Gå til innhold

Brudd på samværsdag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I kontrakten vår står det at jeg henter annenhver onsdag i bhg, samme når jeg har helg. Grunnen til det står at jeg henter i bhg er for at mor skal levere i bhg for at jeg ikke skal måtte hente hos henne. Barna har en bedre overgang da enn at jeg henter hos mor. Hun MÅ ikke levere i bhg, men slik at jeg vet at jeg kan være på jobb til 16.00 de dagene fordi barna har blitt levert. Hvis barna blir syke eller har planleggingsdag på mine dager så har jeg vært hjemme. Nå står eldste uten bhg plass fordi han begynner på skolen. Jeg har samværsdag på onsdag hvor søskene skal i bhg, men ikke han. Jeg har visst dette lenge og har fri slik at jeg kan hente han etter mor har levert de andre. Nå får jeg ikke det fordi onsdagen er ikke min før 16.00 og de har planer. Jeg får sjeldent alenetid med hver av barna så ønsker selvfølgelig å være hjemme med han iom at onsdagen er min dag. Har vanlig samvær. Mor ønsker ikke at jeg skal ha barna så når hun ser en mulighet så tar hun den. Er ikke hele onsdagen min?

Anonymkode: d277e...213

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du 40/60 samvær, så er vel onsdagen din ja. Men står de etter kl.16 i avtalen. Så må du vel forholde deg til den. 

Synd mor er så vrang, for er kun barna de går utover.

• Liker 2
Skrevet

Hvordan onsdagen, eller andre dager, fordeles skjer jo etter avtale mellom dere. 

Dere hadde et opplegg som fungerte, men nå har ting endret seg. Da bør dere rett og slett lage en avtale og plan for den nye situasjonen. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hun mener jeg bryter avtalen hvis jeg henter de minste som er i bhg før 16.00? Hun vil heller de skal være der enn sammen med meg.

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I kontrakten vår står det at jeg henter annenhver onsdag i bhg, samme når jeg har helg. Grunnen til det står at jeg henter i bhg er for at mor skal levere i bhg for at jeg ikke skal måtte hente hos henne. Barna har en bedre overgang da enn at jeg henter hos mor. Hun MÅ ikke levere i bhg, men slik at jeg vet at jeg kan være på jobb til 16.00 de dagene fordi barna har blitt levert. Hvis barna blir syke eller har planleggingsdag på mine dager så har jeg vært hjemme. Nå står eldste uten bhg plass fordi han begynner på skolen. Jeg har samværsdag på onsdag hvor søskene skal i bhg, men ikke han. Jeg har visst dette lenge og har fri slik at jeg kan hente han etter mor har levert de andre. Nå får jeg ikke det fordi onsdagen er ikke min før 16.00 og de har planer. Jeg får sjeldent alenetid med hver av barna så ønsker selvfølgelig å være hjemme med han iom at onsdagen er min dag. Har vanlig samvær. Mor ønsker ikke at jeg skal ha barna så når hun ser en mulighet så tar hun den. Er ikke hele onsdagen min?

Det er jo ingen regler om hvordan det legges opp i særtilfeller som dette med mindre dere har skrevet det ned spesifikk. Kommunikasjon er stikkordet. Hvor tidlig har dere snakket om dette? For om dere har gjort det i dag som første gang så skjønner jeg godt at mor har tatt det for gitt at du skulle møte på jobb som vanlig og har derfor lagt planer. 

Anonymkode: cd088...409

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hun mener jeg bryter avtalen hvis jeg henter de minste som er i bhg før 16.00? Hun vil heller de skal være der enn sammen med meg.

Du kan da hente dem fra barnehagen når du ønsker det, når det er din samværsdag. Dummeste jeg har hørt at du skal vente til 16....

Angående eldste burde dere endre dette punktet slikt det passer bedre. Synd at hun er vrang på at du ikke får hentet barnet tidligere, men hun kan faktisk nekte det (dårlig gjort... men..).

Anonymkode: 5ce46...db4

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Står det at du ikke har samvær før etter kl.16.00 i avtalen. Eller at du har samvær onsdag? 

Det har mye å si, selv om mor kun er vrang for pur f*** her.

• Liker 1
Skrevet

Dette blir jo bare dumt. Hvis hun nekter å se urimeligheten i dette, hadde jeg bestilt time på familievernkontoret. Disse tingene bør skrives ned i avtalen deres. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror jeg hadde tolket dette, dersom jeg var mor, som at onsdagen var min fram til 16.00 og så var torsdag din frem til ettermiddagen. Men jeg hadde aldri vært vrang på det da, når den ene har så lite samvær, tenker jeg at man bør ønske all "ekstra tid" velkommen.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men altså - når ga du mor beskjed om at du kom til å ta deg fri fra jobben denne dagen? kan jo være at mor også benytter seg av muligheten til litt alene tid med eldste... 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, xinnia skrev:

Men altså - når ga du mor beskjed om at du kom til å ta deg fri fra jobben denne dagen? kan jo være at mor også benytter seg av muligheten til litt alene tid med eldste... 

Hun har eldste hjemme alene frem til skolestart, men uansett så ser jeg at iom at vi har 16.00 i kontrakten så ødelegger dette for meg og hun har det på det rene. Hun har også svart at hun betaler for at de minste er i bhg frem til 16.00 og de har bedre av å være der enn med meg så faktisk kan jeg ikke gjøre noe nå, men takk for svar.

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun har eldste hjemme alene frem til skolestart, men uansett så ser jeg at iom at vi har 16.00 i kontrakten så ødelegger dette for meg og hun har det på det rene. Hun har også svart at hun betaler for at de minste er i bhg frem til 16.00 og de har bedre av å være der enn med meg så faktisk kan jeg ikke gjøre noe nå, men takk for svar.

Unnskyld meg! Kjernetid i barnehage er fra klokken 14.00, så etter dette er det ikke noe pedagogisk opplegg etc. som skal kunne tilsi at barna ikke har det bedre hos deg. Fy flate så vrang den kvinnen er om hun virkelig mener at barna skal være der i stedet for hos sin PAPPA når de ser deg så lite fra før av. :( 

Om du ønsker å ha barna mer (om så bare timer), så avtaler du time hos FVK

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Unnskyld meg! Kjernetid i barnehage er fra klokken 14.00, så etter dette er det ikke noe pedagogisk opplegg etc. som skal kunne tilsi at barna ikke har det bedre hos deg. Fy flate så vrang den kvinnen er om hun virkelig mener at barna skal være der i stedet for hos sin PAPPA når de ser deg så lite fra før av. :( 

Rettelse! Kjernetid er TIL klokken 14.00

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes 4 alternativer. Ha alle barna fra morgen av, ha bare eldste i fra morgen av, hente de minste tidligere i bhg eller hente eldste 16.00 hos henne og så de andre i bhg. Så ja, veldig kjipt at det ble det siste. Hun ønsker ikke å møte opp på FVK og har sagt nei, selv om vi har flere ting så må diskuteres og forandres på kontrakten til neste år. Så får se hva som skjer.

Skrevet

Det finnes 4 alternativer. Ha alle barna fra morgen av, ha bare eldste i fra morgen av, hente de minste tidligere i bhg eller hente eldste 16.00 hos henne og så de andre i bhg. Så ja, veldig kjipt at det ble det siste. Hun ønsker ikke å møte opp på FVK og har sagt nei, selv om vi har flere ting så må diskuteres og forandres på kontrakten til neste år. Så får se hva som skjer.

For ei kjærring!! 

Det burde ikke stå noe klokkeslett om fra når på onsdag de er "dine". Du bør kunne hente de når du ønsker. Så lenge du ikke henter de rett etter at hun har levert de hver gang.

Men om du ønsker en dag med de, eller henter de f.eks kl.14.30 fordi at du kan. Så skal du få lov til det.

Hun bør for sin egen del ikke nekte å møte på FVK. Da viser hun jo rett ut at hun saboterer for samarbeid. Å det kan slå negativt på henne. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir kvalm av å lese om foreldre som kun prøver å ødelegge for den andre forelderen.Det er IKKE til barnas beste å holde på sånn. TS, kontakt FVK så fort som mulig!

Anonymkode: 13521...fdc

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere har avtalen, den gjelder. Be mor forholde seg til denne.Det er samværsabotasje fra hennes side.. Hvis ikke be en advokat skrive et brev til henne,og forklar henne om samværsabotasje. Hjelper ikke dette får du ta det videre derfra.

Skrevet
6 timer siden, xinnia skrev:

De har avtale på dette da far er hjemme fra jobb ved sykdom på barna onsdager.

Skrevet
8 timer siden, Peter007 skrev:

Men barnet er ikke hjemme fra barnehage pga sykdom...

TS- ikke spør mor om hun vil møte opp- bestill time til mekling hos familievernkontoret- regner med at de sender ut innkalling. Møter hun ikke så har du bevis på det- og kan ta det videre... om du ønsker.

• Liker 2
Skrevet
12 timer siden, Peter007 skrev:

Å han er tydeligvis god nok som pappa da barna er syke, men ikke da de er friske😞😞

Smells like bull💩💩💩

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...