Gå til innhold

Yeah right!!! Snobber!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Er så mye snobber her inne at jeg blir helt kvalm.

Dere går kun etter designermerker på kosmetikk og skjønner faktisk ikke at billige produkter kan være like bra som de dyre.

Synd for dere som taper penger i bøtter og spann.

Jeg kaller det faktisk snobberi og jeg tror dere trenger å føle en slags tilhørighet til det å være rik og kunne ha råd til designervarer.

hadde dere hatt den minste peiling så er ikke kerastase fra loreal noe bedre enn billig produktene fra loreal. Hvorfor skulle det være det liksom? Begge er da fra loreal :roll:

Må nesten le av dere, dere blir jo rundlurt hele gjengen!!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

*rekker frem en bøtte så du får spy i fred uten å spre det her inne*

Fantastisk klysete innlegg.

Bortsett fra det så er jeg til en viss grad enig i at design er noe man betaler for i tillegg til det faktiske produktet.

Selv kjøper jeg mine sjampoer hos frisøren. Ikke fordi det er et designmerke (jeg husker ikke hva det heter en gang) men fordi jeg har et hår som krever riktig produkt. Om det er dyrt eller ikke, spiller ingen rolle for meg, at det funker er det viktige. Jeg har forsøkt både dyre og billige merker og nå funnet noe jeg kan bruke.

Meg om det - deg om ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du opplyser oss på en saklig og høflig måte.

Fra nå av kommer jeg nok bare til å kjøpe billigprodukter fra Rimi.

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Da foreslår jeg at du slutter å være her. Problemet er ikke større skjønner du.

heldigvis er ikke alle snobbete :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg kaller det faktisk snobberi og jeg tror dere trenger å føle en slags tilhørighet til det å være rik og kunne ha råd til designervarer.

Jeg handler flest mulig av mine toalettsaker på Rema! Jeg gidder ikke betale mere enn jeg må. Men f.eks når det gjelder deodorant så trenger jeg "spesiell hjelp" og bruker et mye dyrere merke. Sterilan deo koster 25, min koster 140. Da betaler jeg 115,- for lukta og følelsen på 2(?)måneder. For gjerrige meg synes jeg dette er verdt penga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har meget få merkeprodukter jeg da. At mascaraen er god, er det viktigste for meg. Men jeg føler absolutt at jeg er like pent sminka som veeeldig mange andre. Jeg har ikke råd til noe særlig merkeprodukter heller-jeg er en fattig student. :wink: Så derfor er jeg ikke med på de trådene hvor det er snakk om så veldig dyre ting, og det er greit for meg. Jeg deltar der det er naturlig for meg.

Enig i at det er en del merkefreaker her, men det må de da få lov til, om de har råd til det? Hadde jeg hatt masse penger hadde jeg nok ikke kommet til å kjøpt haugevis med merketing fordi, men det er meg, du er deg, og alle andre er seg...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dyrt eller ikke,merkevarer eller ikke...håper alle kan prøve å holde seg borte i fra merker som er testet på dyr i d minste...

biotherm

redken

loreal usa

rimmel

dove usa

lancome

armani

ralph lauren

helena rubinstein

bare for å nevne noen. Mye bra som ikke er testet på dyr, så hvorfor ikke velge disse istedet

dere aner ikke hvor groteske historier som ligger bak noen av tingene i sminkeveska deres...

synd at dyr må lide for menneskers forfengelighet men for å sitere "så lenge jeg ser bra ut, så bryr jeg meg katta i hva som ligger bak"

trasige jente.jaja...måtte bare få det ut. og håper jeg har folk på min side her :)

vi har kommet så pass langt nå i 2004 at det finnes tusen andre alternativer for å finne ut om stoffer, enn å teste de på hjelpeløsedyr som blir bundet fast og torturert. :cry: :evil:

takk for meg. håper noen fikk åpnet øynene..litt..iallefall.om så bare en så er jeg fornøyd :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker sminke som i all hovedsak kommer fra parfymeriet. Med min eksem kan jeg ikke bruke hva som helst, desverre. :( Når jeg brukte linser var det kjempeviktig å bruke riktige produkter for øynenes del. Det fikk jeg klar beskjed om av optikeren min.

Når det gjelder renseprodukter bruker jeg den ene serien man får på apoteket. Igjen er eksemet mitt en vesentlig faktor for valg av renseprodukter. Dusjsåper og sånn kjøper jeg på butikken.

Synes ikke jeg er en snobb som må ta hensyn til at huden min krever ekstra pleie for å se normal ut. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vet du hva! :evil:

Billigprodukter er ikke like bra som de du kjøper på Parfymeriet, enkelt og greit! Mener du noe annet har du ikke prøvd det ene produktet mot det andre.

Det er da ikke noe du skal behøve å hisse deg sånn opp for hvis folk kjøper hudpleieprodukter som er dyre og bra. Det er snakk om prioritering ikke snobberi. Noen legger mer vekt på produkter som er bra, milde og gir et resultat de er fornøyd med, andre sier en shampo er en shampo. Og det syns vi er helt greit...!

Det er bare patetisk å skrive sånne innlegg, og blir vi rundlurt så la det være opp til oss.... :idesmil:

så kan du sitte der med first price shampooen din... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei vet du hva! :evil:

Billigprodukter er ikke like bra som de du kjøper på Parfymeriet, enkelt og greit! Mener du noe annet har du ikke prøvd det ene produktet mot det andre.

Det er da ikke noe du skal behøve å hisse deg sånn opp for hvis folk kjøper hudpleieprodukter som er dyre og bra. Det er snakk om prioritering ikke snobberi. Noen legger mer vekt på produkter som er bra, milde og gir et resultat de er fornøyd med, andre sier en shampo er en shampo. Og det syns vi er helt greit...!

Det er bare patetisk å skrive sånne innlegg, og blir vi rundlurt så la det være opp til oss.... :idesmil:

så kan du sitte der med first price shampooen din... :wink:

Bra sagt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde dere hatt den minste peiling så er ikke kerastase fra loreal noe bedre enn billig produktene fra loreal. Hvorfor skulle det være det liksom? Begge er da fra loreal :roll:

Dette blir jo som å si at "all type ku-ost er nøyaktig det samme, hvorfor skulle det ikke være det? De kommer jo alle fra kua..." :roll::roll::roll::roll:

Synes ikke jeg er en snobb som må ta hensyn til at huden min krever ekstra pleie for å se normal ut.

Samme her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg bruker stort sett bare billigprodukter, rett og slett fordi jeg ikke har økonomi til noe annet. alle produktene jeg bruker daglig kommer fra h&m eller noe sånt.

Prøver å holde meg mest mulig unna produkter som er testet på dyr, men jeg får hele tiden slike produkter til bursdag og jul :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns faktisk hårprodukter spesielt er mye bedre enn de man får kjøpt i dagligvare.

Samme gjelder med enkelt sminke også.

Handler ikke om å være snobb i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns faktisk hårprodukter spesielt er mye bedre enn de man får kjøpt i dagligvare.

Samme gjelder med enkelt sminke også.

Handler ikke om å være snobb i det hele tatt.

Helt enig. Hvis produktene fra dagligvareforretningen hadde vært like gode som produktene jeg kjøper hos frisøren, så hadde jeg selvfølgelig kjøpt "butikksjampoen". Men når det viser seg (etter å ha prøvd dem) at de faktisk ikke er like bra, så er det ikke å være snobbete å kjøpe litt dyrere produkter, men kvalitetsbevisst i forhold til hva man benytter av pleieprodukter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marihøne76

Egentlig så er jeg irritert på meg selv fordi at jeg gidder å bli provosert av et sånt tåpelig innlegg, men here goes... :evil:

HELDIGE du hvis du har blitt velsignet med hud og hår som tåler billige produkter. Skulle bare ønske at det var meg, for da hadde jeg så klart også kjøpt disse! Men hvis du hadde hatt fett hår og kvisete, tørr hud som tåler nesten ingenting, og de billige produktene kun gjorde vondt verre (tro meg, jeg har prøvd det meste!) så hadde nok du også forsøkt de dyrere alternativene!

For min del (og veldig mange andres) så handler dette absolutt ikke om snobberi, men om å gjøre det beste ut av det en har. Synd for oss at det er ofte de dyrere produktene som gjør jobben...

Kanskje man ikke skal skjære all over en kam neste gang??? Det er ganske trangsynt og ensidig å sitte der og tenke at fordi noe funker for deg så funker det for alle. Du må jo forstå at dette ikke er tilfellet.

Dessuten så må jeg si en stor takk til alle jentene der ute som skriver inn om hva som funker for dem - har fått mange gode råd og tips!! Og jeg SKITER i hvilket merke det er, og hvor dyrt det er, så lenge det virker! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...