AnonymBruker Skrevet 23. juli 2016 #1 Del Skrevet 23. juli 2016 Jeg har blitt spist opp av mygg på ferie, og har fått 10-12 store blemmer på begge bein. Lurer på om jeg er allergisk. Noen som vet hvordan ett vanlig myggstikk skal se ut kontra når man har fått allergisk reaksjon? Synes mine stikk ser unormalt hovne ut.. Beklager for dårlig bilde, måtte bruke blits i mørket for å gjøre det mer synlig. Setter pris på svar om noen vet! Anonymkode: a27cf...287 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2016 #2 Del Skrevet 23. juli 2016 Vanskelig å si. Folk reagerer forskjellig. Er det vannblemmer eller myggstikk bare større (om det ga noen mening)? Anonymkode: fcac4...f8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2016 #3 Del Skrevet 23. juli 2016 Så vidt jeg vet er dette helt normal reaksjon på myggstikk og ikke allergi. Min samboer har allergi mot myggstikk og han får svære kuler, ikke sånn som dette. Anonymkode: a0b01...864 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2016 #4 Del Skrevet 23. juli 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vanskelig å si. Folk reagerer forskjellig. Er det vannblemmer eller myggstikk bare større (om det ga noen mening)? Anonymkode: fcac4...f8c Ikke vannblemmer, men kjennes ut som klumper ut av huden og det er veldig betent rundt, samt kløe. Anonymkode: a27cf...287 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2016 #5 Del Skrevet 23. juli 2016 Ser ut som en kraftig reaksjon på myggstikk. Hvis du blir kvalm eller uvel bør du kontakte legen/legevakta og høre hva du skal gjøre. Anonymkode: e178e...2c3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muscae Skrevet 23. juli 2016 #6 Del Skrevet 23. juli 2016 Er du tilfeldigvis i Hellas? Alle jeg kjenner får sånne stikk i Hellas, av en eller annen grunn - inkludert meg selv. Smør med det du har, aloe vera, Eurax (kløestillende) eller spør på et apotek der du er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2016 #7 Del Skrevet 23. juli 2016 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har blitt spist opp av mygg på ferie, og har fått 10-12 store blemmer på begge bein. Lurer på om jeg er allergisk. Noen som vet hvordan ett vanlig myggstikk skal se ut kontra når man har fått allergisk reaksjon? Synes mine stikk ser unormalt hovne ut.. Beklager for dårlig bilde, måtte bruke blits i mørket for å gjøre det mer synlig. Setter pris på svar om noen vet! Anonymkode: a27cf...287 Du må komme deg til legevakt asap! Anonymkode: 655c7...e9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 23. juli 2016 #8 Del Skrevet 23. juli 2016 Alle reagerer forskjellig på myggstikk. Det finnes nok flere forskjellige typer mygg (?) vil jeg tro. Her i Norge pleier jeg å få små stikk, mens er jeg i Sør-Europa pleier stikkene å bli større. Gjerne på størrelse med de du har på bildet. Så lenge du ikke kjenner annet ubehag enn at du klør og er rød rundt myggestikkene behøver du ikke å bekymre deg Blir du derimot kvalm, svimmel, får problemer med pusten eller generelt uvel bør du kontakte lege. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 23. juli 2016 #9 Del Skrevet 23. juli 2016 Ser ut som helt vanlige "syden-myggstikk" Får også sånne reaksjoner på myggstikk når jeg er i utlandet, kontra myggstikk her hjemme i Norge som er bare en liten rød prikk. Bruker alltid å ha med meg allergitabletter og kortisonkrem i tilfelle jeg får sånne stikk når jeg er ute å reiser. Eurax (salve) funker også på kløen. Det er en allergisk reaksjon, men en lokal reaksjon. Jeg tviler på at du vil få pusteproblemer, men såklart: hvis du føler prikking/ubehag i hals, nese og ører så bør du kontakte lege fort. Til i morgen ettermiddag/kveld når sola går ned så bør du spraye deg med myggspray. Kan også anbefale å kjøpe et mygglys hvis dere sitter ut på verandaen om kveldene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2016 #10 Del Skrevet 23. juli 2016 Jeg får faktisk slike myggstikk her i Norge også jeg. Tror ikke jeg er allergisk da, har aldri hatt noen annen reaksjon enn kløe. Får store myggstikk i utlandet også, men det er jo mer vanlig. Anonymkode: 5cacd...990 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå