AnonymBruker Skrevet 25. juli 2016 #41 Skrevet 25. juli 2016 Blir dokumentet endret etter din underskrift, er det dokumentforfalskning og straffbart, i tillegg til at du kan kreve det omgjort. Skriv umiddelbart klage til folkeregisteret. Vær forberedt på at du kan måtte anmelde. Men ikke vent, jo lenger du har visst om bindestreken, jo mindre troverdig er klagen/ ev anmeldelsen. Anonymkode: 2e790...91e 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2016 #42 Skrevet 25. juli 2016 Den 24.7.2016 at 0.14, 2Bhonest skrev: Tror du jeg ikke prøvde å skaffe med delt foreldreansvar? Vi kom til forliksrådet og min advokat anbefalte meg ikke om å ta saken for retten fordi delt foreldreansvar krever at begge foreldrene kan samarbeide. Noe hun ikke gjorde, så da var det meningsløst å gå noe videre, men heller satse på at hun gjorde det vi ble enige om i forliket. Det er hun som sitter med makten, når man ikke er gift og får barn sammen. I dag tror jeg det er nok å være samboere, men det var det ikke den gangen. Hvilken idiot av en advokat har du hatt? Delt foreldreansvar er noe man nesten automatisk får om man går til retten, med mindre det er særlige grunner som taler for at den andre ikke skal ha det. Delt omsorg er noe annet, og det anbefales ikke hvis man ikke kan samarbeide. Delt foreldreansvar gir en trygghet ved at hvis noe skjer feks. mor, så vil barnet automatisk havne hos far hvis han har foreldreansvar. Og mor kan ikke flytte ut av landet uten fars godkjenning. Uten foreldreansvar har man null man skulle sagt, og det er ekstremt sjelden noen ikke får det. Det handler stort sett om underskrifter ifm pass, skoler og helsevesen. (Jeg og far til mitt barn har selvsagt delt ansvar, selv om jeg har omsorgen alene. Kun ved pass har jeg vært nødt til å få underskrift. Altså en gang iløpet av ti år har han måtte kommet på banen ifm noe) Anonymkode: 5e682...686 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2016 #43 Skrevet 25. juli 2016 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blir dokumentet endret etter din underskrift, er det dokumentforfalskning og straffbart, i tillegg til at du kan kreve det omgjort. Skriv umiddelbart klage til folkeregisteret. Vær forberedt på at du kan måtte anmelde. Men ikke vent, jo lenger du har visst om bindestreken, jo mindre troverdig er klagen/ ev anmeldelsen. Anonymkode: 2e790...91e Takker for svar, det er jo nettopp det jeg også mener det er dokumentforfalskning og straffbart. Han har sagt han skal sjekke opp i det. Da jeg skrev dette ikke var greit. Vil han ikke noe vondt. Så vil ikke anmelde han. Det har vært mye tøft ift brudd så vil bare at vi skal respektere hverandre. Måten han svarte på vittnett om at han ville gjøre noe med det. Kansje fordi jeg påpekte det du sier og at det ikke er lov og faktisk straffbart. Uansett poenget er at det ikke var grei måte å gjøre det på. Hadde du anmeldt eller godtatt en unnskyldning? Håper jeg kan gå for det siste. Anonymkode: 0bd89...28a
Gjest 2Bhonest Skrevet 25. juli 2016 #44 Skrevet 25. juli 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilken idiot av en advokat har du hatt? Delt foreldreansvar er noe man nesten automatisk får om man går til retten, med mindre det er særlige grunner som taler for at den andre ikke skal ha det. Delt omsorg er noe annet, og det anbefales ikke hvis man ikke kan samarbeide. Delt foreldreansvar gir en trygghet ved at hvis noe skjer feks. mor, så vil barnet automatisk havne hos far hvis han har foreldreansvar. Og mor kan ikke flytte ut av landet uten fars godkjenning. Uten foreldreansvar har man null man skulle sagt, og det er ekstremt sjelden noen ikke får det. Det handler stort sett om underskrifter ifm pass, skoler og helsevesen. (Jeg og far til mitt barn har selvsagt delt ansvar, selv om jeg har omsorgen alene. Kun ved pass har jeg vært nødt til å få underskrift. Altså en gang iløpet av ti år har han måtte kommet på banen ifm noe) Anonymkode: 5e682...686 Hadde en av Norges beste advokater på familerett og han er langt fra noen idiot. Om du fikk med deg det jeg skrev tidligere, så skjønner jeg ikke hvorfor du kommer med dette tilsvaret. Jeg skrev at begge må kunne samarbeide, om man skal kunne få rettens medhold på deling av foreldreansvar. Min advokat sa at om retten ikke tilkjenner meg delt foreldreansvar, så er den saken opp og avgjort for all fremtid. Få på plass samarbeidet, så skal vi se på saken igjen, sa han. Jeg har ingenting å stille hans utsagn i noen som helst tvil, så derfor inngikk vi et forlik. Vennlist. Ikke lær meg om de essensielle tingene. De kan jeg på rams og har holdt på med dette i mange år.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå