Gå til innhold

Respektere bloggere.

Anbefalte innlegg

Skrevet
11 minutter siden, Carina Maria skrev:

jeg skrev i komentaren min om bloggere som klart provoserer og jeg husker en blogg som hadde skrevet en blogg post at bloggern ikke likte 17 mai  og hellig dager og bloggern skrev på bloggen sin at alle som likte 17 mai hellig dager var hjerne vasket. greit at den bloggern ikke likte dem dagene der men og si at dem som liker 17 mai og hellig dager er hjerne vasket var en drøy påstand og et innlegg som la opp til og provosere. 

Hvis vi tenker på den samme bloggeren så liker hun ikke noen merkedager.Det være seg 1 eller 17 Mai,jul,påske eller pinse.Et meget spesiellt menneske.Og hun er her.

• Liker 3
Gjest Carina Maria
Skrevet
2 minutter siden, Sk57 skrev:

Hvis vi tenker på den samme bloggeren så liker hun ikke noen merkedager.Det være seg 1 eller 17 Mai,jul,påske eller pinse.Et meget spesiellt menneske.Og hun er her.

for meg spiller det ingen rolle hvem denne bloggern er for det er ikke det som er saken. det var et eksempel på at bloggere på sin side også kan provosere lesere. 

Gjest BabyBlue
Skrevet
41 minutter siden, MafiaBoSS skrev:

Når det begynner og komme anonyme kommentarer, om at de bør forsvinne fra jordens overflate, da hadde nok jeg anmeldt saken, ganske så fort, hadde jeg vært den bloggeren, for politiet finner fort synderen, 

Det er opp til bloggeren selv hvor mye de vil beskytte seg selv i kommentarfeltet og på nettet sånn generelt. Voe (Emilie Nereng) ble så lei av hetsen i kommentarfeltet at hun fikset det sånn at man må logge inn og ha en bruker for å legge igjen kommentarer. Både Sophie Elise, fotballfrue, mammatilmichelle og alle de store bloggerne har sikkert IT folk i ryggen og folk som driver med webdesign de kan ringe. Så hvis de føler ting tar av så kan de sikkert bare ta en telefon og gjøre kommentarfeltet helt fritt for anonym skitkasting. Jeg tror det er viktig å huske på at det er mange som besøker bloggene fordi de liker å bli provosert og å ha noe å klage på, og dette tjener bloggerne uhorvelige mengder penger på. Jeg tviler på at Anna Rasmussen hadde vært der hun er i dag økonomisk om det kun var fansen som besøkte bloggen hennes.

De kan klage så mye de vil over mobbere og personangrep, men det er opp til de selv å beskytte seg om det går for langt. Sophie Elise er flink til dette - blant annet hengte hun ut en guttepjokk på bloggen sin og kontaktet foreldrene hans da han hadde kalt henne en del ufine ting over FB. Det å ta kontroll over kommentarfeltet og være på hugget når folk drar strikken for langt er forebyggende tiltak som kan skremme folk fra å oppføre seg som om bloggere er fritt vilt. Det er ikke alle som kan oppføre seg, og da er det ikke opp til andre lesere å si hva som er rett og galt ("haters" lytter jo ikke uansett)  - bloggerne må verne om seg selv og vise null nåde. Det er en åpen nettside, alle kan besøke den, og når man har flere tusen klikk til dagen sier det seg selv at ikke alt er kos og hyggelige tilbakemeldinger. Man må ha bein i nesa for å være toppblogger, hvis man ikke takler det er det bare å slette bloggen og si farvel til inntektskilden folk flest bare kan drømme om. Det er en hard realitet, men det er tross alt de som utleverer seg på nett og legger opp til debatt og diskusjon. 

Det er en del av bloggerne som dessverre har vært i kontakt med politiet pga. batshit crazy lesere. Det er bare noe de må ha i bakhodet når de legger ut bilde av seg selv, huset sitt, familien sin og det de driver med på daglig basis. De legger livsstilen sin ut for salg på nett frontet med sitt eget ansikt og navn, og dette skal liksom være uten konsekvenser...? Det er like urealistisk det som å forvente at alle som følger de kun skal tenke godt om de og det de driver med. Jeg er enig i at det er helt forkastelig å komme med trusler og regelrett psykisk ødeleggende kommentarer, men dette er jo daglig kost for disse bloggerne som er på topplista. Og jeg tviler på at det endrer seg med mindre de tar tak i det selv...

Gjest MafiaBoSS
Skrevet
14 minutter siden, Carina Maria skrev:

ip adresser er ikke til hjelp for det nummeret du ser viser ikke hvor dem som skriver bor. det er bare politiet og retts innstansene som kan få utelvert ip numre. hvis du skal få et ip nummer må du anmelde en som skriver stygt på bloggen først. du kan ikke bare ringe telenor eller what ever og få vite hvem som eier ip nummeret. 

Ip- adresser er lett og finne hvor folk bor.

Men det må annmeldes , og politiet må ta grep. Det er sant, og det sa jeg også.

Og anmelde, er det mange som har gjort. og de nettrollene, har og blitt tatt. det er godt for de bloggerne, som har fått stygge trakkaserende truende kommentarer. Det har ingenting på nett og gjøre.

Skrevet
2 minutter siden, Carina Maria skrev:

for meg spiller det ingen rolle hvem denne bloggern er for det er ikke det som er saken. det var et eksempel på at bloggere på sin side også kan provosere lesere. 

Det er jeg enig i.

Gjest Carina Maria
Skrevet (endret)
2 minutter siden, MafiaBoSS skrev:

Ip- adresser er lett og finne hvor folk bor.

Men det må annmeldes , og politiet må ta grep. Det er sant, og det sa jeg også.

Og anmelde, er det mange som har gjort. og de nettrollene, har og blitt tatt. det er godt for de bloggerne, som har fått stygge trakkaserende truende kommentarer. Det har ingenting på nett og gjøre.

ikke for private personer er ikke ip adresser lett og finne. ip adressen som dere som bloggere kan se viser bare nummeret til en koblings sentral for hvert enkelt nett selskap og ikke adressen til den som kommenterer. 

Endret av Carina Maria
Gjest MafiaBoSS
Skrevet
2 minutter siden, Carina Maria skrev:

ikke for private personer er ikke ip adresser lett og finne. 

Jo er det.  :sprettoy: men jeg forteller ikke her hvordan . men det er heller ikke temaet.

temaet er at Anonyme , som ikke kan oppføre seg på blogger.

Og jeg kan forstå, de som provosere sine lesere, når de uansett får bare hets av anonyme. man blir provosert, til og provosere .

Gjest MafiaBoSS
Skrevet
7 minutter siden, BabyBlue skrev:

Det er opp til bloggeren selv hvor mye de vil beskytte seg selv i kommentarfeltet og på nettet sånn generelt. Voe (Emilie Nereng) ble så lei av hetsen i kommentarfeltet at hun fikset det sånn at man må logge inn og ha en bruker for å legge igjen kommentarer. Både Sophie Elise, fotballfrue, mammatilmichelle og alle de store bloggerne har sikkert IT folk i ryggen og folk som driver med webdesign de kan ringe. Så hvis de føler ting tar av så kan de sikkert bare ta en telefon og gjøre kommentarfeltet helt fritt for anonym skitkasting. Jeg tror det er viktig å huske på at det er mange som besøker bloggene fordi de liker å bli provosert og å ha noe å klage på, og dette tjener bloggerne uhorvelige mengder penger på. Jeg tviler på at Anna Rasmussen hadde vært der hun er i dag økonomisk om det kun var fansen som besøkte bloggen hennes.

De kan klage så mye de vil over mobbere og personangrep, men det er opp til de selv å beskytte seg om det går for langt. Sophie Elise er flink til dette - blant annet hengte hun ut en guttepjokk på bloggen sin og kontaktet foreldrene hans da han hadde kalt henne en del ufine ting over FB. Det å ta kontroll over kommentarfeltet og være på hugget når folk drar strikken for langt er forebyggende tiltak som kan skremme folk fra å oppføre seg som om bloggere er fritt vilt. Det er ikke alle som kan oppføre seg, og da er det ikke opp til andre lesere å si hva som er rett og galt ("haters" lytter jo ikke uansett)  - bloggerne må verne om seg selv og vise null nåde. Det er en åpen nettside, alle kan besøke den, og når man har flere tusen klikk til dagen sier det seg selv at ikke alt er kos og hyggelige tilbakemeldinger. Man må ha bein i nesa for å være toppblogger, hvis man ikke takler det er det bare å slette bloggen og si farvel til inntektskilden folk flest bare kan drømme om. Det er en hard realitet, men det er tross alt de som utleverer seg på nett og legger opp til debatt og diskusjon. 

Det er en del av bloggerne som dessverre har vært i kontakt med politiet pga. batshit crazy lesere. Det er bare noe de må ha i bakhodet når de legger ut bilde av seg selv, huset sitt, familien sin og det de driver med på daglig basis. De legger livsstilen sin ut for salg på nett frontet med sitt eget ansikt og navn, og dette skal liksom være uten konsekvenser...? Det er like urealistisk det som å forvente at alle som følger de kun skal tenke godt om de og det de driver med. Jeg er enig i at det er helt forkastelig å komme med trusler og regelrett psykisk ødeleggende kommentarer, men dette er jo daglig kost for disse bloggerne som er på topplista. Og jeg tviler på at det endrer seg med mindre de tar tak i det selv...

Det er jo bloggere som ikke legger ut noen crazy bilder også, og som blogger om normale ting, som får anonyme, spesielle merkelige kommentarer. Så det er ikke bare topp bloggerne. jeg fårstår ikke at ,det IKKE kan gå an og oppføre seg, med et nick.  Feige er slike anonyme mennesker. de er ikke vanskelig og finne, de kan ikke hjemme seg uansett hvor mye de prøver.:ph34r:

Gjest Carina Maria
Skrevet (endret)
5 minutter siden, MafiaBoSS skrev:

Jo er det.  :sprettoy: men jeg forteller ikke her hvordan . men det er heller ikke temaet.

temaet er at Anonyme , som ikke kan oppføre seg på blogger.

Og jeg kan forstå, de som provosere sine lesere, når de uansett får bare hets av anonyme. man blir provosert, til og provosere .

nei det vet jeg for pappa jobber innen it og det med ip nummer. du som privat person får aldri hjemme adressen til dem som skriver på bloggen din. det er bare politi og retts innstanser som kan få levert ut sånne personlige opplysninger. det har tele selskapene selv sagt. 

som blogger trenger heller ikke bloggere provosere da legger bloggern seg på lav målt nivå. 

Endret av Carina Maria
Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for avsporinger og personangrep.
/lillesky (mod)

Endret av lillesky
Skrevet
8 timer siden, MafiaBoSS skrev:

Alle bloggere uansett status, er et menneske. Og som vi vet, alle er forskjellige. Er jo det som gjør samfunnet så spennende. Mener nå jeg. 

Å legge ut hatefulle kommentarer gjør man bare ikke, det er grunnleggende oppdragelse og å ha et riktig syn på menneskeverdet. Høflighet er noe alle fortjener, respekt må man gjøre seg fortjent til med ord og handlinger. Så langt har de fleste rosabloggere desverre vist at de ikke fortjener min respekt, men ville allikevel ikke sjikanert de anonymt i et kommentarfelt. 

• Liker 1
Gjest MafiaBoSS
Skrevet
3 minutter siden, LittleBabyBlue skrev:

Å legge ut hatefulle kommentarer gjør man bare ikke, det er grunnleggende oppdragelse og å ha et riktig syn på menneskeverdet. Høflighet er noe alle fortjener, respekt må man gjøre seg fortjent til med ord og handlinger. Så langt har de fleste rosabloggere desverre vist at de ikke fortjener min respekt, men ville allikevel ikke sjikanert de anonymt i et kommentarfelt. 

Jeg forstår ikke vitsen med og kommentere anonym på blogger. Når de legger igjen et IP BEVIS. De er veldig lett og finne, politi på nett tar dette veldig alvorlig.

Og mange sier at unger og ungdom er verstingene.  Der er jeg ikke enig, for jeg ser godt voksne spesielt damer er virkelig verstinger. 

Har jo blogget siden 2007, så har sett mye rart på blogger.  Og selvfølgelig tøffe bak tastaturet, og går sjokk når de blir tatt med buksa nede pga ordbruk på nettet.

Gjest Carina Maria
Skrevet

jeg har også sett at bloggere klager over at de blir mobbet uten at de blir det. de klager over at andre skriver stygge kommentarer på bloggene deres og de misbruker mobbebegrept. noen har jeg sett hylt høyt om at dem blir mobbet når de har fått konstruktive kommentarer. andre bloggere har gått i taket når lesere har vært uenig med dem. respekt gjelder både fra bloggerns side mot leserne og fra leserne til bloggern. 

Gjest skjære
Skrevet
12 timer siden, MafiaBoSS skrev:

Det er jaggu opp til hver enkelt, hva man bruker fritiden sin på :P

Ja, noen velger for eks å bruke tiden sin på å være alkoholikere, storrøyke eller bare går rundt og slår ned en fremmend i ny og ne. Disse tre aktivitetene er eksempel på tid bedre brukt enn å lese blogger

Gjest Varma
Skrevet

Hvorfor er du anonym @MafiaBoSS? Hvis det er en uting å være anonym på nett?? Ikke lett å respektere folk som ikke klarer å opptre redaksjonelt riktig.

Gjest MafiaBoSS
Skrevet (endret)
6 timer siden, Varma skrev:

Hvorfor er du anonym @MafiaBoSS? Hvis det er en uting å være anonym på nett?? Ikke lett å respektere folk som ikke klarer å opptre redaksjonelt 

Endret av MafiaBoSS
Skrevet
7 timer siden, Varma skrev:

Hvorfor er du anonym @MafiaBoSS? Hvis det er en uting å være anonym på nett?? Ikke lett å respektere folk som ikke klarer å opptre redaksjonelt riktig.

Igjen:

Det er ikke lov å bruke sitt egentlige navn som bruker her inne

Gjest MafiaBoSS
Skrevet
9 timer siden, hoppetauet skrev:

Ja, noen velger for eks å bruke tiden sin på å være alkoholikere, storrøyke eller bare går rundt og slår ned en fremmend i ny og ne. Disse tre aktivitetene er eksempel på tid bedre brukt enn å lese blogger

Eller prøver og stå på hodet.

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt

- Pavilion, mod

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt

- Pavilion, mod

• Opprett ny...