Gå til innhold

Hva kan jeg bruke farse til?


Gjest LoisLane

Anbefalte innlegg

Gjest LoisLane

Mannen min har kjøpt et stort fat med farse. Jeg har stekt opp noen medisterkaker, men er ikke så superglad i det, akkurat.

hva annet kan man bruke farse til?

Er helt blank, jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg pleier å lage en enkel form.

Koker spaghetti som jeg legger i en ildfast form.

Sprer et passe tyky lag farse utover spaghettien (jeg vet ikke hvor mye men en pakke fra butikken er vel kanskje 400gram)

Så legger jeg et lag med tomatskiver oppå farsen.

Og til slutt strør jeg et lag ost over alt sammen!!

Stek i ovnen til farsen er gjennomstekt...jeg tar det på feelingen så jeg vet ikke hvor lenge eller hvor varm ovnen pleier å være men dete r ganske greit.

Jeg syns ihvertfall dette er godt..pleier å ha ketchup til bare....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LoisLane
Jeg pleier å lage en enkel form.

Koker spaghetti som jeg legger i en ildfast form.

Sprer et passe tyky lag farse utover spaghettien (jeg vet ikke hvor mye men en pakke fra butikken er vel kanskje 400gram)

Så legger jeg et lag med tomatskiver oppå farsen.

Og til slutt strør jeg et lag ost over alt sammen!!

Stek i ovnen til farsen er gjennomstekt...jeg tar det på feelingen så jeg vet ikke hvor lenge eller hvor varm ovnen pleier å være men dete r ganske greit.

Jeg syns ihvertfall dette er godt..pleier å ha ketchup til bare....

Høres bra ut. Gi meg et lite hint på tida, da... Er 225 grader og en halv time veldig gæernt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å koke små farsebiter i en kjele med vann og litt buljongpulver. Når de er gjennomkokt (tar ikke lang tid) så bruner jeg dem litt i ei gryte sammen med løk, salt og pepper. Heller så noe av kokekraften over i gryta, sammen med melk, litt fløte og tomatpure, og får en god tomatsaus. Serverer dette med pasta.

Kjempegodt! :)

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm ja jeg tror nok jeg pleier å ha ca 225grader ja....

Tid...hmmmmm ja noe ala det vil jeg tro 20-30 min.....tror jeg pleier å skjære et lite snitt i den bare for å se omd en er gjennomstekt....

Også glemte jeg er ting :oops: ..jeg legger ikke på tomatene og osten før de siste 10 min kanskje..ellers blir tomatene og osten for mye stekt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

farsefrikassè!

er SÅ godt! har dessverre ingen oppskrift, men kanskje andre har???

feks med mild saus, gulrøtter, purre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LoisLane
farsefrikassè!

er SÅ godt! har dessverre ingen oppskrift, men kanskje andre har???

feks med mild saus, gulrøtter, purre....

Spent på denne! Noen som har en oppskrift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FARSEFRIKASE.

Hell vann i en kjele, la vannet koke opp.

Lag boller av farse deigen og la dem koke i vann.

Smelt smør i en gryte og bland i mel til en tykk konsistens, spe med kraften fra bollene.

Ha i boller igjen, gulerøtter, muskatnøtt og en liten tanke ketchup.

For å få en bedre smak på kraften kan du ta i buljong i vannet, når du koker farse bollene.

Server med poteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blande inn litt paprika, løk og et egg i farsen - ha den i en form og steke den i stekovnen (usikker på hvor lenge - 30 min?). Du får da en slags kjøttpudding du kan ha på brødskiva eller spise med saus, poteter og grønnsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverdagsform:

potet, gulrot og løk i skiver, legges i ei form smurt inn godt med smør/margarin. Kryddre med salt og pepper, evnt litt urter. Legg et lokk med farse oppå, strø kavring over. Inn i ovnen, 225 g til kjøttet er stekt og grønnsakene 'kokt'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hverdagsform:

potet, gulrot og løk i skiver, legges i ei form smurt inn godt med smør/margarin. Kryddre med salt og pepper, evnt litt urter. Legg et lokk med farse oppå, strø kavring over. Inn i ovnen, 225 g til kjøttet er stekt og grønnsakene 'kokt'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Lag bollefrikasse!

Kok gulrøtter og kålrabi i passe biter i litt vann, lag saus på mel og smør og spe med kraften fra grønnsakene. Tilsett 1 buljongterning og farsen formet til boller med skje. La koke i minst ti minutter så melsmaken forsvinner. Tilsett 1 oppkuttet purre og kok 5 minutter til. Smak til med salt og pepper. Server med kokte poteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag bollefrikasse!

Kok gulrøtter og kålrabi i passe biter i litt vann, lag saus på mel og smør og spe med kraften fra grønnsakene. Tilsett 1 buljongterning og farsen formet til boller med skje. La koke i minst ti minutter så melsmaken forsvinner. Tilsett 1 oppkuttet purre og kok 5 minutter til. Smak til med salt og pepper. Server med kokte poteter.

ja - dette er knallgodt!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...