Gå til innhold

Fra 3 til 4


Almera

Anbefalte innlegg

I mai 2014 ble vi foreldre til ei nydelig frøken, og nå er det på tide at vi prøver å utvide familien vår med en til. 

Jeg er i slutten av 20-årene, og er samboer med en flott herremann. Alt er på stell og livet er helt topp, bortsett fra at vi mangler en lillebror eller lillesøster. 
 

Vi bestemte oss for å begynne prøvingen i forrige uke, og jeg er på dag 1 av syklusen i dag. Det vil altså si at jeg sitter her med magen full av menssmerter og med et søtsug som ikke ligner noe :tunge1: Eggløsning er ventet rundt 7.august i følge womanlog-appen. Og neste mens 21.august. Som jeg selvfølgelig håper at ikke dukker opp. 
Jeg har regelmessige sykluser på 25 dager, og har hatt det siden jeg fjerna p-staven i januar. Vi har hoppet av i svingen siden da, og frem til forrige lørdag ;) 

Jeg hadde dagbok sist også, både prøve-, gravid-, og etterpådagbok. Og det var fint å få seg noen venner i samme situasjon, og nyttig i forhold til å notere ned litt av hvert :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia! :vinke:

Stemmer, det var selvfølgelig jente du fikk sist! :klaske: Jeg husker nesten ingenting fra det året, alt er en suppe, barselhjernen slo inn lenge før ungen var ute og fortsatte jo i evigheter etterpå :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Leopanter skrev:

Heia! :vinke:

Stemmer, det var selvfølgelig jente du fikk sist! :klaske: Jeg husker nesten ingenting fra det året, alt er en suppe, barselhjernen slo inn lenge før ungen var ute og fortsatte jo i evigheter etterpå :sjenert:

Det var ei lita kruttønne av ei jente ja :fnise:
Født på vranga, og bærer fortsatt preg av det. Herlig personlighet på henne da, men 2 åringer kan virkelig være en prøvelse til tider, selv om jeg tror at tiden som er nå er den morsomste hittil :) Akkurat nå så sitter jeg og hører henne kommandere sin far inne på badet. "Pappa sitte der!", " *jeg* klare sjøl" :P

Småbarnslivet har ikke skremt deg heller altså? Setter i gang på nytt du og? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 1 av det som forhåpentligvis er siste mens på et års tid er snart over, og den er like rar som forrige mens. Jeg fjernet p-staven i slutten av januar, og hele systemet kom fort i gjenge med regelmessig el og mens, og vanlig mengde. Forrige mens begynte som vanlig med menssmerter og slapphet rett før blødningen startet. Men så sluttet liksom alt opp, og resten av mensperioden kom det lite blod, mest brun utflod. Og det virker å være det samme denne gangen, begynner iallfall på samme måte. Blir litt stressa her, jeg :( Tenk om det er noe galt med meg? Jeg tok graviditetstest sist, som naturlig nok var negativ, så det er det bare å utelukke. Er det vanlig at sånt går litt opp og ned? Alt bortsett fra mengden blod er normalt liksom :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Almera skrev:

Det var ei lita kruttønne av ei jente ja :fnise:
Født på vranga, og bærer fortsatt preg av det. Herlig personlighet på henne da, men 2 åringer kan virkelig være en prøvelse til tider, selv om jeg tror at tiden som er nå er den morsomste hittil :) Akkurat nå så sitter jeg og hører henne kommandere sin far inne på badet. "Pappa sitte der!", " *jeg* klare sjøl" :P

Småbarnslivet har ikke skremt deg heller altså? Setter i gang på nytt du og? :) 

Denne perioden er definitivt den morsomste hittil! :jepp: Herlig alder. Han er veldig enkel å ha med å gjøre, han gutten vår, da, så jeg håper jeg får en sånn en neste gang også :ler: 

Nei, småbarnslivet har definitivt ikke skremt meg, men babytiden frister ikke veldig :riste: Ikke at han var særlig krevende da heller, men det viser seg at jeg trenger mye mer alenetid og personlig rom enn det jeg trodde om meg selv før. Og babytid er krevende, uansett hvilken unge du har, tror jeg. Så, det er med grugleding vi setter i gang nå, men vi vil så gjerne ha en stor familie og nære søsken, så da blir det nå sånn :Nikke: Nå ser det jo ut til at det kan ta litt tid også, i alle fall lengre enn sist (en one hit wonder :ler: ) så da er det egentlig ikke noe å vente med (selv om jeg starter i ny jobb til høsten :ninja: ). Vi er i pp3 nå.

 

Angående den tullinga med mensen aner jeg ikke om er normalt eller ikke, men jeg antar det. Det har i alle fall vært tull her i gården de siste månedene også :P Og jeg har vært hormonprevensjonsfri siden vi begynte å prøve for å få til Lille. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen min brukte nok bare litt tid på å komme i gang igår, for nå er alt normalt igjen. Greit at alt er normalt før vi begynner å prøve synes jeg :) 

Når bør vi egentlig begynne å ha sex regelmessig? I juni hadde jeg positiv el-test på dag 15, men da var syklusen på 28 dager, og nå var den på 25? Greit å bare kjøre på fra mensen er over,kanskje? Dette er så spennende! :fnise: Men jeg er redd vi blir skuffet. Forrige gang var det full klaff egentlig før vi begynte å prøve. Sluttet på p-piller 12., og ble gravid 25. Så heldig er vi sikkert ikke denne gangen.. 

Må vel bare prøve å leve som normalt. Jeg begynner på jobb igjen om to uker, etter snart 5 uker hjemme. Så første testing er rundt skolestart, så kanskje jeg er så opphengt i jobben at testingen kommer i andre rekke. Det hadde vært å håpe. Tipper jeg er ei skikkelig testhore. Bestilte 50 strimmeltester på eBay igår kveld :fnise: Apropos eBay, der er jeg ille om dagen. Bestiller alt mulig rart, mye i forbindelse med jobben da, så jeg er kanskje litt unnskyldt? Har et mål om at dette skoleåret skal være preget av orden i sysakene og mye god læring :) Jeg føler meg mer ivrig på nytt skoleår enn på lenge med elever jeg kjenner godt, fint klasserom med mange muligheter og fag jeg er komfortabel med. Håper at jeg klarer å holde på den iveren selvom jeg blir gravid. Ble ikke sånn kjempedårlig sist, endel kvalm og sliten, men klarte å holde iallfall kvalmen i sjakk med hyppige måltider. 

Ah, lillemor har egentlig sluttet å sove på dagtid, men nå sovnet hun i bilen, så jeg bare bar henne over i senga vår, så hun fortsatte å sove der. Litt deilig med litt alenetid midt på dagen også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå nærmer det seg eggløsning, jeg kjenner det på kroppen :fnise: Datoen i følge Ovia og Womanlog er den 7., men tror vi må begynne å stå på litt allerede nå. Tar ingen sjanser på å gå glipp av noe. 

Gikk nettopp tur med en liten en på 6 uker, og lillemor var med og trillet vogna hele veien ❤️ Tror hun kan bli ei kjempefin storesøster 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok nettopp to ulike EL-tester nå, og dette ble resultatet. Tok i går også, og da var de ikke så sterke. Tok de omtrent på samme tida på dagen. EL er egentlig, i følge diverse apper, på søndag.. 

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren, så kvalm! :overrasket: Håper, og tror, det er eggløsningen sin skyld. At det ikke er noe annen sykdom på gang. Veslemor begynner i bhg igjen i morgen så det passer dårlig at vi blir syke nå. Mener å huske at jeg har vært sånn ved EL tidligere. 

Vi har lagt inn aksjer torsdag og fredag, og må vel trå til i kveld også. Er ikke vant til å holde på så ofte jeg, funker ikke sånn i en vanlig småbarnshverdag :icon_lol: Så vi får se om det holder. Vi har vært på tur i helga, og jeg glemte selvfølgelig el-tester, så jeg vet ikke hvordan det ligger an. Det berømmelige EL-slimet lar nå vente på seg, eller så har jeg bare gått glipp av det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære dagbok! :lur:
Jeg klarer virkelig ikke å skrive mye på telefon eller nettbrett jeg, så nå som jeg fortsatt har ferie så blir det lite skriving. Fra fredag av så er jeg på plass ved laptopen igjen :) 
Men jeg glemmer ikke bort prøvingen for det altså, langt derifra. Nå er det 3 dager siden antatt eggløsning. Jeg testet ikke positivt på noen tester, men jeg var borte fra fredag til søndag, og testene lå hjemme. Jeg testet derimot så og si positivt på torsdag, og ingen av de andre testene har vært i nærheten så sterke. Jeg vet at de må være like sterke for at de skal telle, men uansett. I dag tidlig(TMI, folkens :opplyser:) så kom det litt blod på papiret når jeg tørket meg etter dobesøk, og det har murret i underlivet og strålt ut mot lysken i hele dag. Ikke vondt, men jeg kjenner "noe". Jeg tenker selvfølgelig festeblødning med en gang, men tillater meg ikke helt å håpe på noe. Var EL forrige torsdag så er jeg 6 DPO i dag ;)  En annen mulighet er at EL faktisk er i dag, og det er derfor jeg blødde litt og har murringer. Vi får ta en kjapp en i pausa på håndballkampen etterpå :laugh:

Endret av Almera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro det eller ei, men søndag kveld testet jeg svakt positivt på en strimmeltest. Trodde vel egentlig ikke på det da jeg har lest mye om falskt resultat på slike tester. Kjøpte to tester på apoteket i går, og dette er resultatet på testen jeg tok på morgenen i dag! Jeg er mest sannsynlig 3+5 i dag.. Hadde nok EL litt før enn hva jeg trodde. 

Jeg kan virkelig ikke tro at jeg allerede er gravid!! Nå håper jeg bare klarer å holde på spira :sukk:

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her fortsatt, still pregnant! Tok en CB-test med ukeindikator etter jobb i dag, og den viste 2-3. Så noe skjer. Synes jeg kanskje er litt kort på vei i forhold til at jeg allerede har fått det resultatet,men.. Jeg har ikke så mye symptomer da, det plager meg faktisk litt. Ei venninne av meg hadde en MA i fjor, og hun opplevde positive tester men få symptomer.. Liker ikke... 

Jeg kommer til å bestille tidlig ultralyd om noen uker. Jeg er 4+0 eller noe, og bør vel kanskje være rundt 7-8 uker kanskje? 

Endret av Almera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende! Og så fort det klaffet for dere da :hjerte: Gratulerer med spire i magen! Skal krysse fingrene for at den holder seg på plass :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Aewyn skrev:

Spennende! Og så fort det klaffet for dere da :hjerte: Gratulerer med spire i magen! Skal krysse fingrene for at den holder seg på plass :D

Hei!! :hallo:
Takk! Ja, her gikk det fort i svingene. Godt du krysser fingrene med oss :) For jeg har ikke helt trua..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Almera skrev:

Hei!! :hallo:
Takk! Ja, her gikk det fort i svingene. Godt du krysser fingrene med oss :) For jeg har ikke helt trua..

Åå? Hvorfor ikke? :icon_frown:

Jeg følger deg gjerne videre jeg. Og krysser fortsatt fingrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge min egen beregning så er jeg 4+3 i dag. Hundreogførti år til dette er bankers. Det føles iallfall sånn. Jeg er helt sikker på at jeg var mer gravid på dette tidspunktet sist. Nå kunne jeg like så godt bare vært litt sliten etter jobbstart.

Helga er dessverre snart over, og den var altfor kort som alltid. Vi har gjort litt forskjellig, men det beste var vel kanskje en finfin tur i skogen på morgenen i dag. Bare vi tre. Plukka litt blåbær og leika i en barnehage som ligger i skogkanten. Og jeg kan ikke fatte hvorfor vi ikke gjør det oftere. Det er jo så mye mer ålreit enn å traske rundt i butikker når vi har fri, med en unge som flyr rundt som ei harebikkje med los, og vi kjefter og smeller bak. For sånn er det å ha en toåring med mye vilje. Og jeg hater meg selv som lar meg hisse opp, gang på gang, da jeg vet at jeg heller burde forholde meg rolig og snakke med henne. Altså, jeg er litt pedagogisk innimellom, men i butikksituasjoner så er det helt ille.. Så nå fremover blir det å holde seg langt unna shopping og mye mennesker i helgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 minutter siden, Aewyn skrev:

Åå? Hvorfor ikke? :icon_frown:

Jeg følger deg gjerne videre jeg. Og krysser fortsatt fingrene!

Nei, det er det at jeg føler meg så lite gravid. Og at jeg har tatt tester i går og i dag, sånne billigtester, og de er helt like :( Den i dag burde jo vært litt sterkere.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av kjære deg <3 Det er forskjellig mengde fargestoffer i de testene, og du er jo fortsatt i et veldig tidlig stadie av graviditeten. Jeg er sikker på at det der kommer til å gå helt fint. For akkurat nå ER du gravid. Plutselig ligger du langflat og helt overveldet av symptomer. :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg faktisk følt meg litt mer gravid. Var kvalm på morgenen i dag, og det har kommet igjen nå. Men ostepop funker, kvalm eller ei :fnise: Og jeg har hatt stikking og murring i underlivet, og puppene ser nesten ut som i sine glansdager ;) Så da skjer det ting da.
Og jeg som skal på overnattingstur med klassen min denne uka :klo: Kan bli spennende.. Men det er fint når det skjer litt, da går dagene litt fortere. Ellers føler jeg at skolestarten i år har vært så bra! Elevene har ikke gått på skolen en hel uke ennå, men jeg har en god følelse. Det er så mye lettere å dra på jobb når en trives så godt på jobben. Hos oss er det akkurat passe sosialt. Alltid noen å snakke med, men også rom for å sette seg aleine i sin egen verden etter at elevene har gått hjem. Etter 6 timer med undervisning så er det godt å få litt tid for seg selv. Mandager blir intense; full dag med undervisning og et par friminutt som jeg har inspeksjon. Godt å være ferdig med den dagen for denne uka :) 

Nei, er vel snart lov å legge seg kanskje :fnise: Jeg så at tv2 skulle starte opp med Åsted Norge igjen ikveld, men det får bli en annen gang på Sumo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut ifra denne dagboka så skulle en tro at ukene bare flyr avgårde, om man skal se på hyppigheten på innleggene. Men, det er dessverre ikke sant. I dag har jeg sletta alle gravidapper, og må forsøke å ikke tenke så mye på dette og heller prøve å være en god mor for godjenta mi. Føler jeg svikter litt på det området om dagen gitt. Blir alt for mye googling og lesing av skrekkhistorier rundt SA og MA. Har fortsatt lite symptomer; kun ømme bryster/brystvorter og murring i magen. I tillegg så tok jeg en sånn clearbluetest med ukesindikator i dag, og den viste 2-3, og ikke 3+ som jeg hadde forventet. Jeg er 5+2 i dag. Så da ble jeg litt motløs. og tenkte søren heller, jeg må bare klare å holde dette litt på avstand. 

Så nå i ettermiddag så har vi vært en tur på en bondegård og kost oss med dyrene der. Jeg er så svak for geiter :fnise: Har tidligere hatt et par stykker, og de var så søte :hjerte: Nå bor jeg sånn til at det hadde vært unaturlig med ei geit på plenen.. Jeg vet egentlig ikke hvem av oss, jeg eller toåringen, som koser seg mest på sånne steder. Hun kom i en liten klinsj med den ene geitebukken, hvor han brukte henne som kløstativ. Noe hun snakket om helt til hun lukket øynene for kvelden :fnise: "Stanga deg! Det var dumt!" :tunge1: Hun er ikke helt stødig på bruken av pronomener ennå. 

I morgen blir det lekeland tror jeg. Det er meldt drittvær, og en hel dag inne her hjemme er som å be om bråk. Dårlig på å leike på egenhånd denne frøkna vår. Håper det hjelper på etterhvert. Vil ikke tro at jeg kommer til å ha like god tid når vi kommer til mai neste år(forhåpentligvis...) 

Jeg har tilogmed fått barbert meg på beina og lakket negler på hender og føtter i kveld. Det er jaggu ikke verst :smilorange:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...