emmy4158 Skrevet 27. juli 2016 #1 Del Skrevet 27. juli 2016 Jeg har oppkjøring snart, og er ganske nervøs som andre flest. Nytter ikke å lese at andre har strøket opp til 4-5 ganger Hvilken spm fikk dere? Og måtte dere i panseret å forklare? Er utrolig redd for å ikke klare kontrollspørsmålene og ikke minst å rygge. Hvor lenge kjørte dere? Og følte dere det gikk bra selv også strøyk dere når dere trodde det gikk såååå bra? Er redd det blir å skje med meg, haha.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Walterwhite Skrevet 27. juli 2016 #2 Del Skrevet 27. juli 2016 Fikk spørsmål om hvor nødblinken var og om den fungerte når bilen var av.. Tok en halvtimes tid, kjørte vel i 20 minutter. Jeg var sabla stressa så kvelte bilen en gang men bestod med glans. Så lenge du ikke bryter fartsgrensen, vikeplikt eller er til fare for deg selv eller andre går det nok fint Pust med magen, i verste fall må du gjøre det på nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emmy4158 Skrevet 27. juli 2016 Forfatter #3 Del Skrevet 27. juli 2016 1 minutt siden, Rørleggerfrue skrev: Fikk spørsmål om hvor nødblinken var og om den fungerte når bilen var av.. Tok en halvtimes tid, kjørte vel i 20 minutter. Jeg var sabla stressa så kvelte bilen en gang men bestod med glans. Så lenge du ikke bryter fartsgrensen, vikeplikt eller er til fare for deg selv eller andre går det nok fint Pust med magen, i verste fall må du gjøre det på nytt. Åja, tok ikke mer en det altså? Så før meg over en 1 time med kjøring. takktakk for tips! Skal prøve å ikke stresse, da gjør man ofte mye rare feil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Walterwhite Skrevet 27. juli 2016 #4 Del Skrevet 27. juli 2016 Neida det var over på et blunk Er nok forskjell fra sted til sted da, men her så var det fort gjort Hadde time klokka ni og rakk jobben klokka ti med der midlertidige førerkortet i handa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 28. juli 2016 #5 Del Skrevet 28. juli 2016 6 timer siden, emmy4158 skrev: Jeg har oppkjøring snart, og er ganske nervøs som andre flest. Nytter ikke å lese at andre har strøket opp til 4-5 ganger Hvilken spm fikk dere? Og måtte dere i panseret å forklare? Er utrolig redd for å ikke klare kontrollspørsmålene og ikke minst å rygge. Hvor lenge kjørte dere? Og følte dere det gikk bra selv også strøyk dere når dere trodde det gikk såååå bra? Er redd det blir å skje med meg, haha.... Skulle du få spørsmål om noe under panseret, er det viktigste å peile olje på motor, og kanskje spylervæske bremsevæske. Blir det om lys må du bare spørre om hjelp fra sensor for å sjekke bremselys om det ikke er mulig stå med baken mot et vindu, ellers kan du enkelt klare de andre selv. Om du skulle være så "uheldig" å ikke overholde vikeplikt fra høyre, og det skjer bare en gang hvor du påpeker det selv, så skulle det gå bra. Kjør rolig og ikke over fartsgrensen, men heller ikke for sakte så går dette i gleden skal du se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2016 #6 Del Skrevet 28. juli 2016 Dette går så bra ts. Klampen i bånn og lappen er biff. Sensorer hater lusekjørere som prøver å "safe" inn oppkjøringen med å ligge aaaltfor langt under fartsgrensen. Anonymkode: 6a99b...e75 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emmy4158 Skrevet 28. juli 2016 Forfatter #7 Del Skrevet 28. juli 2016 11 timer siden, Rørleggerfrue skrev: Neida det var over på et blunk Er nok forskjell fra sted til sted da, men her så var det fort gjort Hadde time klokka ni og rakk jobben klokka ti med der midlertidige førerkortet i handa Hahah åh høres veldig greit ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2016 #8 Del Skrevet 28. juli 2016 http://www.forerkortsentralen.no/wp-content/uploads/2014/08/Sikkerhetskontroll-klasse-B.pdf Ang tid hadde jeg en times oppkjøring. Veivesnet sier mellom 60-75 min avhening av hvilken klasse Anonymkode: 3e25d...b42 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
