Gå til innhold

Brudd på samværsdag?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Den 25. juli 2016 at 16.24, AnonymBruker skrev:

Hun mener jeg bryter avtalen hvis jeg henter de minste som er i bhg før 16.00? Hun vil heller de skal være der enn sammen med meg.

Anonymkode: d277e...213

Dama må jo være sjuk !!! Var jeg deg ville jeg vist mor skapet skal stå! Si at onsdagen er din - ikke la henne herse slik hun prøver...

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
17 timer siden, Peter007 skrev:

De har avtale på dette da far er hjemme fra jobb ved sykdom på barna onsdager.

17 timer siden, Peter007 skrev:

De har avtale på dette da far er hjemme fra jobb ved sykdom på barna onsdager.

Enig i at om far må være hjemme v sykdom og planlegningsdager så er barnehagetiden hans tid..

• Liker 2
Skrevet

Her er vel det avgjørende hvem som har samvær per definisjon når barna er I barnehagen /skole. 

Praksis har vært at far har barna fra morgen av når det er fri fra skolen og sykdom på de. Avtalen forteller far skal hente etter barnehagen /skole. Upresis avtale er vel lov å si.

Men siden praksis har vært at far tar seg av barna skolestart ved sykdom, og annen fri er det vel dette som gjelder også nå. 

Når far leverer mandag morgen. Er det vel kanskje morsom har anvar fra skolestart mandag morgen vil jeg tro. 

Dette er også praktisk for mor om hun skal reise bort onsdagen slik hun slipper tre inn om det hender noe som gjør de må være hjemme fra barnehagen /skolen. 

Lik levering og henting til og fra samvær vil føles som mest rettferdig for begge parter. Det vil si ved morgen start eller kveld. Her har det være morgen siden far har hatt barna ved sykdom selv om det ikke er spesifisert I avtalen deres. Ny mer konkret avtale ville vel vært å foreslå. 

Mine tre siste avsnitt over er like rettferdig både for far og mor. Jeg kan ikke se noen av de ville ha noe I mot dette.

Lykke til TS. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Den 25. juli 2016 at 16.34, livmor skrev:

Dette blir jo bare dumt. Hvis hun nekter å se urimeligheten i dette, hadde jeg bestilt time på familievernkontoret. Disse tingene bør skrives ned i avtalen deres. 

Ville jeg også gjort. Mange fagfolk har veldig fokus på at far er viktig. Jeg har opplevd holdninger at far er nesten viktigere enn mor. Da bikker det jo over på motsatt vei. Begge er jo selvsagt like viktig. Sløkket at en kan herske sånn. Det er jo avkom av 2 personer så ser ikke logikken i at dette praktiseres. Burde blitt stoppet de som nektet en fordeler å se barnet sitt hyppig. Smålig og pirkete spør du meg. Og barna er de store taperene i dette. 

Anonymkode: af73d...796

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...