syl frekk mot sine lesere. bloggern mener at folk som liker 17 mai, jul, påske og ander høytids dager er hjerne vasket. det har bloggern skrevet mange ganger på bloggen sin. den bloggern det gjelder frem står som litt frekk hvordan kan den bloggern forvente og få respekt tilbake da. mange mener at bloggern skriver ting for og provosere. 

det beste er da og holde seg unna den bloggen til den bloggern. 

Endret av Carina Maria
Skrevet
11 minutter siden, Carina Maria skrev:

plager det deg og lese andre skriver sin mening her inne? det du henviser til her var et eksempel på en blogger som er syl frekk mot leserne sine. 

Ja, hva har dere gjort mot denne bloggeren, som fortjener slikt svar fra bloggeren? Tenker, jeg når jeg leser dette.

Respekter bloggeren og bloggerens tro. Om liker du IKKE bloggeren, hvorfor følger du bloggeren , da?

Gjest Carina Maria
Skrevet
3 minutter siden, Honey Dew skrev:

Det er jo ingen som har noe med hva en blogger liker og ikke liker. Liker en ikke helligdager, så må man respektere dette. Rart og utenfor normal, ja, men så lenge et menneske har gjort et valg i livet, så lenge det ikke er kriminelt, må vi da klare å respektere dette.

jeg er enig der. alle respekterer vi folk som for eksempel er jehovas vitner. dem feirer ikke jul, nyttår, påske og 17.mai

men når den bloggern som jeg tok eksemplet om mange ganger har skrevet at bloggern syns folk som liker 17 mai, jul, påske er hjerne vasket. da virker det som bloggern skriver det for og provosere for og få oppmerksomhet. og når en blogger provoserer for og få oppmerksomhet er det beste og holde seg unna men mange blir provosert og kanskje skriver kommenterer. 

Skrevet
10 minutter siden, Honey Dew skrev:

Nettopp. 

Skrevet
43 minutter siden, CKT skrev:

Gjest Carina Maria
Skrevet (endret)
4 minutter siden, CKT skrev:

Ja, hva har dere gjort mot denne bloggeren, som fortjener slikt svar fra bloggeren? Tenker, jeg når jeg leser dette.

Respekter bloggeren og bloggerens tro. Om liker du IKKE bloggeren, hvorfor følger du bloggeren , da?

det er ingen som har gjort bloggern noe. den bloggern er flink på og provosere og det er det folk reagerer på. hvordan kan den bloggern forvente respekt når bloggern ikke tåler og høre andres meninger. 

Endret av Carina Maria
Skrevet
1 minutt siden, Carina Maria skrev:

jeg er enig der. alle respekterer vi folk som for eksempel er jehovas vitner. dem feirer ikke jul, nyttår, påske og 17.mai

men når den bloggern som jeg tok eksemplet om mange ganger har skrevet at bloggern syns folk som liker 17 mai, jul, påske er hjerne vasket. da virker det som bloggern skriver det for og provosere for og få oppmerksomhet. og når en blogger provoserer for og få oppmerksomhet er det beste og holde seg unna men mange blir provosert og kanskje skriver kommenterer. 

Det beste en kan gjøre med slikt, er å ikke svare på det. Blir man provosert, går man stilt og rolig bort fra konfronatsjonen. Det blir veldig stressende å hele tiden svare på provokasjoner.

Gjest Carina Maria
Skrevet
19 minutter siden, Honey Dew skrev:

Gjest Carina Maria
Skrevet
4 minutter siden, Honey Dew skrev:

Det beste en kan gjøre med slikt, er å ikke svare på det. Blir man provosert, går man stilt og rolig bort fra konfronatsjonen. Det blir veldig stressende å hele tiden svare på provokasjoner.

ja det er det beste men det er og går rolig ut fra blogger hvor bloggern provoserer. 

det ikke alle som greier for da blir dem provosert og skriver stygge kommentarer til bloggern. og bloggern tar kanskje igjen og det blir en uheldig ond sirkel ut av det som ikke fører noe godt med seg. 

Skrevet
23 minutter siden, Honey Dew skrev:

Helt enig.

Skrevet
15 minutter siden, Carina Maria skrev:

ja det er det beste men det er og går rolig ut fra blogger hvor bloggern provoserer. 

det ikke alle som greier for da blir dem provosert og skriver stygge kommentarer til bloggern. og bloggern tar kanskje igjen og det blir en uheldig ond sirkel ut av det som ikke fører noe godt med seg. 

De bloggene dere IKKE liker, trenger dere jo ikke besøke. Det er jo så enkelt.

• Opprett ny...