Gå til innhold

Slippe anden min fri?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når det er en lillesøster som eier den og hun blir lei seg?

Anonymkode: 510b6...811

9 minutter siden, Citpensacola skrev:

Perfekt mulighet til å lære lillesøster om naturens gang, spør du meg.

Det tenker min mor også, men jeg synes det virker litt brutalt å ta livet av et kjæledyr for så å få det servert til middag. 

Anonymkode: 5c1ee...457

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, Perelandra skrev:

Gi den til noen som er plaget av brunsnegler i hagen?

Joda, men hvem vil ha en så sinna and.

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spis den? And er dødsgodt! :)

Anonymkode: 33dfe...021

Jeg spiser ikke kjøtt, så det er nok ikke noe for meg :P

Skrevet

Nei vet du hva!! Dere kan ikke spise den! Herregud, jeg hadde blitt traumatisert for livet om jeg opplevde det! :sjokkert: 

Seriøst, dere har et ansvar for denne anden, det har dere selv tatt på dere med å anskaffe den som et kjæledyr. Her må du ordne opp å finne ett godt hjem til den, sånn er det med den saken! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En tam and, er vel på samme måte som en hund eller katt? Eller andre kjæledyr da.

Det er stadig historier hos forskjellige nettaviser, hvor det har blitt funnet hund eller katt som bare har blitt plassert i en papp-eske, søppel-sekk eller lignende. Så har det blitt slengt i skogen, eller ett annet bort-gjemt sted.

Alle fornuftige og oppegående mennesker forstår vel (eller burde i alle fall forstå) at man egentlig ikke skal gjøre slike ting?

Anonymkode: 83b46...9f4

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, Tvist skrev:

Har han vært aggressiv hele tiden? Kanskje bør han sjekkes av en dyrlege for å finne ut om den har smerter. Kanskje kan man kastrere ham? Vet det kan hjelpe katter/hunder.

Nei, det har han ikke. Han var veldig snill og jeg mener å huske at han pleide å lage kose lyder når man strøk han over ryggen. 

Kastrering ja, jeg skal sjekke opp det! 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Rumle skrev:

Nei vet du hva!! Dere kan ikke spise den! Herregud, jeg hadde blitt traumatisert for livet om jeg opplevde det! :sjokkert: 

Seriøst, dere har et ansvar for denne anden, det har dere selv tatt på dere med å anskaffe den som et kjæledyr. Her må du ordne opp å finne ett godt hjem til den, sånn er det med den saken! 

Nei, det skal vi aldeles ikke! Et forslag fra min mor, men det er et absolutt nei!! Vi skal nok finne en løsning som er god for han. 

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det skal vi aldeles ikke! Et forslag fra min mor, men det er et absolutt nei!! Vi skal nok finne en løsning som er god for han. 

Godt å høre :) 

AnonymBruker
Skrevet

En aggressiv and bør avlives, på lik linje med en aggressiv hund som "angriper alle rundt seg"

Anonymkode: 55f81...e16

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En tam and, er vel på samme måte som en hund eller katt? Eller andre kjæledyr da.

Det er stadig historier hos forskjellige nettaviser, hvor det har blitt funnet hund eller katt som bare har blitt plassert i en papp-eske, søppel-sekk eller lignende. Så har det blitt slengt i skogen, eller ett annet bort-gjemt sted.

Alle fornuftige og oppegående mennesker forstår vel (eller burde i alle fall forstå) at man egentlig ikke skal gjøre slike ting?

Anonymkode: 83b46...9f4

Ja, det tenkte jeg egentlig ikke på. Jeg er jo ikke akkurat knyttet til han, men jeg ser at søsknene mine er det, så det er vel kanskje det samme som om jeg skulle forlatt hunden min et sted alene.. Åh, det hadde jeg aldri klart!!;( 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

En aggressiv and bør avlives, på lik linje med en aggressiv hund som "angriper alle rundt seg"

Anonymkode: 55f81...e16

Det kommer jo selvfølgelig an på hvorfor den er aggressiv! 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Tvist skrev:

Eller kanskje ringe her og spørre om råd: http://bærum.evidensia.no/fugleklinikk/

Vet ikke hvor du bor i landet, om det er langt derfra.

Tusen takk! Ikke langt unna nei.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Rumle skrev:

Det kommer jo selvfølgelig an på hvorfor den er aggressiv! 

Absolutt!

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, Rumle skrev:

Du blir vel traumatisert hver gang du spiser kjøtt du kjøper og da antar jeg? Det er samme greia. Har selv spist en hane og mange sauer som vi hadde på gården. Med mindre man er en fisefin osloborger skjønner man at det er sånn naturen er. :) 

Anonymkode: 2e360...843

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du blir vel traumatisert hver gang du spiser kjøtt du kjøper og da antar jeg? Det er samme greia. Har selv spist en hane og mange sauer som vi hadde på gården. Med mindre man er en fisefin osloborger skjønner man at det er sånn naturen er. :) 

Nei, vet du hva - det er faktisk ikke vanlig å spise kjæledyrene sine. Om du har vokst opp på gård blir jo det noe helt annet. Da har du selvfølgelig visst at det ville/kunne skje hele tiden, og det kan virkelig ikke sammenlignes. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har tamfugl, og alle individer som blir mannevonde og aggressive havner i gryta. Man blir kvitt problemet, og ikke minst får man et fantastisk måltid hønsefrikassé eller andebryst!

Hvorfor gå gjennom et helvetes styr med å omplassere en tam and når man kan spise den? Dessuten er det som folk sier her, totalt uansvarlig å slippe en tam and (og tamme dyr generelt) ut i naturen. De klarer seg ikke, fordi de har ikke lært seg hvordan de skal skaffe seg mat selv.

Anonymkode: d610a...72b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, Rumle skrev:

Nei, vet du hva - det er faktisk ikke vanlig å spise kjæledyrene sine. Om du har vokst opp på gård blir jo det noe helt annet. Da har du selvfølgelig visst at det ville/kunne skje hele tiden, og det kan virkelig ikke sammenlignes. 

Hvorfor ikke det?? Vi har hatt sau og har nå høns. Sauene ble slaktet og spist. Høns slakter vi jevnlig og får nydelige måltid.

PS! Man spiser selvsagt ikke hunden eller katta, men dyr som er ment for kjøttproduksjon er jo ypperlig å slakte å spise. Husk at høns og ender får man ikke samme forhold til som en hund eller en katt.

Anonymkode: d610a...72b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, Rumle skrev:

Det er en and, ikke en katt. Skremmende at du ikke ser forskjellen. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...