paulette Skrevet 23. juli 2016 #1 Skrevet 23. juli 2016 Jeg har nettopp kjøpt frosne, ganske store reker som skal spises om ca 4-5 timer. Hvordan kan jeg best tine dem? Burde jeg ha dem i kjøleskap først? Vannbad? Utover kjøkkenbenken? Håper noen kan hjelpe meg!
HerKommerMummi Skrevet 23. juli 2016 #2 Skrevet 23. juli 2016 Jeg pleier bare å legge dem på avispapir, på kjøkkenbenken jeg. Ikke i en klump, men flatt utover.
Pinkee Skrevet 23. juli 2016 #3 Skrevet 23. juli 2016 Jeg bruker å legge de i kaldt vann. Da får man vasket de samtidig, og får bort noe salt, er ikke så glad i altfor salt mat. Ligger vel ca ei halv time, da er de tint. Kjøleskap er kanskje litt kort tid, men å spre de utover ei avis på kjøkkenbenken fungerer også fint. Når de er ferdig tint, legger du de i kjøleskapet. Med plast over! 1
John_Felipe Skrevet 23. juli 2016 #4 Skrevet 23. juli 2016 10 minutter siden, paulette skrev: Jeg har nettopp kjøpt frosne, ganske store reker som skal spises om ca 4-5 timer. Hvordan kan jeg best tine dem? Burde jeg ha dem i kjøleskap først? Vannbad? Utover kjøkkenbenken? Håper noen kan hjelpe meg! http://www.dinside.no/918026/slik-tiner-du-rekene Kjøpte 5kg frosne reker fra Spar denne uken, 300kr. YUM
paulette Skrevet 23. juli 2016 Forfatter #5 Skrevet 23. juli 2016 (endret) Har faktisk ikke avispapir så da satser jeg på kaldt vann og så inn i kjøleskapet etterpå! Jeg kjøpte en kilo til 50kr på Coop Extra, sommermat Tusen takk for svar! Endret 23. juli 2016 av paulette
Gjest *Micki* Skrevet 23. juli 2016 #6 Skrevet 23. juli 2016 Du kan bruke vanlig kjøkkenpapir på et brett og spre rekene utover, vet flere i familien min tyr til dette.
Alice123 Skrevet 23. juli 2016 #7 Skrevet 23. juli 2016 Jeg pleier å ha dem i et dørslag og skyller dem (lenge) i kaldt vann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå