Gå til innhold

En gammel historie om daten

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg dater en som er fra samme sted som en venninne (ikke SÅ god venninne), og hun kom med en liten kommentar, "jasså, dater du Dusjkongen, hehe, jaja", men hun ba meg bare spørre ham når jeg ba henne utdype. Og det gjorde jeg, og han mumlet bare noe om at han dusjet så ofte fordi han trente så mye, og prøvde å snakke det bort. Men da jeg spurte "venninna" mi igjen, så fortalte hun en historie som jeg ikke helt kommer over. Daten min hadde nemlig ofte vorspiel/nachspiel, og folk skal ha reagert på at han luktet, og noen gikk inn på badet, åpnet sluket i dusjen og la ned en del toalettpapir der. Og da det var fest der en uke eller to etterpå, så gikk de inn og åpnet sluket, og fant at papiret var godt som nytt, altså hadde ingen brukt dusjen i mellomtiden.. Og dermed fikk han tilnavnet "Dusjkongen", kjenner jeg blir litt kvalm av denne historien, det kan jo hende han hadde noen vanskeligheter på den tiden (er visst 10-12 år siden), men det er jo heller ikke noe bra.

Hva ville dere gjort med dette? Synes ikke det er noe kult om han har et dårlig rykte på hjemstedet, liksom!

Anonymkode: bbf80...581

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Putt papir i dusjen hans og see for your self ;) 

Anonymkode: 5ce67...e64

• Liker 3
Skrevet

Hadde ikke brydd meg så lenge han dusjet nå, og det hadde du vel lagt merke til om han ikke gjorde. 

Tror ikke det er "cred" på hjemstedet mitt å være sammen med meg heller (det store mobbeofferet), så hadde vært litt trist om andre hadde sett på det som et problem.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

"jasså, dater du Dusjkongen, hehe, jaja", men hun ba meg bare spørre ham når jeg ba henne utdype. Og det gjorde jeg, og han mumlet bare noe om at han dusjet så ofte fordi han trente så mye, og prøvde å snakke det bort. Men da jeg spurte "venninna" mi igjen, så fortalte hun en historie som jeg ikke helt kommer over.

Anonymkode: bbf80...581

Uansett hva dusjkongen har gjort eller ikke gjort så tyder dette på at han ikke er, eller ønsker å være ærlig mot deg. Ikke helt greit mot deg synes jeg.

Dette kan også bety at han har noen lidelser (tvangstanker, vannskrekk) som han prøver å skjule. Det enkleste er å putte han i dusjen og skru på vannet. Hvis han klikker før du komme så langt så begynner vi å se et mønster og du bør vurdere å redusere "nærkontakten" din med han hvis ikke du vil at lukten skal overføres til deg.

Anonymkode: 4f453...cf4

AnonymBruker
Skrevet

Først og fremst er det utrolig dårlig av din veninne og fortelle begynnelsen av en slik historie og så be deg spørre han om detaljer. Hun ber deg sette han i en pinlig situasjon og det mener jeg er mobbing. Regner med at denne fyren ikke var blant de mest populære i oppveksten (siden det blir laget et slikt kallenavn), og da er det naturligvis trist for han at saken dukker opp igjen over 10 år senere. Hun burde enten holdt helt kjeft, eller fortalt hele historien med en gang så hadde du hatt bedre grunnlag for å vite om du ville spørre han ut om dette eller ikke. At han ikke vil fortelle hisitorien selv synes jeg ikke er så rart heller. Om han har blitt mobbet for dette tidligere er det ikke spesielt moro å fortelle til ei man nettopp har begynt å date. 

Jeg hadde ikke latt dette påvirke datingen. Så godt som alle mennesker har gjort et eller annet i ungdomstiden som de ikke vil være stolte av i voksen alder, og det får være grenser for hvor små bagateller man skal la seg påvirke av. Det avgjørende må jo være om han dusjer og lukter normalt nå.

Anonymkode: 74ec4...640

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er fra et lite sted selv, og kjenner til mange lignende "vandrehistorier".

Det første du må tenke på er at det absolutt ikke trenger å være noe sannhet i historien. Dette er en typisk historie som gir den eller de som forteller den mye oppmerksomhet og gjerne et kick, noe som igjen ofte fører til overdrivelser og usannheter. Hvor mye kredibilitet gir du personer som fester med noen de mobber/gjør narr av? Og venninna di som tydeligvis liker å spre slike historier?

Dessuten så virker det jo ikke som om dette fortsatt er et problem, gitt at historien er sann. Jeg merker det godt på kjæresten min når vi er på hytta uten dusj i noen dager, så jeg regner med at dette er noe du ville lagt merke til selv og nevnt i HI hvis dette var en bekymring.

Anonymkode: 12215...69a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Herlighet, synes det sier mer om venninnen din enn han du dater. Det kan jo være at han sleit med ting på den tiden som gjorde at han ikke orket dusje og det er seriøst 10 år siden! Høres også ut som om det er et sårt tema for han siden han reagerte som han gjorde. Jeg falt i grus etter et samlivsbrudd for noen år siden og jeg dusjet nesten ikke. Høres ekkelt ut, men det var noe med dusjen jeg ikke orket. Tok et par år før det verste var over og fremdeles kan jeg kjenne motstand mot å dusje, men nå gjør jeg det likevel. Har hørt at barn/ungdom kan få samme reaksjon når foreldre skiller seg, at de nekter å dusje. 

Anonymkode: f8430...aea

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje han trente tidlig hver dag og dusjet på treningssenteret?

Anonymkode: 297ab...71d

• Liker 3
Skrevet

Hvis hun ikke er en SÅ god venninde, og hun bruker økenavn på ham og gjengir vandrerhistorier, ville jeg ikke vektlagt innholdet. Jeg ville kontret med: Bruker du økenavn på folk til vanlig, eller bruker du det bare på dem du har et hemmelig crush på? Å trekke frem gammel dritt fra 10-12 år tilbake, får henne til å fremstå usympatisk i mine øyne. Har hun kjæreste/date selv?

Hvis du selv synes han lukter rent og han fremstår velstelt, er det det som gjelder.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Historien er sikkert bare tull. Dessuten kan papiret ha tørket i mellomtiden. Det kan være en fjær som har blitt til ti høns. Hun der venninna di burde få passet påskrevet.

Anonymkode: f5108...83b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Historien er sikkert bare tull. Dessuten kan papiret ha tørket i mellomtiden. Det kan være en fjær som har blitt til ti høns. Hun der venninna di burde få passet påskrevet.

Anonymkode: f5108...83b

Word.

Anonymkode: f8430...aea

• 2 år senere...
Skrevet

Jeg kjenner til en lignende historie, faktisk er det godt mulig det er snakk om samme person, nesten for likt til at det ikke kan være det, men hvem vet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...