Gå til innhold

Sinna mann - på grunn av coca cola.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Foran meg i matbutikken så raser mannen til kassadama: "faen, ikke legg frosne coca colaer der, kan du fjerne dem?"

Hvrfor kunne ikke vedkommende formulert seg i et høfflig toneleie og sagt: "Jeg vil bare si i fra at det trolig er lurt å ta vekk de frosne coca colaene". Jeg er overbevist om at han ville nådd inn til kassadamen da, og da mye raskere også. Når man hever stemmen og så og si banner i setningen så vil et hvert menneske bli redd, bekymret, trekke seg tilbake og muligens gå i forsvar. 

Neste gang skal jeg svare en sånn grinegubbe på en høfflig måte å be personen snakke litt hyggelig til folk. Hun kan jo ikke flytte et lass med coca cola bare på grunn av han på et så kort øyeblikk han mente tingene skulle flyttes på. 

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen mennesker er så selvopptatte at i sentrum av deres univers, dem selv, har de alltid rett.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det noe bry seg om?

Sånn er det når man jobber i service yrke.

Hilsen en som har jobbet flere år i service yrket.

Anonymkode: fa157...ffa

• Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, Turbofaen skrev:

Noen mennesker er så selvopptatte at i sentrum av deres univers, dem selv, har de alltid rett.

Ja - det nyttet ikke å si han i mot for å si det sånn.

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noe bry seg om?

Ja. Det tar ikke i fra meg nattesøvnen, men ja - jeg syntes det var unødvendig.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

han er gammel så han er mer værdt enn deg bare å la han gå foran i køen

Anonymkode: 30f58...db7

Skrevet

Mange sure epler som må bites i som serviceansatt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

essensen skjønner jeg, og er helt enig!

men frosne coca cola? hæ?:klo:

Anonymkode: 6afc1...d3d

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Ok. 

Anonymkode: eb687...478

Skrevet
2 timer siden, fuglekvinnen__ skrev:

Foran meg i matbutikken så raser mannen til kassadama: "faen, ikke legg frosne coca colaer der, kan du fjerne dem?"

Hvrfor kunne ikke vedkommende formulert seg i et høfflig toneleie og sagt: "Jeg vil bare si i fra at det trolig er lurt å ta vekk de frosne coca colaene". Jeg er overbevist om at han ville nådd inn til kassadamen da, og da mye raskere også. Når man hever stemmen og så og si banner i setningen så vil et hvert menneske bli redd, bekymret, trekke seg tilbake og muligens gå i forsvar. 

Neste gang skal jeg svare en sånn grinegubbe på en høfflig måte å be personen snakke litt hyggelig til folk. Hun kan jo ikke flytte et lass med coca cola bare på grunn av han på et så kort øyeblikk han mente tingene skulle flyttes på. 

Hæ? Frosne colaer?? 

• Liker 3
Gjest Krigerunge
Skrevet
1 time siden, fuglekvinnen__ skrev:

Gjør det! Det er så forbaska tilfredsstillende å irettesette uhyggelige mennesker.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det noe bry seg om?

Jeg synes ikke man skal slutte å bry seg. Det er ikke en ok måte å snakke til folk på. 

Anonymkode: 8042c...a6a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke man skal slutte å bry seg. Det er ikke en ok måte å snakke til folk på. 

Anonymkode: 8042c...a6a

Sånn er det en slik jobb, takler man ikke det,så får man skaffe seg en jobb.

99 prosent av tiden er det beste å enten overse eller jatte med.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

"annen

Skrevet
5 timer siden, Turbofaen skrev:

Mange sure epler som må bites i som serviceansatt.

Hva med denne?
Jeg går forbi en mann og vifter med en lapp man får på parfymeriet. Vifter litt med den, for å lukte på parfymen. Mannen går forbi og sier: "Hold den greien der unna meg!!!!!!!!!!" - okey. :sjenert:

Jeg gadd ikke svare, men hva får folk ut av å surmule sånn...

Skrevet

Ja, men å be noen flytte en gigantisk kasse med masse frossen coca cola i mens han skal bli ekpedert også videre er jo helt umulig for de fleste. 

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

han er gammel så han er mer værdt enn deg bare å la han gå foran i køen

Anonymkode: 30f58...db7

Ironi?

3 timer siden, Warchild skrev:

Gjør det! Det er så forbaska tilfredsstillende å irettesette uhyggelige mennesker.

Uhyggelige mennesker?

Anonymkode: 73143...115

Gjest Krigerunge
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ironi?

Uhyggelige mennesker?

Anonymkode: 73143...115

Når du høvler over ei dame eller en mann med en sur, bitter og sint holdning, kjefting så spyttet spruter og vulgære kommentarer så er du jaggu uhyggelig. 

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, fuglekvinnen__ skrev:

Ja, men å be noen flytte en gigantisk kasse med masse frossen coca cola i mens han skal bli ekpedert også videre er jo helt umulig for de fleste. 

Jeg mener fortsatt det jeg skriver, da burde han/hun i kassen har ringt andre medarbeider og bed de om å gjøre eller sagt ifra høflig at jeg skal gjøre det når jeg blir ferdig med kundene i kassen.

Greit nok at kunden kunne sagt ifra på en bedre måte, men det at de hadde frosne brus i butikken sier litt om butikken, kanskje kunden opplevde slike ting HELE tiden, og dette var droppen i begret.

• Liker 3
Skrevet

Kan jeg få spørre om hva frossen cola er? Joda, det ligger liksom i navnet, men jeg har aldri sett frossen cola i butikk, så jeg ble veldig nysgjerrig. Mener du cola-is?

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...