applestories Skrevet 28. juli 2016 #9 Del Skrevet 28. juli 2016 Her jeg bor varer oppkjøringen i 75 minutter. 15 minutter til å hilse på og to kontrollspørsmål, og evaluering etterpå, og ca. 50-60 minutter kjøring, rygging, parkering både i sentrum og utenfor på smale trange landeveier, ifølge de som har kjørt opp nå i vår og sommer. Kan ikke si jeg gleder meg, men de fleste står jo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
infectedsopp Skrevet 28. juli 2016 #10 Del Skrevet 28. juli 2016 21 timer siden, emmy4158 skrev: Jeg har oppkjøring snart, og er ganske nervøs som andre flest. Nytter ikke å lese at andre har strøket opp til 4-5 ganger Hvilken spm fikk dere? Og måtte dere i panseret å forklare? Er utrolig redd for å ikke klare kontrollspørsmålene og ikke minst å rygge. Hvor lenge kjørte dere? Og følte dere det gikk bra selv også strøyk dere når dere trodde det gikk såååå bra? Er redd det blir å skje med meg, haha.... Var ganske nervøs selv! Jeg fikk spørsmål om å sjekke at vindusviskerene var i orden. Fikk OK på den. Usikker på hvor lenge jeg kjørte (gikk ganske fort, tipper max 40 min?) Hadde ganske grei sensor også Jeg hadde et vikepliktsbrudd som jeg etter kjøringen påpekte (da han spurte hvordan jeg selv syntes det gikk). Det er i hvert fall viktig å påpeke slike ting når dere er tilbake dersom det skjer, det tror jeg er et lite pluss. Kommer an på hvor grovt selvfølgelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emmy4158 Skrevet 28. juli 2016 Forfatter #11 Del Skrevet 28. juli 2016 9 minutter siden, applestories skrev: Her jeg bor varer oppkjøringen i 75 minutter. 15 minutter til å hilse på og to kontrollspørsmål, og evaluering etterpå, og ca. 50-60 minutter kjøring, rygging, parkering både i sentrum og utenfor på smale trange landeveier, ifølge de som har kjørt opp nå i vår og sommer. Kan ikke si jeg gleder meg, men de fleste står jo. Åja såpass. Ja her håper jeg og tror det ikke varer så lenge hehe. Har hørt de bruker 45 minutt her men vet ikke sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emmy4158 Skrevet 28. juli 2016 Forfatter #12 Del Skrevet 28. juli 2016 6 minutter siden, infectedsopp skrev: Var ganske nervøs selv! Jeg fikk spørsmål om å sjekke at vindusviskerene var i orden. Fikk OK på den. Usikker på hvor lenge jeg kjørte (gikk ganske fort, tipper max 40 min?) Hadde ganske grei sensor også Jeg hadde et vikepliktsbrudd som jeg etter kjøringen påpekte (da han spurte hvordan jeg selv syntes det gikk). Det er i hvert fall viktig å påpeke slike ting når dere er tilbake dersom det skjer, det tror jeg er et lite pluss. Kommer an på hvor grovt selvfølgelig! Takk for svar. Skal huske på det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2016 #13 Del Skrevet 29. juli 2016 Vikepliktsbrudd bør gi stryk på oppkjøring, uansett om man påpeker det selv på oppsummeringen etterpå. Nytter ikke unnskylde seg med at man var klar over det i ettertid. Skulle man ha forårsaket alvorlig personskade i en kræsj med vikepliktsbrudd er det for sent å komme i ettertid til den skadde...opps..jeg gjorde en feil. Vikepliktsbrudd er no no! Anonymkode: 6a99b...e75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emmy4158 Skrevet 31. juli 2016 Forfatter #14 Del Skrevet 31. juli 2016 Ååå ikke lenge igjen nåå Så det nytter ikke å forklare seg etterpå?? Om man gjør noe feil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 31. juli 2016 #15 Del Skrevet 31. juli 2016 Har du gjort en tabbe som feks å glemme vikeplikt fra høyre eller kommer for tidlig ut i en rundkjøring, kan du fortelle hva du tenkte etterpå og det du sier vil alltid være med i sensors vurdering av deg som sjåfør. Jeg trodde jeg kom til å stryke hardt og brutalt pga en alvorlig feilvurdering i en rundkjøring, men da jeg fikk forklart hva som skjedde, syntes ikke sensor at det skulle ødelegge for den ellers så gode kjøringen min. Generaltabber gjort tidlig i kjøringen veier tyngre mot stryk enn generaltabber gjort på slutten av kjøringen, ihvertfall virker det sånn på det jeg har blitt fortalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emmy4158 Skrevet 1. august 2016 Forfatter #16 Del Skrevet 1. august 2016 22 timer siden, Minya skrev: Har du gjort en tabbe som feks å glemme vikeplikt fra høyre eller kommer for tidlig ut i en rundkjøring, kan du fortelle hva du tenkte etterpå og det du sier vil alltid være med i sensors vurdering av deg som sjåfør. Jeg trodde jeg kom til å stryke hardt og brutalt pga en alvorlig feilvurdering i en rundkjøring, men da jeg fikk forklart hva som skjedde, syntes ikke sensor at det skulle ødelegge for den ellers så gode kjøringen min. Generaltabber gjort tidlig i kjøringen veier tyngre mot stryk enn generaltabber gjort på slutten av kjøringen, ihvertfall virker det sånn på det jeg har blitt fortalt. Åå takk for svar... Får gjøre mitt beste selv om man gjøre de rareste tingene når man er nervøs.. I morgen braker det løs Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 2. august 2016 #17 Del Skrevet 2. august 2016 Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fredsmegleren Skrevet 2. august 2016 #18 Del Skrevet 2. august 2016 -fikk kun ett kontrollspørsmål. Kjøreskolene pleier å gi ut et hefte med alle kontrollspørsmålene du kan få -Tror jeg kjørte i 60 minutter, husker ikke -Lærte å rygge inn på parkeringsplass med flere biler uka før oppkjøring. Brukte veldig lang tid på å rygge på selve oppkjøringen, men gjorde det forsiktig og kontrollert nok. -Var usikker på om jeg strøk eller ei siden jeg selv la merke til "småfeil" som f.eks. å blinke ut av kryss tidlig nok Bare tenk at så lenge du holder deg rolig er det lettere å tolke situasjoner riktig og kjøringen blir mye mer behagelig for passasjeren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emmy4158 Skrevet 2. august 2016 Forfatter #19 Del Skrevet 2. august 2016 Jeg strøk pga at jeg ikke så i blindsonen når jeg rygget... Jeg så i blindsonen men siden jeg rygget forsiktig bak trodde jeg at jeg ikke måtte stoppa da den hadde god plass til å kjøre ut... Det var det som ødla sa sensoren.. Ellers kjørte jeg kjempefint i byen. Er så utroooolig flauuu no og ingen motivasjon heller til å fortette. Føler alle klarte det på første forsøk.. Måtte også bare si til en at jeg ikke kjørtee opp likevell... Så løy jeg ogsåå.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #20 Del Skrevet 2. august 2016 Jeg kjenner bare tre som klarte det på første forsøk. Og han ene mistenker jeg løy, så egentlig bare to. Anonymkode: bd2cb...d00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå