AnonymBruker Skrevet 24. juli 2016 #1 Skrevet 24. juli 2016 Jeg lurer på om medikament overdoser (klassifisert som alvorlige) KAN være en grunn til epilepsianfall som er kommet fra dagen etter og kommer jevnlig? CT og EEG viste ikke noe unormalt, men er kroppen i ubalanse med mat og væske i tillegg til store (skrevne) doser forskjellige medikamenter... Kan det være utløsende? Spør ikke om det er det, men om det kan være en årsak? Anonymkode: c2c82...fe0
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2016 #2 Skrevet 24. juli 2016 Er EEG normal er det ikke epilepsi Anonymkode: 9b57b...f47 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2016 #3 Skrevet 24. juli 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er EEG normal er det ikke epilepsi Anonymkode: 9b57b...f47 Jaja, men det har vært flere krampeanfall sykehuset har skrevet som epilepsianfall. Anonymkode: c2c82...fe0
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2016 #4 Skrevet 24. juli 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Er EEG normal er det ikke epilepsi Anonymkode: 9b57b...f47 En får diagnosen epilepsi om en har hatt to eller flere epileptiske anfall selv der eeg/søvneeg osv er normale og blir vanligvis satt på medisiner etter andre anfall. Selv om jeg er enig i at det er litt rart.. Anonymkode: 9239a...811
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2016 #5 Skrevet 24. juli 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer på om medikament overdoser (klassifisert som alvorlige) KAN være en grunn til epilepsianfall som er kommet fra dagen etter og kommer jevnlig? CT og EEG viste ikke noe unormalt, men er kroppen i ubalanse med mat og væske i tillegg til store (skrevne) doser forskjellige medikamenter... Kan det være utløsende? Spør ikke om det er det, men om det kan være en årsak? Anonymkode: c2c82...fe0 Jeg vet ikke hvilke medikament overdoser du sikter til, men siden en kan få rusutløste epileptiske anfall/anfall ved abstinens skulle en jo kanskje tro det? Og hvis man leser pakningsvedlegget på noen epilepsimedisiner/medisiner som og brukes for psykiatriske tilstander som Lamictal så står det jo på dem at en bivirkning kan være krampeanfall for eksempel..(og ironisk nok) Så sånn sett virker det jo som enkelte medikamenter kan utløse epileptiske anfall? Anonymkode: 9239a...811 1
lingua franca Skrevet 26. juli 2016 #6 Skrevet 26. juli 2016 Den 24.7.2016 at 8.50, AnonymBruker skrev: Er EEG normal er det ikke epilepsi Anonymkode: 9b57b...f47 Dette stemmer ikke. Noen epileptikere har normal EEG interiktalt (utenom anfall). Diagnosen settes pga sykdomshistorie.
lingua franca Skrevet 26. juli 2016 #7 Skrevet 26. juli 2016 Den 24.7.2016 at 8.38, AnonymBruker skrev: Jeg lurer på om medikament overdoser (klassifisert som alvorlige) KAN være en grunn til epilepsianfall som er kommet fra dagen etter og kommer jevnlig? CT og EEG viste ikke noe unormalt, men er kroppen i ubalanse med mat og væske i tillegg til store (skrevne) doser forskjellige medikamenter... Kan det være utløsende? Spør ikke om det er det, men om det kan være en årsak? Anonymkode: c2c82...fe0 Rus kan utløse epileptiske anfall, så det er mulig, men det gjelder jo bare dersom anfallene kommer under/kort tid etter inntak av rusmidler. Rusmidler kan utløse epileptiske anfall, men det kan IKKE utløse kronisk epilepsi. Har du jevnlige anfall uavhengig av rusmidler, er ikke rusmidlene årsaken.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå