Gå til innhold

Fra 3 til 4

Almera

Anbefalte innlegg

På mandag viste endelig cb testen 3+, så nå er testetøsa ferdig med å teste. Nå er det ikke mer å teste føler jeg. Har bestilt tidlig ultralyd, så 14.september skal vi avgårde å se om det er noe liv. Da vil jeg være, ut ifra mine beregninger 7+6. Jeg er kjempespent. Jeg skulle gjerne ønske at jeg hadde litt mere symptomer enn hva jeg har, for de få som er der gjør at jeg blir superstressa om de er borte en dag. Nesten så jeg håper kvalmen kommer snikende snart, men ikke noe mer enn sist, for da klarte jeg meg bra med seabands og hyppige måltider. Men da visste jeg iallfall at jeg var gravid, selv om jeg har hørt om de som har hatt MA og fortsatt vært kvalme. 13.oktober vil jeg være 12+0, og den dagen gleder jeg meg stort til. Men herre jemini, det er jo hundre år til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

I dag er jeg 7 uker på vei!

Alt går egentlig veldig bra. Jeg kjenner tegn til graviditet hver dag, noe som gjør meg litt mer avslappet. Jeg er veldig kvalm når jeg står opp om morgenen, men klarer å holde meg. Det går som regel over utpå formiddagen, når jeg kommer i gang. Mat frister lite første delen av dagen. Jeg merker litt forverring på kvalmen dersom jeg spiser mye fet mat seint på kvelden, så det blir mest spising mellom kl 16 og 19. Ikke helt optimalt :fnise: Må begynne å planlegge måltidene litt fremover tror jeg. Nå blir det til at jeg kaster i meg det jeg har lyst på der og da. Denne uka har vært skikkelig stress hittil, med lange dager både på mannen og meg. Gleder meg til helga, selv om vi har fullt program da også. Savner kvalitetstid med veslesnupp. Morgenene som tidlig har vært så koselige er nå ødelagt av at jeg er så kvalm. 

Apropos veslesnupp - jeg grugleder meg litt til når den lille melder sin ankomst. Jeg er så redd for at hun skal bli lei seg. Hun har sikkert veldig godt av at jeg ikke er tilgjengelig 24/7, men allikevel føles det sårt. 

Om 6 dager skal vi på tidlig ultralyd. Håper så inderlig at det er liv nedi her. Det er ingenting som tilsier at det ikke skal være der, men man vet jo aldri. Hører jo så mye om MA så.. 

Endret av Almera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal jeg på tidlig ultralyd! Litt skrekkblandet fryd føler jeg. Jeg har googlet alt for mye og lest om de som tror de er veldig gravide også har den lille vært død i flere uker :( Men det vi jo aller helst gå bra. Og nå har jeg nye symptomer hver dag, noe som gjør meg mer beroliget. Nå har jeg fått den plutselige mettheten, som kommer etter tre skjeer med mat. Skrekkelig sulten når jeg setter i gang, og så kvalmende mett i neste øyeblikk. Husker så godt det samme fra sist. Etter TUL i morgen så har jeg lyst til å spise lunsj i byen, men jeg vet jo at det blir en skuffende opplevelse da jeg blir så fort mett. Men de første tyggene smaker godt da ;) 

Om alt ser fint ut i morgen, så gleder jeg meg til å høre når terminen blir satt til. Blir det april eller mai? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spira lever! :hoppe: Og jeg er etter målene 7+5 i dag, bare en dag kortere enn hva jeg har regnet meg frem til selv. Så da stemte nok EL-testen jeg tok. Så når det gjelder termin så ligger den fortsatt helt på grensa mellom april og mai. Så nå kan jeg kanskje puste letta ut? :) Og heller begynne å glede meg litt.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 14. september 2016 at 13.16, Almera skrev:

Spira lever! :hoppe: Og jeg er etter målene 7+5 i dag, bare en dag kortere enn hva jeg har regnet meg frem til selv. Så da stemte nok EL-testen jeg tok. Så når det gjelder termin så ligger den fortsatt helt på grensa mellom april og mai. Så nå kan jeg kanskje puste letta ut? :) Og heller begynne å glede meg litt.  

:klemmer::hoppendeglad::bolledeig:

Hipp hipp hurra!!! Gratulerer så mye ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...