AnonymBruker Skrevet 28. juli 2016 #1 Del Skrevet 28. juli 2016 Hei. Jeg kan virkelig lite om bil derfor prøver jeg å spørre om noen her har gode tips? Som skrevet over ser jeg for meg Max pris på rundt 50.000kr helst ikke disel, det er vel det verste for miljøet nå såvidt jeg har hørt. Kravene mine er at den må være godt polstret om en kan si det slik mot traffikkuhell da jeg skal bruke bilen til meg og mitt barn. Helst ha plass til vogn baki bilen golf størrelse dekker jo det altså ikke mindre bil enn det helst, om dere andre ikke har gode tips til smart liten bil. Ønsker at det er isofix. Setter veldig pris på tips😊 Anonymkode: 02302...a2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2016 #2 Del Skrevet 28. juli 2016 finn.no er en ok plass å starte. Der kan du stille inn søkekriteriene og se om du finner noen du liker. Anonymkode: b1de6...716 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2016 #3 Del Skrevet 28. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: finn.no er en ok plass å starte. Der kan du stille inn søkekriteriene og se om du finner noen du liker. Anonymkode: b1de6...716 Sant det, men jeg har ikke peiling på hvilken folk er fornøyd med. Type ikke sluker drivstoff, ofte gjentakende feil på merket osv. Hadde satt pris på noen erfaringer. Stoler ikke blindt på selger akkurat. Etter det vil jeg ta imot ditt tips å bruke Finn.no Anonymkode: 02302...a2b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 28. juli 2016 #4 Del Skrevet 28. juli 2016 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Sant det, men jeg har ikke peiling på hvilken folk er fornøyd med. Type ikke sluker drivstoff, ofte gjentakende feil på merket osv. Hadde satt pris på noen erfaringer. Stoler ikke blindt på selger akkurat. Etter det vil jeg ta imot ditt tips å bruke Finn.no Anonymkode: 02302...a2b Til ønsket pris, ikke bruke mye drivstoff, stor nok til å få med barnevogn, isofix til under 50.000,- Du ender opp med noe som ikke burde gått på veien, og skulle den klare det vil det være ett eller annet som dukker opp hele tida. Har nok av erfaring med biler som har trilla mange mil, og som kunne selges for den summen Alle biler har bærebruer/kuler, endeledd, bremser og dempere som det fort kan gå sønder, eller at noe sitter fast. Gå heller opp til rundt 100.000,- Da vil det være mye mer å velge i Kunne du kommet opp på denne f.eks vill du hatt en bil som går ei stund uten de helt store kostnader som måtte dukke opp http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=72453691 .....bare et eksempel Endret 28. juli 2016 av tdm900 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dodge Skrevet 28. juli 2016 #5 Del Skrevet 28. juli 2016 Det hjelper viss du dropper isofiks. Da har du Ford Mondeo, Mercedes E klasse, Volvo 850, V70. Honda Accord. BMW 5 serie E39 viss den ikkje er kjørt av ungdommer eller barnslig voksne, det samme gjelder for dei fleste andre biler også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2016 #6 Del Skrevet 28. juli 2016 Alle biler går i stykker før eller siden. Femti tusen er ikke mye for en bil, så da blir det en eldre/gammel bil du kan få og de går ganske ofte i stykker de også. Vanlig slitasje som må repareres, skjer stadig vekk. Du kan være heldig med en gammel bil og du kan være veldig uheldig. Noen selgere er uærlige og det er alltid mulig å bli lurt uansett. Det er et sjansespill, med mindre du kjenner og stoler på en ærlig person i familien, eller en gammel nabo som har tatt godt vare på sin bil hele tiden. Det har ikke noe med merke på bilen å gjøre. Jeg har kjørt mange forskjellige bruktbiler og vet at ting kan skje uventet med alle typer biler. Når du finner deg en bil må du få reparert feil og slitasje når det går i stykker. Ikke kjør videre og la en skade bli så stor at den drar andre ting med seg. Da blir det unødvendig dyrt. Du går en veldig spennende tid i møte. Lykke til. Anonymkode: b1de6...716 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2016 #7 Del Skrevet 28. juli 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Sant det, men jeg har ikke peiling på hvilken folk er fornøyd med. Type ikke sluker drivstoff, ofte gjentakende