Gå til innhold

Sykemelding etter operasjon

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal opereres mandag, og vet jeg blir sykemeldt men ikke hvor lenge. Regner med at kirurg skriver ut sykemelding. Men skriver kirurgen ut sykemelding så lenge h*n tror jeg kommer til å trenge, eller er det vanlig at kirurgen skriver for noen dager og at man må innom fastlegen for å forlenge?

Anonymkode: eeb2b...155

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fått fra kirurg de antall uker de forventer man trenger. Og så måtte eventuelt fastlegen forlenge ved behov. Jeg var til fastlegen og fikk friskmelding, for ble sykemeldt lenger enn det jeg hadde behov for. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mitt inntrykk er at det er standardvarighet på sykemeldinger etter rutineoperasjoner. Dette får du på sykehuset, skulle du ha behov for friskmelding eller eventuelt forlengelse tas dette via fastlegen. 

Anonymkode: 11625...8d5

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skal opereres mandag, og vet jeg blir sykemeldt men ikke hvor lenge. Regner med at kirurg skriver ut sykemelding. Men skriver kirurgen ut sykemelding så lenge h*n tror jeg kommer til å trenge, eller er det vanlig at kirurgen skriver for noen dager og at man må innom fastlegen for å forlenge?

Anonymkode: eeb2b...155

En kirurg er ikke synsk. Han lager sykemelding så langt frem som vanligvis minimumssykemelding er nødvendig. Trenger du mer eller det oppstår komplikasjoner så forlenger fastlegen sykemeldingen. 

Anonymkode: 42e24...b25

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...