AnonymBruker Skrevet 23. juli 2016 #1 Skrevet 23. juli 2016 Noen som har klart dette? Saltvannspray funker ikke... Nesen tørker helt inn, og det eneste som fungerer er otrivin. Tips? Anonymkode: 31267...362
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2016 #2 Skrevet 23. juli 2016 Du må bare kutte tvert. Jeg var tett den første uka, men så ble jeg bedre😊 Anonymkode: edd87...8e2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2016 #3 Skrevet 23. juli 2016 Anbefaler neseskyller, hvis du ikke allerede bruker det. Anonymkode: f0a71...273 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2016 #4 Skrevet 23. juli 2016 Hadde du lest bruksanvisningen da du startet å bruke otrivin ville du sett at det stod klart og tydelig at det ikke skal brukes mer enn max 10 eller 14 dager sammenhengende! Blir så matt av at folk kan være så skjødesløs når det gjelder legemidler!! Reseptfritt betyr ikke ufarlig! Skulle egentlig vært kvote på reseptfrie legemidler, kun salg ved forevisning av gyldig id, og en felles database for alle utsalgssteder, der alle kjøp loggførtes, slik at personell i butikk og apotek fikk opp en beskjed om personen ikke skulle få kjøpe flere i en gitt periode. Håper for din del du ikke er like skjødesløs med paracet, det kan gi deg leverskade! Neseslimhinnen har du nok ødelagt om du har brukt det lenge nok. Da er operasjon eneste utvei. Og når saltvann hjelper nada vil jeg våge å påsta at du ikke startet med otrivin for bare 3-4 uker siden... Lykke til. Anonymkode: 2e9c3...a06
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2016 #5 Skrevet 23. juli 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hadde du lest bruksanvisningen da du startet å bruke otrivin ville du sett at det stod klart og tydelig at det ikke skal brukes mer enn max 10 eller 14 dager sammenhengende! Blir så matt av at folk kan være så skjødesløs når det gjelder legemidler!! Reseptfritt betyr ikke ufarlig! Skulle egentlig vært kvote på reseptfrie legemidler, kun salg ved forevisning av gyldig id, og en felles database for alle utsalgssteder, der alle kjøp loggførtes, slik at personell i butikk og apotek fikk opp en beskjed om personen ikke skulle få kjøpe flere i en gitt periode. Håper for din del du ikke er like skjødesløs med paracet, det kan gi deg leverskade! Neseslimhinnen har du nok ødelagt om du har brukt det lenge nok. Da er operasjon eneste utvei. Og når saltvann hjelper nada vil jeg våge å påsta at du ikke startet med otrivin for bare 3-4 uker siden... Lykke til. Anonymkode: 2e9c3...a06 Ventet på et slik svar som dette. Unødvendig synes jeg, jeg ba ikke om denne skjenneprekenen. Anonymkode: 31267...362 1
Hattivatti Skrevet 23. juli 2016 #6 Skrevet 23. juli 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hadde du lest bruksanvisningen da du startet å bruke otrivin ville du sett at det stod klart og tydelig at det ikke skal brukes mer enn max 10 eller 14 dager sammenhengende! Blir så matt av at folk kan være så skjødesløs når det gjelder legemidler!! Reseptfritt betyr ikke ufarlig! Skulle egentlig vært kvote på reseptfrie legemidler, kun salg ved forevisning av gyldig id, og en felles database for alle utsalgssteder, der alle kjøp loggførtes, slik at personell i butikk og apotek fikk opp en beskjed om personen ikke skulle få kjøpe flere i en gitt periode. Håper for din del du ikke er like skjødesløs med paracet, det kan gi deg leverskade! Neseslimhinnen har du nok ødelagt om du har brukt det lenge nok. Da er operasjon eneste utvei. Og når saltvann hjelper nada vil jeg våge å påsta at du ikke startet med otrivin for bare 3-4 uker siden... Lykke til. Anonymkode: 2e9c3...a06 Nå var det vel ikke dette ts spurte om...? 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2016 #7 Skrevet 23. juli 2016 Takk til dere andre. Har prøvd å kutte tvert, men får ikke sove da:/ men neseskyller var en god ide, skal prøve det:) Anonymkode: 31267...362
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2016 #8 Skrevet 23. juli 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk til dere andre. Har prøvd å kutte tvert, men får ikke sove da:/ men neseskyller var en god ide, skal prøve det:) Anonymkode: 31267...362 Du må nok ofre litt dårlig søvn for å bli bra igjen. Anonymkode: edd87...8e2
Honey Dew Skrevet 23. juli 2016 #9 Skrevet 23. juli 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ventet på et slik svar som dette. Unødvendig synes jeg, jeg ba ikke om denne skjenneprekenen. Anonymkode: 31267...362 Jeg hadde det som deg. Jeg gikk til lege og ble sendt videre til spesialist som fant et medikament (nesepulver) som jeg kunne bruke i en overgangsfase. Det gikk fint å slutte, men det var grusomt i vel en uke, da jeg gikk pottetett konstant. Slimhinnen i nesen er fremdeles ødelagt og jeg må ligge med vinduet åpent hele året, ellers tetner jeg til. Se om du kan få legen til å se på plagene dine og evt sende deg videre
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2016 #10 Skrevet 23. juli 2016 1 time siden, The Silence skrev: Nå var det vel ikke dette ts spurte om...? Nei, men DETTE er konsekvensen av å bruke reseptfrie legemidler som om det skulle være godteri. Dette ville også en lege ha sagt om ts hadde gått dit med problemet. Anonymkode: 2e9c3...a06
Finngirl Skrevet 23. juli 2016 #11 Skrevet 23. juli 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen som har klart dette? Saltvannspray funker ikke... Nesen tørker helt inn, og det eneste som fungerer er otrivin. Tips? Anonymkode: 31267...362 Ja jeg har klart det! Men klarte ikke kutte tvert. Klarte derimot å kun spraye et nesebor av gangen. Var da potte tett i det andre, men det ble bedre etter tre-fire dager. Brukte saltvannsspray i det tette neseboret, selv om det ikke hjelp noe særlig. Etter noen dager (en uke ish?) var det ene neseboret nesten kurert. Så kunne jeg avvenne det andre. Ila to uker var jeg ikke lenger helt avhengig av Otrivin. Sksl sies at jeg falt tilbake til uvanen noen år senere, da jeg ble skikkelig forkjøla. Men får forsøke på nytt lykke til!
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2016 #12 Skrevet 23. juli 2016 Har selv vært avhengig flere ganger av ortrivin. Ett helsikens legemiddel det der! Mitt tips: Ta kun i ett nesebor, og da kun før du skal sove. Resten av døgnet får man bare være tett, det gjør ikke noe. Etter noen dager vil du merke at du blir bedre, og før du vet ordet av det så trenger du ikke før leggetid heller lenger Lykke til! Anonymkode: 3cc68...0f4
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2016 #13 Skrevet 23. juli 2016 Sliter med det samme. Er 23 og har brukt nesespray av og på så lenge jeg kan huske. Legen min mener dette ikke er så utrolig farlig som alle skal ha det til, men det som skjer ifølge legen er at slimhinnene blir kronisk tette, derfor vil man bare ha mer nesespray. Legen ga meg resept på allerginesepray av merket avamys og den funker faktisk greit nok på meg i perioder der jeg ikke er forkjøla. Er jeg det, MÅ jeg ja otrivin mentol for å "overleve". Anonymkode: 09896...df2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå