fuglekvitter__ Skrevet 26. juli 2016 #1 Skrevet 26. juli 2016 Foran meg i matbutikken så raser mannen til kassadama: "faen, ikke legg frosne coca colaer der, kan du fjerne dem?" Hvrfor kunne ikke vedkommende formulert seg i et høfflig toneleie og sagt: "Jeg vil bare si i fra at det trolig er lurt å ta vekk de frosne coca colaene". Jeg er overbevist om at han ville nådd inn til kassadamen da, og da mye raskere også. Når man hever stemmen og så og si banner i setningen så vil et hvert menneske bli redd, bekymret, trekke seg tilbake og muligens gå i forsvar. Neste gang skal jeg svare en sånn grinegubbe på en høfflig måte å be personen snakke litt hyggelig til folk. Hun kan jo ikke flytte et lass med coca cola bare på grunn av han på et så kort øyeblikk han mente tingene skulle flyttes på. 4
Turbofaen Skrevet 26. juli 2016 #2 Skrevet 26. juli 2016 Noen mennesker er så selvopptatte at i sentrum av deres univers, dem selv, har de alltid rett. 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2016 #3 Skrevet 26. juli 2016 Er det noe bry seg om? Sånn er det når man jobber i service yrke. Hilsen en som har jobbet flere år i service yrket. Anonymkode: fa157...ffa 3
fuglekvitter__ Skrevet 26. juli 2016 Forfatter #4 Skrevet 26. juli 2016 8 minutter siden, Turbofaen skrev: Noen mennesker er så selvopptatte at i sentrum av deres univers, dem selv, har de alltid rett. Ja - det nyttet ikke å si han i mot for å si det sånn.
fuglekvitter__ Skrevet 26. juli 2016 Forfatter #5 Skrevet 26. juli 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det noe bry seg om? Sånn er det når man jobber i service yrke. Hilsen en som har jobbet flere år i service yrket. Anonymkode: fa157...ffa Ja. Det tar ikke i fra meg nattesøvnen, men ja - jeg syntes det var unødvendig. 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2016 #6 Skrevet 26. juli 2016 han er gammel så han er mer værdt enn deg bare å la han gå foran i køen Anonymkode: 30f58...db7
Turbofaen Skrevet 26. juli 2016 #7 Skrevet 26. juli 2016 Mange sure epler som må bites i som serviceansatt. 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2016 #8 Skrevet 26. juli 2016 essensen skjønner jeg, og er helt enig! men frosne coca cola? hæ? Anonymkode: 6afc1...d3d 14
Aamu Skrevet 26. juli 2016 #10 Skrevet 26. juli 2016 2 timer siden, fuglekvinnen__ skrev: Foran meg i matbutikken så raser mannen til kassadama: "faen, ikke legg frosne coca colaer der, kan du fjerne dem?" Hvrfor kunne ikke vedkommende formulert seg i et høfflig toneleie og sagt: "Jeg vil bare si i fra at det trolig er lurt å ta vekk de frosne coca colaene". Jeg er overbevist om at han ville nådd inn til kassadamen da, og da mye raskere også. Når man hever stemmen og så og si banner i setningen så vil et hvert menneske bli redd, bekymret, trekke seg tilbake og muligens gå i forsvar. Neste gang skal jeg svare en sånn grinegubbe på en høfflig måte å be personen snakke litt hyggelig til folk. Hun kan jo ikke flytte et lass med coca cola bare på grunn av han på et så kort øyeblikk han mente tingene skulle flyttes på. Hæ? Frosne colaer?? 3
Gjest Krigerunge Skrevet 26. juli 2016 #11 Skrevet 26. juli 2016 1 time siden, fuglekvinnen__ skrev: Neste gang skal jeg svare en sånn grinegubbe på en høfflig måte å be personen snakke litt hyggelig til folk. Hun kan jo ikke flytte et lass med coca cola bare på grunn av han på et så kort øyeblikk han mente tingene skulle flyttes på. Gjør det! Det er så forbaska tilfredsstillende å irettesette uhyggelige mennesker.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2016 #12 Skrevet 26. juli 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er det noe bry seg om? Sånn er det når man jobber i service yrke. Hilsen en som har jobbet flere år i service yrket. Anonymkode: fa157...ffa Jeg synes ikke man skal slutte å bry seg. Det er ikke en ok måte å snakke til folk på. Anonymkode: 8042c...a6a 5
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2016 #13 Skrevet 26. juli 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes ikke man skal slutte å bry seg. Det er ikke en ok måte å snakke til folk på. Anonymkode: 8042c...a6a Sånn er det en slik jobb, takler man ikke det,så får man skaffe seg en jobb. 99 prosent av tiden er det beste å enten overse eller jatte med. Anonymkode: fa157...ffa 5
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2016 #14 Skrevet 26. juli 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Sånn er det en slik jobb, takler man ikke det,så får man skaffe seg en jobb. 99 prosent av tiden er det beste å enten overse eller jatte med. Anonymkode: fa157...ffa "annen Anonymkode: fa157...ffa
fuglekvitter__ Skrevet 26. juli 2016 Forfatter #15 Skrevet 26. juli 2016 5 timer siden, Turbofaen skrev: Mange sure epler som må bites i som serviceansatt. Hva med denne? Jeg går forbi en mann og vifter med en lapp man får på parfymeriet. Vifter litt med den, for å lukte på parfymen. Mannen går forbi og sier: "Hold den greien der unna meg!!!!!!!!!!" - okey. Jeg gadd ikke svare, men hva får folk ut av å surmule sånn...
fuglekvitter__ Skrevet 26. juli 2016 Forfatter #16 Skrevet 26. juli 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Sånn er det en slik jobb, takler man ikke det,så får man skaffe seg en jobb. 99 prosent av tiden er det beste å enten overse eller jatte med. Anonymkode: fa157...ffa Ja, men å be noen flytte en gigantisk kasse med masse frossen coca cola i mens han skal bli ekpedert også videre er jo helt umulig for de fleste.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2016 #17 Skrevet 26. juli 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: han er gammel så han er mer værdt enn deg bare å la han gå foran i køen Anonymkode: 30f58...db7 Ironi? 3 timer siden, Warchild skrev: Gjør det! Det er så forbaska tilfredsstillende å irettesette uhyggelige mennesker. Uhyggelige mennesker? Anonymkode: 73143...115
Gjest Krigerunge Skrevet 26. juli 2016 #18 Skrevet 26. juli 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ironi? Uhyggelige mennesker? Anonymkode: 73143...115 Når du høvler over ei dame eller en mann med en sur, bitter og sint holdning, kjefting så spyttet spruter og vulgære kommentarer så er du jaggu uhyggelig.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2016 #19 Skrevet 27. juli 2016 18 timer siden, fuglekvinnen__ skrev: Ja, men å be noen flytte en gigantisk kasse med masse frossen coca cola i mens han skal bli ekpedert også videre er jo helt umulig for de fleste. Jeg mener fortsatt det jeg skriver, da burde han/hun i kassen har ringt andre medarbeider og bed de om å gjøre eller sagt ifra høflig at jeg skal gjøre det når jeg blir ferdig med kundene i kassen. Greit nok at kunden kunne sagt ifra på en bedre måte, men det at de hadde frosne brus i butikken sier litt om butikken, kanskje kunden opplevde slike ting HELE tiden, og dette var droppen i begret. Anonymkode: fa157...ffa 3
Antlers Skrevet 27. juli 2016 #20 Skrevet 27. juli 2016 Kan jeg få spørre om hva frossen cola er? Joda, det ligger liksom i navnet, men jeg har aldri sett frossen cola i butikk, så jeg ble veldig nysgjerrig. Mener du cola-is? 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå