Gå til innhold

Oppkjøring bil

emmy4158

Anbefalte innlegg

Nå er det lenge siden jeg kjørte opp. Fikk ingen spørsmål, men gikk runden uten å bli spurt. Sjekket dekk, speil, vindusviskere osv. Tror sensor lurte veldig på hva jeg holdt på med der jeg trasket rundt og sjekket bilen utvendig.

Tok i underkant av en time. Ventet litt lenge med å kjøre ut i kryss, men det syntes han var ok. Better safe than sorry :) Pass på å stoppe for fotgjengere og svinge godt unna syklister, samt å holde vikeplikt og gi signal. Vær smart når du skal parkere og se alltid i blindsonen når du bytter fil eller kjører forbi. Du kommer veldig langt med sunn fornuft og forsiktig kjøring. Ikke ta sjanser og ikke gi etter for press fra andre bilister.

Brems ned om du ser noe som kan være en fare. For eksempel barn som kan løpe ut i veien, biler som er på vei til å rygge ut. Brems i god tid men forsiktig (ingen bråbremsing). Hold fartsgrensene og vær tydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Den 2. august 2016 at 15.52, emmy4158 skrev:

Jeg strøk pga at jeg ikke så i blindsonen når jeg rygget... Jeg så i blindsonen men siden jeg rygget forsiktig bak trodde jeg at jeg ikke måtte stoppa da den hadde god plass til å kjøre ut... Det var det som ødla sa sensoren.. Ellers kjørte jeg kjempefint i byen. Er så utroooolig flauuu no og ingen motivasjon heller til å fortette. Føler alle klarte det på første forsøk.. Måtte også bare si til en at jeg ikke kjørtee opp likevell... Så løy jeg ogsåå..

Oppsto det en farlig situasjon ut av det? Synes det høres litt rart ut at du kjørte helt feilfrit,men strøyk kun fordi sensor mente du ikke så i blindsonen.

Anonymkode: 3e25d...b42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oppsto det en farlig situasjon ut av det? Synes det høres litt rart ut at du kjørte helt feilfrit,men strøyk kun fordi sensor mente du ikke så i blindsonen.

Mitt inntrykk så langt (har ikke hatt oppkjøring, men tatt teori og øvelseskjørt mye) er at de fokuserer en del på hvor farlig det er å rygge pga at det gir så dårlig sikt - spesielt for f.eks. lave barn, dyr o.l. som kan brått stå bak bilen - derfor må det gjøres så sakte, helst unngås om mulig, bruke hjelpeperson om nødvendig, sjekke blindsonen, osv. Fordi det selvsagt kan bli en farlig situasjon om man ikke er tilstrekkelig forsiktig.

Anonymkode: 0bf72...352

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den 3. august 2016 at 19.24, AnonymBruker skrev:

Mitt inntrykk så langt (har ikke hatt oppkjøring, men tatt teori og øvelseskjørt mye) er at de fokuserer en del på hvor farlig det er å rygge pga at det gir så dårlig sikt - spesielt for f.eks. lave barn, dyr o.l. som kan brått stå bak bilen - derfor må det gjøres så sakte, helst unngås om mulig, bruke hjelpeperson om nødvendig, sjekke blindsonen, osv. Fordi det selvsagt kan bli en farlig situasjon om man ikke er tilstrekkelig forsiktig.

Det er greit nok,men at de ter stryk i seg selv stusser jeg på.Og ts skrev hun kjørte sakte. Har forøvrig lappen selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 3.8.2016 at 19.06, AnonymBruker skrev:

Jeg sier bare det han sa. Å bryte vikeplikt er nok ganske ille for sensorer og det skal det jo og være. Han sa " det var parkeringen som gjorde at du strøyk idag for du så ikke blindsonen og bilen måtte stoppe for  deg". Ellers sa han jeg kjørte kjempefint. Men jeg tenker at man må hjelpe hverandre og, når jeg har kjørt på andre parkeringsplasser hender det ofte at jeg må stoppe for de som rygger, selv om de har vikeplikt. Utrolig irriterende men må huske på det til neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er greit nok,men at de ter stryk i seg selv stusser jeg på.Og ts skrev hun kjørte sakte. Har forøvrig lappen selv

Jo, når jeg rygger er jeg alltid forsiktig, men siden jeg ikke kastet et blikk i blindsonen der det kom bil brøyt jeg vikeplikten så skjønner at jeg strøk. Er bare kjipt å lese at andre har bestått selv om de brøyt vikeplikten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 3.8.2016 at 19.24, AnonymBruker skrev:

Ja, og jeg sjekket ikke blindsonen... Så kjipt men sånn er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fikk lappen dagen etter jeg hadde fylt 18 med glans. Fikk spørsmål om å vise og forklare hvordan jeg sjekker olja. Kjørte ikke i mer enn 20 minutter, og sensor hadde ingenting å påpeke. Er vel en fordel selvfølgelig at jeg kjørte moped i to år først, da kan man jo allerede trafikkreglene 

Anonymkode: 4893d...808

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4. august 2016 at 23.46, emmy4158 skrev:

Jo, når jeg rygger er jeg alltid forsiktig, men siden jeg ikke kastet et blikk i blindsonen der det kom bil brøyt jeg vikeplikten så skjønner at jeg strøk. Er bare kjipt å lese at andre har bestått selv om de brøyt vikeplikten.

Da skjønner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...