feil på merket osv. Hadde satt pris på noen erfaringer. Stoler ikke blindt på selger akkurat. Etter det vil jeg ta imot ditt tips å bruke Finn.no Anonymkode: 02302...a2b 18 minutter siden, tdm900 skrev: Til ønsket pris, ikke bruke mye drivstoff, stor nok til å få med barnevogn, isofix til under 50.000,- Du ender opp med noe som ikke burde gått på veien, og skulle den klare det vil det være ett eller annet som dukker opp hele tida. Har nok av erfaring med biler som har trilla mange mil, og som kunne selges for den summen Alle biler har bærebruer/kuler, endeledd, bremser og dempere som det fort kan gå sønder, eller at noe sitter fast. Gå heller opp til rundt 100.000,- Da vil det være mye mer å velge i Kunne du kommet opp på denne f.eks vill du hatt en bil som går ei stund uten de helt store kostnader som måtte dukke opp http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=72453691 .....bare et eksempel Tusen takk for tips. Ja ser poenget. 50.000kr er vel ikke så mye i dag nei😑 Kan vurdere å gå høyere og ser poenget ditt. 100.000kr må da hvertfall være Max ellers hadde jeg kjøpt ny med billån noe jeg helst ikke vil. Må ha kapital til bosted også. Flere tips rundt 100.000kr Max grense du eller andre? Anonymkode: 02302...a2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2016 #8 Del Skrevet 28. juli 2016 Dieselbiler er ikke miljøskadelige. Dieselbiler er ikke årsaken til skader på miljøet, folk som kaster McDonaldspapir i veikantene, kronisk, og kuer... de er miljøskadelige Elbiler er miljøskadelige pga batteriene. Anonymkode: 76fcd...1ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2016 #9 Del Skrevet 28. juli 2016 Dieselbiler er svært miljøskadelig. Særlig lokalt pga. Nox utslipp. Det eneste som kan være bedre med diesel er lavere utslipp av co2. Co2 er imidlertid ikke en farlig gass, men bidrar til å gjøre jorden varmere. Co2 utslipp fra 500 000 biler tilsvarer et par store skip som bruker tungolje. Dvs. co2 hylingen fra biler er ikke det verste som finnes der ut, men det er Nox som vi bør være mest redde for lokalt. Elbiler er derimot svært miljøvennlige. Batteriene har vist seg å være mye mer robuste enn det motstanderne har påstått i medier. De svekkes lite over tid og kan få et langt liv etter at bilene har rustet opp f.eks. å kobles til solcellepaneler hjemme. Kjører du elbil så kan du fint være overlegen å si at du er miljøbevisst. Anonymkode: 8c67e...155 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2016 #10 Del Skrevet 28. juli 2016 Dette er japansk kvalitet av beste sort: http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=77936928 Bilen er nesten 100% galvanisert, noe som er svært uvanlig for japanske biler. Den norske importøren har i tillegg brukt tektyl på importerte biler fra de var nye. Av feil og mangler kan du regne med at nesten ingenting går galt. Kun slitedeler (dekk og bremser) må byttes ut av og til. I bagasjerommet kan du få plass til selv de største barnevognene. Vi har en slik, eldre utgave, som nærmer seg 15 år og ser fortsatt ut som ny! Lykke til med biljakten! Anonymkode: 8c67e...155 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 28. juli 2016 #11 Del Skrevet 28. juli 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dieselbiler er svært miljøskadelig. Særlig lokalt pga. Nox utslipp. Det eneste som kan være bedre med diesel er lavere utslipp av co2. Co2 er imidlertid ikke en farlig gass, men bidrar til å gjøre jorden varmere. Co2 utslipp fra 500 000 biler tilsvarer et par store skip som bruker tungolje. Dvs. co2 hylingen fra biler er ikke det verste som finnes der ut, men det er Nox som vi bør være mest redde for lokalt. Elbiler er derimot svært miljøvennlige. Batteriene har vist seg å være mye mer robuste enn det motstanderne har påstått i medier. De svekkes lite over tid og kan få et langt liv etter at bilene har rustet opp f.eks. å kobles til solcellepaneler hjemme. Kjører du elbil så kan du fint være overlegen å si at du er miljøbevisst. Anonymkode: 8c67e...155 Det du sier om skip stemmer ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 28. juli 2016 #12 Del Skrevet 28. juli 2016 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dieselbiler er svært miljøskadelig. Særlig lokalt pga. Nox utslipp. Det eneste som kan være bedre med diesel er lavere utslipp av co2. Co2 er imidlertid ikke en farlig gass, men bidrar til å gjøre jorden varmere. Co2 utslipp fra 500 000 biler tilsvarer et par store skip som bruker tungolje. Dvs. co2 hylingen fra biler er ikke det verste som finnes der ut, men det er Nox som vi bør være mest redde for lokalt. Elbiler er derimot svært miljøvennlige. Batteriene har vist seg å være mye mer robuste enn det motstanderne har påstått i medier. De svekkes lite over tid og kan få et langt liv etter at bilene har rustet opp f.eks. å kobles til solcellepaneler hjemme. Kjører du elbil så kan du fint være overlegen å si at du er miljøbevisst. Anonymkode: 8c67e...155 Vet du da hvor mye en dieselbil på nesten 200hk slipper ut av NOx mot CO2? CO2 bidrar ikke et spøtt til å gjøre jorden varmere, sludder og vås! Over en 30 års periode er den på vei opp, men ikke over 100år. Husk det har vært dyrka korn og brygga øl på Grønland, men det er ikke korrekt å komme med slik fakta for de som hyler høyt om "global oppvarming". Da mister de jobben, eller de får ikke støtte fra det landet de jobber for.....så, kort og godt svindel hele greia! Hvorfor hadde vi "Storofsen" på 1700-tallet?? Da var det ingen som visste noe "global oppvarming" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2016 #13 Del Skrevet 28. juli 2016 27 minutter siden, amativeReflection skrev: Det du sier om skip stemmer ikke. Ja, det er enda verre enn jeg husket: http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-1229857/How-16-ships-create-pollution-cars-world.html Anonymkode: 8c67e...155 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2016 #14 Del Skrevet 28. juli 2016 13 minutter siden, tdm900 skrev: CO2 bidrar ikke et spøtt til å gjøre jorden varmere, sludder og vås! Jo, alle forskere er enige om dette. Det finnes bare mektige lobby grupper betalt av oljeindustrien som prøver å skape tvil. Anonymkode: 8c67e...155 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 28. juli 2016 #15 Del Skrevet 28. juli 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jo, alle forskere er enige om dette. Det finnes bare mektige lobby grupper betalt av oljeindustrien som prøver å skape tvil. Anonymkode: 8c67e...155 😂😂😂😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2016 #16 Del Skrevet 28. juli 2016 29 minutter siden, tdm900 skrev: 😂😂😂😂 https://www.theguardian.com/environment/2015/jul/08/exxon-climate-change-1981-climate-denier-funding Gratulere! Du er offisielt medlem av fornektingklubben til Exxon. De krever ingen IQ test. Anonymkode: 8c67e...155 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2016 #17 Del Skrevet 28. juli 2016 KG på sitt beste her...fokus, folkens! 50k kr er ikke for lite for en bil. Dette får du gode 10 år gamle biler for. Honda Civic (eller sjuseter Stream), Toyota Corolla (evtl Verso) eller en Mazda 5 (sjekk for rust!) kan være supre bruktbilkjøp. Lykke til! Anonymkode: b6af0...5ba 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 28. juli 2016 #18 Del Skrevet 28. juli 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: https://www.theguardian.com/environment/2015/jul/08/exxon-climate-change-1981-climate-denier-funding Gratulere! Du er offisielt medlem av fornektingklubben til Exxon. De krever ingen IQ test. Anonymkode: 8c67e...155 Det krever ingen IQ-test for å forstå klimabløffen heller, men dere godtroende fjols som tror på dét får bare gjøre det! Ferdig snakka! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 28. juli 2016 #19 Del Skrevet 28. juli 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er enda verre enn jeg husket: http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-1229857/How-16-ships-create-pollution-cars-world.html Anonymkode: 8c67e...155 I hvilken verden er svovel synonymt med CO2? De slipper ut like mye svovel som X antall biler, men det er jo bare fordi vi tillater dem å kjøre med drivstoff som er fult av svovel. Men EU har nå begynt å kreve at det er mindre svovel i drivstoffet, så det problemet er snart løst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå