Gå til innhold

Burde jeg ringe legevakten?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er mulig jeg overdramatiserer her nå, men jeg er veldig bekymret av meg! Jeg har ikveld hatt ekstremt vondt i hode, KRAFTIG hjertebank + dunking i magen som synes fra utsiden.. I tillegg har jeg vært så sliten og klarte så vidt en butikktur uten å besvime.. Vanligvis ville jeg ikke tatt sånn på vei, men jeg er gravid i 3. Mnd og redd det kan være noe.. Hva tror dere??

Anonymkode: 26392...b62

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring legevakten og så får de avgjøre om det er noe å komme inn for...

• Liker 3
Gjest HappyWaffle
Skrevet

jeg ville ringt legevakten. hvis de mener du burde komme inn så gjør du det :) 

AnonymBruker
Skrevet

Dette bør du avgjøre selv, dete r du som har kjent og kjenner på dette. 

Anonymkode: 5e483...4de

Gjest summesumbi
Skrevet

Hadde ringt og hørt hva de sa, enten komme inn for sjekk eller la de avgjøre om du bør vente til i morgen tidlig og bestille hos legen din. Første som slår meg er at det er noe med blodtrykket. Været kan jo være en faktor, varmt, lummert osv 

AnonymBruker
Skrevet

Ta en telefon til legevakten å hør om de mener du bør dra innom der i dag. Synes ellers du bør kontakte fastlege i morgen tidlig å få deg en time. Kanskje du trenger å få tatt blodprøver? 

(Kom til å tenke på jernmangel/lav blodprosent når jeg leste det du skrev)

Anonymkode: c82c9...4e4

Skrevet

Ring føden eller legevakten. 

AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, Forundret.. skrev:

Ring føden eller legevakten. 

Man ringer da virkelig ikke føden i uke 12. Hva skal jordmødrene der liksom stille opp med? Lytte hjertelyd? Ringe obstetrisk bakvakt som kan henvise videre til legevakten da man ikke har noe på føden å gjøre før etter uke 20, minst?

Anonymkode: 64536...e57

• Liker 4
Skrevet

Selvsagt ringer du. Uansett bedre med en gang for mye enn en gang for lite

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man ringer da virkelig ikke føden i uke 12. Hva skal jordmødrene der liksom stille opp med? Lytte hjertelyd? Ringe obstetrisk bakvakt som kan henvise videre til legevakten da man ikke har noe på føden å gjøre før etter uke 20, minst?

Anonymkode: 64536...e57

Oi. Jeg leste feil. Jeg ser nå at det står 3 mnd og ikke 3 tremester. Beklager så mye! 

Ikke rart ingen andre skrev føden :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Når du er gravid og har slike symptomer, ringer du legevakten uten å spørre her først

Anonymkode: 7d2a4...4c5

Gjest summesumbi
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når du er gravid og har slike symptomer, ringer du legevakten uten å spørre her først

Anonymkode: 7d2a4...4c5

Kritiser,kritiser,kritiser. Du gikk vel ikke frivillig inn i tråden gjorde du vel?

Uansett, hvis man har høy terskel for å kontakte lege/vakt så er det jo greit å lufte problemet. Noen ville kanskje sagt,Næhhh filleting....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...