Gå til innhold

Trompet i kirken ?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Er det noen som kan anbefale en trompetist i Østlandsområdet ?? Vi har lyst å ha trompetsolo i Kirka.

Brura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 11 måneder senere...

Det fins veldig mye fint for trompet, da! En god venninne av meg skal spille for oss. Men siden en (annen) venninne skal synge en sang under vielsen, kommer trompetisten til å spille til inn- og utmarsj...

Men ta kontakt med han derre kollandsrud da - han har sikkert mange gode forslag til hva som kan spilles! Det ligger vel noe ute på siden hans også...? (Venninnen min sa forresten at han var teknisk flink, men ikke sånn ubegripelig god med rytmen... Bare for en opplysning... Hun hadde hørt på de eksemplene som ligger på nettsiden hans...)

Et annet tips er å kontakte musikk-konservatoriet eller noe - der er det mange som er veeldig dyktige, men har ikke noe 'navn' ennå, så de skal gjerne ikke ha så mye for jobben...??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trumpet78

Jeg spiller selv trumpet og vet at på de aller fleste bibliotek finnes det masse noter som kan brukes, eller prøv på "Musikkhuset" på Karl Johan i Oslo. Har flere musikkvenner som har spilt i bryllup og de spiller da det meste av musikk. Mange typiske "kjærlighetsbalader", som f.eks "The Rose", ulike typer brudemarsjer o.l. "Trumpet Volentary" er også et kjempefint og høytidlig stykke for trumpet som brukes i bryllup.

Lykke til med planleggingen! Misunner dere alle sammen som går i giftetanker!!! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta en telefon til musikkhøgskolen, eller evnt. ei lokal musikklinje (videregående).

Dersom du skal bruke trompet som solistinnslag under selve vielsen, er "Gabriels obo" kjempefin!! Spiller selv trompet, og har spilt nettopp denne i mange bryllup.

Dersom du finner en i god tid, er det neppe noe problem for solisten å skaffe notene selv.

Lykke til med letingen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...